Aviseringar
Rensa alla

Frågeformulär


mynona
Ämnesstartare

Kände mig nyfiken på att följa trenden. Detta är ingen partnertråd, det är ett frågeformulär på ungefär den typ av person jag allmänt kan komma överens med. Alla krav behöver inte uppfyllas.

[] Du talar inte samtidigt som du gäspar.
[] Du utövar inte dryghet mot mig.
[] Du tål ett gräl/bråk.
[] Du bryr dig inte om detta med ytlig status kring pengar/yrke/materiella ting.
[] Du ser människor som individer i första hand och betraktar självförverkligande som något positivt.
[] Du är i det stora hela en tolerant person vad gäller levnadsstil och individers personliga livsval.
[] Du anser att feminism handlar om människors frihet att vara individer; egentligen inte om något kön mer än det andra.
[] Du tillhör inte de som tror att ordet ”hen” har som syfte att göra dig könlös utan förstår att det är lika odramatiskt som att man säger ”riksdagsledamot” i stället för ”riksdagsman” och ”riksdagskvinna”. Huruvida du använder ordet är inte lika viktigt.
[] Du ställer upp på det mesta som i just Sverige brukar kallas ”pk”, vilket innebär tolerans för homosexuella/feminism/hen/genusfrågor och ser detta som odramatiska basfrågor.
[] Du anser att just PK-begreppet ovan är olika för olika länder och att det som råkar vara pk i just Sverige är rätt förnuftigt vare sig det råkar vara pk eller inte.
[] Du tillhör inte dem som dömer en främling utifrån vad andra har sagt utan förstår att det kan vara partiskt även om det sägs av personer du gillar.
[] Du anser att det är lika inbilskt att säga att det är självklart att det inte finns ett liv efter döden som att säga att det gör det: vi känner ju faktiskt inte till det.
[] Du är inte lynnig.
[] Du kan läsa serietidningar/se tecknad film utan att tycka att det är barnsligt.
[] Du tar inte intelligens så fruktansvärt allvarligt.
[] Du inser att jämlikhet ofta är en förutsättning för psykiskt utbyte i en relation oavsett relationstyp.
[] Kunskap/bildning och intelligens är inte samma sak.
[] Du tillhör inte dem som klipper av kontakten med vänner när du får ett förhållande - detta gäller även vänner som tillhör det kön du attraheras av – utan kvarstår som egen individ.
[] Du tycker om att tänka.
[] Du gillar Twin Peaks.
[] Du kan vara spontan och bryr dig inte om såna småsaker som lunch och andra prosaiska ting när du är inne i ett intressant samtal.
[] Om två personer du tycker om ogillar varandra behåller du dem båda två.
[] Du är hyfsat lik mig som person.
[] Du förstår att du inte kan avgöra den frågan utan att ha talat med mig.
[] Du kan ge någon typ av stimulans.
[] Det funkar att kontakten upphör under perioder för att sedan återupptas.
[] Jag behöver inte använda en oändlig mängd disclaimers och förtydliganden med dig.
[] Du känner igen känslan att vissa saker är så banalt självklara att de blir tråkiga att förtydliga.
[] Kalle Anka är bra.

Det du tror att jag ogillar med dig:
Det du tror att jag gillar med dig:

voila

Intressant att författa en lista.


   
Citera

nej.


   
SvaraCitera

lolvanä


   
SvaraCitera

Skoja, haha, men vilket jävla fiasko om ingen skulle svara. Trots all tid du lagt ner på det. Heheh.


   
SvaraCitera

är 5inist och tkr pogo är okej räcker d?


