Aviseringar
Rensa alla

Fråga till laktosintrolleranta [no-no]


Ämnesstartare

Hur mår ni när ni dricker mjölk eller äter nått med laktos i?

Dold text: Tror jag har det [sad]
Åt inge laktos alls i 3 dagar men igår kväll så åt jag pizza å choklad. Kände mig smått hängig efter å har kräkts hela mogonen [cry][cry][cry]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

inte magsjuk då?

vet att deras mage sväller..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

inte magsjuk då?

Näe, har blivit så här tillåfrån i 5 månader nu [sad]
Tog massa blodprov för några månader sen som sa att jag hade många vita blodkroppar och förhöjda levervärden. Trodde det va nått virus så ignorerade.

Fast det har inte gått över, tog nya blodprover i fredags, ska träffa läkare på tisdag.

Tror det är nån typ av intolerans eller allergi för om jag inte äter nått på hela dagen blir jag bra dagen efter [tard][tard][tard][tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Fast det har inte gått över, tog nya blodprover i fredags, ska träffa läkare på tisdag.

Låt d ej rinna ut i sanden denna gång! Ta reda på vad det är... hör om detta med läkaren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja har kanske lite laktosintolerans. kanske.
Mår illa och får magknip samtidigt som magen sväller upp
ibland när jag äter ngt me laktos i, typ glass etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Låt d ej rinna ut i sanden denna gång! Ta reda på vad det är... hör om detta med läkaren

Ah, det var mitt val att låta det vara förra gången för jag kom för mycket efter i skolan. Men det är så pass illa nu att jag ofta missar förmiddagarna för att ligga hemma å må illa istället så kommer skita i om jag kommer efter i skolan tills det är löst [rolleyes]

Postorderhoran:

ja har kanske lite laktosintolerans. kanske.
Mår illa och får magknip samtidigt som magen sväller upp
ibland när jag äter ngt me laktos i, typ glass etc

Fyfan, glass är rena döden [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Fyfan, glass är rena döden

ja, förstå¨r hur myror känner runt myrgift
MMMM VA GOTT
Sen ba ojrå kanske inte va så smart att äta denna gudagåva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

ja, förstå¨r hur myror känner runt myrgift
MMMM VA GOTT
Sen ba ojrå kanske inte va så smart att äta denna gudagåva

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Ah, det var mitt val att låta det vara förra gången för jag kom för mycket efter i skolan. Men det är så pass illa nu att jag ofta missar förmiddagarna för att ligga hemma å må illa istället så kommer skita i om jag kommer efter i skolan tills det är löst [rolleyes]

Låter illa [sad] hoppas det ej är ngt allvarligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Låter illa [sad] hoppas det ej är ngt allvarligt

Får se, läkaren hade massa teorier om olika kroniska tarmsjukdomar också. Det var riktigt spännande och läskigt att lyssna på henne. Hoppas hon är i samma form på tisdag [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Får se, läkaren hade massa teorier om olika kroniska tarmsjukdomar också. Det var riktigt spännande och läskigt att lyssna på henne. Hoppas hon är i samma form på tisdag [y]

vad har du fått upp när du googlat symptom då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

vad har du fått upp när du googlat symptom då?

4/5 på vanliga symptom laktosintolerans
2/3 på vanliga symptom IBS

IBS kan också förklara det höjda blodvärdena eftersom det är en kronisk inflammation.

Fast att man mår illa är inte vanligt på något av dem, men det kan vara en följd av andra symptom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Fast att man mår illa är inte vanligt på något av dem, men det kan vara en följd av andra symptom.

ja exakt, illamående kan vara en följd av mycket.. men lycka till!!!!! rapportera sedan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

ja exakt, illamående kan vara en följd av mycket.. men lycka till!!!!! rapportera sedan

Tack [love]


   
SvaraCitera

Jag är laktosintolerant och kan hantera ett glas vanlig mjölk utan problem. Om jag får i mig för mycket blir min mage svullen, får typ magknip, gaser och diarré.


   
SvaraCitera