Aviseringar
Rensa alla

Fråga till tjejer: berätta via sms


Ämnesstartare

Blivande_japan:

något åt det hållet ja

Det var inte bra att höra. Jag är kompis med tjejen jag gillar men jag verkar aldrig få chansen att säga det.


   
SvaraCitera

kille1000:

Det var inte bra att höra. Jag är kompis med tjejen jag gillar men jag verkar aldrig få chansen att säga det.

man kanske inte måste säga det? försök umgås med henne och visa det istället typ. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

man kanske inte måste säga det? försök umgås med henne och visa det istället typ. 

Men hon kanske bara tror att jag gillar henne som kompis då. Och ibland känner jag mig urlöjlig när jag ska snacka med henne. Ibland pratar vi mycket och ibland nästan inte alls.

Det känns som att det bästa är bara att vara ärlig och berätta det på något sätt.


   
SvaraCitera

kille1000:

Men hon kanske bara tror att jag gillar henne som kompis då. Och ibland känner jag mig urlöjlig när jag ska snacka med henne. Ibland pratar vi mycket och ibland nästan inte alls.

Det känns som att det bästa är bara att vara ärlig och berätta det på något sätt.

umgås ni något på fritiden?
om inte kan du bjuda ut henne på fika eller något så lär hon fatta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

umgås ni något på fritiden?

Nja, bara några gånger och då är det i grupp.

Blivande_japan: om inte kan du bjuda ut henne på fika eller något så lär hon fatta

Jo det har jag tänkt på...grejen är ju att jag inte lyckas vara ensam med henne och kan inte fråga. Är det rimligt fråga via sms på en ledig dag?


   
SvaraCitera

kille1000:

Nja, bara några gånger och då är det i grupp.

Jo det har jag tänkt på...grejen är ju att jag inte lyckas vara ensam med henne och kan inte fråga. Är det rimligt fråga via sms på en ledig dag?

Absolut!


   
SvaraCitera

Jag är 15, fyller 16 i maj men svara ändå. Jag tycker absolut att du kan berätta via sms, det är bara det att man lätt kan tro att du skojar. Eller att någon kompis skriver, eller är med eller så. Men det är säkert olika från person till person och hittar du inget bra tillfälle så går det säkert bra:) Lycka till!


   
SvaraCitera

ju lättare det är för dig att fråga, desto lättare blir det för henne att avvisa. så om du väljer ett lättare alternativ, som att smsa, kan hon välja att bara inte svara. 


   
SvaraCitera

Typ tjoo elr nått


   
SvaraCitera

Ehm ojj fick inte meh de andra jah skulle skriva..
Men aja skickar igen.
"Har du sagt något till henne än? Isf hur reagerande hon? Å btw hoppas de gick bra


   
SvaraCitera
Sarita

Jag tror att det kan vara bra att inte vara så rättfram ibland, det kan få den andra personen att känna sig pressad, skriv kanske nåt i stil med att du tycker att hon är fin och att du kanske är kär i henne istället för jag är kär i dig eller jag älskar dig. Jag tror inte du ser fjantig ut! 🙂 Men om du inte känner henne jättebra skulle jag inte rekomendera att skicka en cheesy kärlekslåt det blir bara akward, jag vet Icke! XD


   
SvaraCitera

Jag har gjort det (är dock en 14 årig tjej Mycket glad) han tyckte om mig tillbaks först men sedan efter två månader av att inte fullt men typ dejting så sa han att han ej gilla mig längre. Ångrar mig dock inte, han fick mig inse hur jag borde gilla folk vs hur jag brukade och numera gillar folk igen(bara lätt ist för hur jag gillade killen vilket var en väldigt stark känsla) aja jag säger go for it, om hen säger nej, så undvik henne för ett tag och sen 2-3 månader senare bli hennes vän igen


   
SvaraCitera

Skriv det bara


   
SvaraCitera

Är 16. 
Sms går skitbra!  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

formulärett: Skriv det bara

Hur skulle du reagera(antar att du är tjej pga profilbild)?


   
SvaraCitera