   
SvaraCitera

[/] Du talar inte samtidigt som du gäspar.
[X, inte medveten iaf] Du utövar inte dryghet mot mig.
[/] Du tål ett gräl/bråk.
[XXX] Du bryr dig inte om detta med ytlig status kring pengar/yrke/materiella ting.
[XXX] Du ser människor som individer i första hand och betraktar självförverkligande som något positivt.
[XXX] Du är i det stora hela en tolerant person vad gäller levnadsstil och individers personliga livsval.
[ingen åsikt] Du anser att feminism handlar om människors frihet att vara individer; egentligen inte om något kön mer än det andra.
[X] Du tillhör inte de som tror att ordet ”hen” har som syfte att göra dig könlös utan förstår att det är lika odramatiskt som att man säger ”riksdagsledamot” i stället för ”riksdagsman” och ”riksdagskvinna”. Huruvida du använder ordet är inte lika viktigt.
[X] Du ställer upp på det mesta som i just Sverige brukar kallas ”pk”, vilket innebär tolerans för homosexuella/feminism/hen/genusfrågor och ser detta som odramatiska basfrågor.
[X] Du anser att just PK-begreppet ovan är olika för olika länder och att det som råkar vara pk i just Sverige är rätt förnuftigt vare sig det råkar vara pk eller inte.
[X] Du tillhör inte dem som dömer en främling utifrån vad andra har sagt utan förstår att det kan vara partiskt även om det sägs av personer du gillar.
[] Du anser att det är lika inbilskt att säga att det är självklart att det inte finns ett liv efter döden som att säga att det gör det: vi känner ju faktiskt inte till det.
[X] Du är inte lynnig.
[X] Du kan läsa serietidningar/se tecknad film utan att tycka att det är barnsligt.
[X] Du tar inte intelligens så fruktansvärt allvarligt.
[X] Du inser att jämlikhet ofta är en förutsättning för psykiskt utbyte i en relation oavsett relationstyp.
[X] Kunskap/bildning och intelligens är inte samma sak.
[X] Du tillhör inte dem som klipper av kontakten med vänner när du får ett förhållande - detta gäller även vänner som tillhör det kön du attraheras av – utan kvarstår som egen individ.
[/, är mer för att känna] Du tycker om att tänka.
[X] Du gillar Twin Peaks.
[X] Du kan vara spontan och bryr dig inte om såna småsaker som lunch och andra prosaiska ting när du är inne i ett intressant samtal.
[X] Om två personer du tycker om ogillar varandra behåller du dem båda två.
[/] Du är hyfsat lik mig som person.
[X] Du förstår att du inte kan avgöra den frågan utan att ha talat med mig.
[X] Du kan ge någon typ av stimulans.
[X] Det funkar att kontakten upphör under perioder för att sedan återupptas.
[X] Jag behöver inte använda en oändlig mängd disclaimers och förtydliganden med dig.
[X] Du känner igen känslan att vissa saker är så banalt självklara att de blir tråkiga att förtydliga.
[X] Kalle Anka är bra.


   
SvaraCitera

mynona: Kände mig nyfiken på att följa trenden. Detta är ingen partnertråd, det är ett frågeformulär på ungefär den typ av person jag allmänt kan komma överens med. Alla krav behöver inte uppfyllas. 


[] Du talar inte samtidigt som du gäspar. 
[] Du utövar inte dryghet mot mig. 
[x] Du tål ett gräl/bråk. 
[] Du bryr dig inte om detta med ytlig status kring pengar/yrke/materiella ting.
[] Du ser människor som individer i första hand och betraktar självförverkligande som något positivt. 
[x] Du är i det stora hela en tolerant person vad gäller levnadsstil och individers personliga livsval. 
[x] Du anser att feminism handlar om människors frihet att vara individer; egentligen inte om något kön mer än det andra. 
[] Du tillhör inte de som tror att ordet ”hen” har som syfte att göra dig könlös utan förstår att det är lika odramatiskt som att man säger ”riksdagsledamot” i stället för ”riksdagsman” och ”riksdagskvinna”. Huruvida du använder ordet är inte lika viktigt. 
[] Du ställer upp på det mesta som i just Sverige brukar kallas ”pk”, vilket innebär tolerans för homosexuella/feminism/hen/genusfrågor och ser detta som odramatiska basfrågor. 
[] Du anser att just PK-begreppet ovan är olika för olika länder och att det som råkar vara pk i just Sverige är rätt förnuftigt vare sig det råkar vara pk eller inte. 
[x] Du tillhör inte dem som dömer en främling utifrån vad andra har sagt utan förstår att det kan vara partiskt även om det sägs av personer du gillar. 
[] Du anser att det är lika inbilskt att säga att det är självklart att det inte finns ett liv efter döden som att säga att det gör det: vi känner ju faktiskt inte till det. 
[] Du är inte lynnig. 
[x] Du kan läsa serietidningar/se tecknad film utan att tycka att det är barnsligt. 
[] Du tar inte intelligens så fruktansvärt allvarligt. 
[] Du inser att jämlikhet ofta är en förutsättning för psykiskt utbyte i en relation oavsett relationstyp. 
[x] Kunskap/bildning och intelligens är inte samma sak.
[] Du tillhör inte dem som klipper av kontakten med vänner när du får ett förhållande - detta gäller även vänner som tillhör det kön du attraheras av – utan kvarstår som egen individ. 
[x] Du tycker om att tänka. 
[] Du gillar Twin Peaks. 
[x] Du kan vara spontan och bryr dig inte om såna småsaker som lunch och andra prosaiska ting när du är inne i ett intressant samtal.
[x] Om två personer du tycker om ogillar varandra behåller du dem båda två. 
[helt jävla oklart] Du är hyfsat lik mig som person. 
[svaret över visar ju på det] Du förstår att du inte kan avgöra den frågan utan att ha talat med mig.
[XXX] Du kan ge någon typ av stimulans.
[x] Det funkar att kontakten upphör under perioder för att sedan återupptas. 
[x] Jag behöver inte använda en oändlig mängd disclaimers och förtydliganden med dig.
[x] Du känner igen känslan att vissa saker är så banalt självklara att de blir tråkiga att förtydliga. 
[] Kalle Anka är bra. 


