Aviseringar
Rensa alla

Fråga till er som gjort lumpen ang. pissprov!


talrik
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Inte för att vara den som är den (jo) men om du röker på en gång i veckan var du väl inte ens ärlig och dig själv när du skrev att du rökt på en gång i amsterdam.

mog1 å påpeka men ja, töjde lite på sanningen eftersom ja, det är olagligt. Duuuuh. men sen så var frågan ställd så att jag kunde svara amsterdam utan å ljuga.


   
SvaraCitera

hahahaha x)


   
SvaraCitera

I min åsikt så passar folk som röker på inte in i försvarsmakten överhuvud taget. Inte heller de som använder större mängder alkohol heller.

Men det är ju MIN åsikt. Jag tror inte att de kommer testa dig.


   
SvaraCitera

talrik:

ville väll vara ärlig och mig själv som jag alltid är?

[y]

Chryseus:

I min åsikt så passar folk som röker på inte in i försvarsmakten överhuvud taget. Inte heller de som använder större mängder alkohol heller.

Tycker att det passar utmärkt med lite humana människor i försvaret.


   
SvaraCitera

Mawns:

Tycker att det passar utmärkt med lite humana människor i försvaret.

Humana människor passar, ja. Men med tanke på vad man handskas med om dagarna så passar inte oansvariga människor in. Det är ingen nyhet att det har funnits problem med alkohol(o)vanor och liknande inom försvarsmakten.


   
SvaraCitera

Chryseus:

Men med tanke på vad man handskas med om dagarna så passar inte oansvariga människor in. Det är ingen nyhet att det har funnits problem med alkohol(o)vanor och liknande inom försvarsmakten.

Ser inget oansvarigt med att nyttja varken cannabis eller alkohol på fritiden. Jag har hellre en officer som röker cannabis än en officer som dricker alkohol.


   
SvaraCitera

Mawns:

Ser inget oansvarigt med att nyttja varken cannabis eller alkohol på fritiden. Jag har hellre en officer som röker cannabis än en officer som dricker alkohol.

Jag har hellre varken eller.


   
SvaraCitera
talrik
Ämnesstartare

Mawns:

Tycker att det passar utmärkt med lite humana människor i försvaret.

Yay! 😀

Chryseus:

Men med tanke på vad man handskas med om dagarna så passar inte oansvariga människor in.

sålänge man inte e påverkad när man handskas med skiten så..

Mawns:

ag har hellre en officer som röker cannabis än en officer som dricker alkohol.

dude i love u! 😛


   
SvaraCitera

Chryseus:

Jag har hellre varken eller.

Oturligt nog så är de flesta officerare inte nykterister, av vad jag har förstått. Många av de största befälhavarna både rökte nikotintobak och drack kopiösa mängder sprit, så jag tror inte att det påverkar ens förmåga särskilt mycket.


   
SvaraCitera

Mawns:

Ser inget oansvarigt med att nyttja varken cannabis eller alkohol på fritiden. Jag har hellre en officer som röker cannabis än en officer som dricker alkohol.

Pest eller kolera? [shake] Ser hellre en officer som inte har några grövre ovanor somhelst, du vet väl att det förekommit incidenter då befäl mördat annan personal och värnpliktiga pga droger?
Vapen och oansvarighet hör icke ihop.


   
SvaraCitera

Mawns:

Oturligt nog så är de flesta officerare inte nykterister, av vad jag har förstått.

Nej, men det bästa hade varit om det hade varit så. Självfallet påverkar ovanor människors förmågor.

Tickstart:

Vapen och oansvarighet hör icke ihop.


   
SvaraCitera

Tickstart:

Vapen och oansvarighet hör icke ihop.

Bara för att man dricker behöver man inte vara oansvarig. Har en bild som bevisar det:

Image


   
SvaraCitera

Mawns:

Bara för att man dricker behöver man inte vara oansvarig. Har en bild som bevisar det:

Självfallet inte. Tror närmare 100% av försvarets personal dricker alkohol regelbundet, och har man rökt på nån gång i amsterdam för längesen spelar det heller ingen roll.

Men tänk dej själv, vill du verkligen ingå i ett stridspar där din andra halva är bakfull eller har marijuana i kroppen?


   
SvaraCitera

Folk som dricker alkohol eller röker cannabis kommer automatiskt att prestera mindre eftersom att dessa ämnen (vad jag vet) är lite sämre för kroppen.

Mitt tips: Vill du in i lumpen så är det bättre att sluta.

Chryseus:

Självfallet påverkar ovanor människors förmågor.

Klockrent sagt. Håller med om att folk med dessa ovanor ej bör hållas med vapen.


   
SvaraCitera

Mawns:

Bara för att man dricker behöver man inte vara oansvarig. Har en bild som bevisar det:

Tiderna förändras. Försvaret förändras. Nuförtiden tar man bara in "eliten". Att vara festprisse och supa varje helg är verkligen ingen "credit" i uttagningen.

talrik:

sålänge man inte e påverkad när man handskas med skiten så..

Röka sitter kvar i kroppen väldigt länge. Mycket längre än alkohol.


   
SvaraCitera