Det du tror att jag ogillar med dig: 
Hatar PK.
Det du tror att jag gillar med dig: 
Kärlek. Solidaritet.
voila

Intressant att författa en lista.


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Knekten:
Skoja, haha, men vilket jävla fiasko om ingen skulle svara. Trots all tid du lagt ner på det. Heheh.

nä det gör inget, för jag skriver alltid enorma textmassor vad det än gäller. förväntar mig att fyra personer besvarar detta. 


   
SvaraCitera

mynona:

nä det gör inget, för jag skriver alltid enorma textmassor vad det än gäller. förväntar mig att fyra personer besvarar detta. 

Jag blir isåfall en av fyra.


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Attitydinkontinent: är 5inist och tkr pogo är okej räcker d?

väger tungt men inte så tungt

Knekten:
Jag blir isåfall en av fyra.

ja se där. stupade en del på pk-frågan och henbegreppet men vem bryr sig. trevligt med odramatisk syn på feminism.

Knekten: [] Du tillhör inte dem som klipper av kontakten med vänner när du får ett förhållande - detta gäller även vänner som tillhör det kön du attraheras av – utan kvarstår som egen individ.

vadan detta? 


   
SvaraCitera

[XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX] Du talar inte samtidigt som du gäspar.

[/] Du utövar inte dryghet mot mig. (mitt sätt att visa vänskap osv)

[/] Du tål ett gräl/bråk. (öh)

[x] Du bryr dig inte om detta med ytlig status kring pengar/yrke/materiella ting.

[x] Du ser människor som individer i första hand och betraktar självförverkligande som något positivt.

[x] Du är i det stora hela en tolerant person vad gäller levnadsstil och individers personliga livsval.

[x] Du anser att feminism handlar om människors frihet att vara individer; egentligen inte om något kön mer än det andra.

[xXXXXXXXXXXX] Du tillhör inte de som tror att ordet ”hen” har som syfte att göra dig könlös utan förstår att det är lika odramatiskt som att man säger ”riksdagsledamot” i stället för ”riksdagsman” och ”riksdagskvinna”. Huruvida du använder ordet är inte lika viktigt.

[xxxxx] Du ställer upp på det mesta som i just Sverige brukar kallas ”pk”, vilket innebär tolerans för homosexuella/feminism/hen/genusfrågor och ser detta som odramatiska basfrågor.

[xxx] Du anser att just PK-begreppet ovan är olika för olika länder och att det som råkar vara pk i just Sverige är rätt förnuftigt vare sig det råkar vara pk eller inte.

[x] Du tillhör inte dem som dömer en främling utifrån vad andra har sagt utan förstår att det kan vara partiskt även om det sägs av personer du gillar. (frågan är om du är det)

[x] Du anser att det är lika inbilskt att säga att det är självklart att det inte finns ett liv efter döden som att säga att det gör det: vi känner ju faktiskt inte till det.

[/] Du är inte lynnig. (jag har mina upp- och nedgångar i livet, men det har väl de flesta)

[xxxxx] Du kan läsa serietidningar/se tecknad film utan att tycka att det är barnsligt.

[xx?] Du tar inte intelligens så fruktansvärt allvarligt. (lolva)...Glatt skålande

[x] Du inser att jämlikhet ofta är en förutsättning för psykiskt utbyte i en relation oavsett relationstyp.

[x] Kunskap/bildning och intelligens är inte samma sak.

[x] Du tillhör inte dem som klipper av kontakten med vänner när du får ett förhållande - detta gäller även vänner som tillhör det kön du attraheras av – utan kvarstår som egen individ.

[x] Du tycker om att tänka.

[xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx] Du gillar Twin Peaks.

[x] Du kan vara spontan och bryr dig inte om såna småsaker som lunch och andra prosaiska ting när du är inne i ett intressant samtal.

[x] Om två personer du tycker om ogillar varandra behåller du dem båda två.

[?] Du är hyfsat lik mig som person. (relativt förhållandevis kanske eventuellt med viss möjlighet...?)

[x] Du förstår att du inte kan avgöra den frågan utan att ha talat med mig. (aa flåt Rodnar)

[x] Du kan ge någon typ av stimulans.

[x] Det funkar att kontakten upphör under perioder för att sedan återupptas.

[x] Jag behöver inte använda en oändlig mängd disclaimers och förtydliganden med dig.

[xxxx] Du känner igen känslan att vissa saker är så banalt självklara att de blir tråkiga att förtydliga.

[xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx] Kalle Anka är bra.

Det du tror att jag ogillar med dig: det mesta
Det du tror att jag gillar med dig: det du inte vet om mig


   
SvaraCitera

[x] Du talar inte samtidigt som du gäspar.
[x] Du utövar inte dryghet mot mig.
[x] Du tål ett gräl/bråk.
[x] Du bryr dig inte om detta med ytlig status kring pengar/yrke/materiella ting.
[x] Du ser människor som individer i första hand och betraktar självförverkligande som något positivt.
[x] Du är i det stora hela en tolerant person vad gäller levnadsstil och individers personliga livsval.
[x] Du anser att feminism handlar om människors frihet att vara individer; egentligen inte om något kön mer än det andra.
[x] Du tillhör inte de som tror att ordet ”hen” har som syfte att göra dig könlös utan förstår att det är lika odramatiskt som att man säger ”riksdagsledamot” i stället för ”riksdagsman” och ”riksdagskvinna”. Huruvida du använder ordet är inte lika viktigt.
[x] Du ställer upp på det mesta som i just Sverige brukar kallas ”pk”, vilket innebär tolerans för homosexuella/feminism/hen/genusfrågor och ser detta som odramatiska basfrågor.
[x] Du anser att just PK-begreppet ovan är olika för olika länder och att det som råkar vara pk i just Sverige är rätt förnuftigt vare sig det råkar vara pk eller inte.
[x] Du tillhör inte dem som dömer en främling utifrån vad andra har sagt utan förstår att det kan vara partiskt även om det sägs av personer du gillar.
[x] Du anser att det är lika inbilskt att säga att det är självklart att det inte finns ett liv efter döden som att säga att det gör det: vi känner ju faktiskt inte till det.
[/] Du är inte lynnig.
[x] Du kan läsa serietidningar/se tecknad film utan att tycka att det är barnsligt.
[x] Du tar inte intelligens så fruktansvärt allvarligt.
[?] Du inser att jämlikhet ofta är en förutsättning för psykiskt utbyte i en relation oavsett relationstyp.
[x] Kunskap/bildning och intelligens är inte samma sak.
[x] Du tillhör inte dem som klipper av kontakten med vänner när du får ett förhållande - detta gäller även vänner som tillhör det kön du attraheras av – utan kvarstår som egen individ.
[x] Du tycker om att tänka.
[?] Du gillar Twin Peaks.
[x] Du kan vara spontan och bryr dig inte om såna småsaker som lunch och andra prosaiska ting när du är inne i ett intressant samtal.
[i den mån det går] Om två personer du tycker om ogillar varandra behåller du dem båda två.
[hyfsat, jo] Du är hyfsat lik mig som person.
[x] Du förstår att du inte kan avgöra den frågan utan att ha talat med mig.
[x] Du kan ge någon typ av stimulans.
[x] Det funkar att kontakten upphör under perioder för att sedan återupptas.
[x] Jag behöver inte använda en oändlig mängd disclaimers och förtydliganden med dig.
[ja och nej] Du känner igen känslan att vissa saker är så banalt självklara att de blir tråkiga att förtydliga.
[/] Kalle Anka är bra.

Det du tror att jag ogillar med dig: Den neurotiska paranoia som stundtals drar över mig.
Det du tror att jag gillar med dig: Reflekterande förmågan, nästan uteslutet. Och en del av min moral, tänker jag mig.


   
SvaraCitera

[] Du talar inte samtidigt som du gäspar.
[Dryghet är ju det bästa som finns] Du utövar inte dryghet mot mig.
[x, fast är rätt konflikträdd] Du tål ett gräl/bråk.
[x] Du bryr dig inte om detta med ytlig status kring pengar/yrke/materiella ting.
[x] Du ser människor som individer i första hand och betraktar självförverkligande som något positivt.
[x] Du är i det stora hela en tolerant person vad gäller levnadsstil och individers personliga livsval.
[x] Du anser att feminism handlar om människors frihet att vara individer; egentligen inte om något kön mer än det andra.
[x] Du tillhör inte de som tror att ordet ”hen” har som syfte att göra dig könlös utan förstår att det är lika odramatiskt som att man säger ”riksdagsledamot” i stället för ”riksdagsman” och ”riksdagskvinna”. Huruvida du använder ordet är inte lika viktigt.
[x] Du ställer upp på det mesta som i just Sverige brukar kallas ”pk”, vilket innebär tolerans för homosexuella/feminism/hen/genusfrågor och ser detta som odramatiska basfrågor.
[x] Du anser att just PK-begreppet ovan är olika för olika länder och att det som råkar vara pk i just Sverige är rätt förnuftigt vare sig det råkar vara pk eller inte.
[jo det tror jag, men jag fattar att det inte är nå vidare smart och försöker att inte göra det.] Du tillhör inte dem som dömer en främling utifrån vad andra har sagt utan förstår att det kan vara partiskt även om det sägs av personer du gillar.
[x] Du anser att det är lika inbilskt att säga att det är självklart att det inte finns ett liv efter döden som att säga att det gör det: vi känner ju faktiskt inte till det.
[x] Du är inte lynnig.
[kan tycka det är barnsligt, men barnsligt är bra] Du kan läsa serietidningar/se tecknad film utan att tycka att det är barnsligt.
[/,x,?,vetej, vill inte det ialalflaflall] Du tar inte intelligens så fruktansvärt allvarligt.
[vet ej] Du inser att jämlikhet ofta är en förutsättning för psykiskt utbyte i en relation oavsett relationstyp.
[x] Kunskap/bildning och intelligens är inte samma sak.
[x] Du tillhör inte dem som klipper av kontakten med vänner när du får ett förhållande - detta gäller även vänner som tillhör det kön du attraheras av – utan kvarstår som egen individ.
[x] Du tycker om att tänka.
[x] Du gillar Twin Peaks.
[x] Du kan vara spontan och bryr dig inte om såna småsaker som lunch och andra prosaiska ting när du är inne i ett intressant samtal.
[x] Om två personer du tycker om ogillar varandra behåller du dem båda två.
[?] Du är hyfsat lik mig som person.
[?] Du förstår att du inte kan avgöra den frågan utan att ha talat med mig.
[x] Du kan ge någon typ av stimulans.
[?] Det funkar att kontakten upphör under perioder för att sedan återupptas.
[vetej] Jag behöver inte använda en oändlig mängd disclaimers och förtydliganden med dig.
[/] Du känner igen känslan att vissa saker är så banalt självklara att de blir tråkiga att förtydliga.
[x] Kalle Anka är bra.

Det du tror att jag ogillar med dig: att jag är "dum i huvet"
Det du tror att jag gillar med dig: att jag försöker


   
SvaraCitera

mynona: vadan detta?

har inte haft så mycket förhållanden Rodnar


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Knekten:

har inte haft så mycket förhållanden Rodnar

Ahh, det är en sådan eventualitet som hade krävt förtydliganden men ah. jag fattar


   
SvaraCitera