Aviseringar
Rensa alla

Frågeformulär


mynona:

Ahh, det är en sådan eventualitet som hade krävt förtydliganden men ah. jag fattar

Dock har jag sexat till det, så du behöver ej tycka synd om mig. Bara aldrig haft riktiga förhållanden. 


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Knekten:

Dock har jag sexat till det, så du behöver ej tycka synd om mig. Bara aldrig haft riktiga förhållanden. 

Jag känner ej medlidande, frukta inte. 


   
SvaraCitera

naw du gjorde en :3

[haha ne det försöker jag undvika 😛] Du talar inte samtidigt som du gäspar.
[.. inte omotiverat, om det nu hänt.. hoppas jag, gillar inte att vara otrevlig] Du utövar inte dryghet mot mig.
[gör jag väl :3] Du tål ett gräl/bråk.
[inte så mycket status kanske, men pengar måste man ju ha för att kunna göra det man vill] Du bryr dig inte om detta med ytlig status kring pengar/yrke/materiella ting.
[tror jag väl..] Du ser människor som individer i första hand och betraktar självförverkligande som något positivt.
[tror jag väl +_+] Du är i det stora hela en tolerant person vad gäller levnadsstil och individers personliga livsval.
[vad spelar det för roll vad feminism betyder, det är bara semantik. Huvudsaken är väl vad folk gör av den, och bilden jag har av den idag är ej bra. folk ska behandlas lika, vilket "feminismen idag" inte eftersträvar] Du anser att feminism handlar om människors frihet att vara individer; egentligen inte om något kön mer än det andra.
[har inget emot hen] Du tillhör inte de som tror att ordet ”hen” har som syfte att göra dig könlös utan förstår att det är lika odramatiskt som att man säger ”riksdagsledamot” i stället för ”riksdagsman” och ”riksdagskvinna”. Huruvida du använder ordet är inte lika viktigt.
[låter inte någonting slinka förbi, är principfast. Vi kan komma överens om att rasism är dåligt, homosexuella ska ha samma, aa hela faderallan, men om hen då försöker lite smidigt inflika att jag aldrig ska använda ordet bög som skällsord, då säger jag ifrån, du ska inte tro du kan censurera mitt språk ditt äckliga fascistsvin, hade du haft något slags intellekt så hade du vetat att det inte är yttrade stavelser som gör skada utan meningen bakom dem. obs talar inte till dig utan till den imaginära jubelidioten. men klart jag står upp för saker som är rätt. Rätt som i, rätt enligt min egen logik eller tills någon annan med sakliga eller formella bevis övertygat mig annorlunda] Du ställer upp på det mesta som i just Sverige brukar kallas ”pk”, vilket innebär tolerans för homosexuella/feminism/hen/genusfrågor och ser detta som odramatiska basfrågor.
[bryr mig inte vad som kallas pk eller inte, evaluerar ståndpunkter utefter dess meriter, alltid] Du anser att just PK-begreppet ovan är olika för olika länder och att det som råkar vara pk i just Sverige är rätt förnuftigt vare sig det råkar vara pk eller inte.
[*de Rodnar men ja, vet inte.. Det är ju svårt att veta vilken inställning man har gentemot folk] Du tillhör inte dem som dömer en främling utifrån vad andra har sagt utan förstår att det kan vara partiskt även om det sägs av personer du gillar.
[det är absolut mer inbilskt att säga att det gör det än att det inte gör det, utrymmet för allt som kan tänkas är helt klart mindre än det som existerar, självklart är fel ord men det är sannerligen inte 50-50. kinesiska teservisen, occam's razor och allt det där] Du anser att det är lika inbilskt att säga att det är självklart att det inte finns ett liv efter döden som att säga att det gör det: vi känner ju faktiskt inte till det.
[vad är lynnig Rodnar] Du är inte lynnig.
[haha klart] Du kan läsa serietidningar/se tecknad film utan att tycka att det är barnsligt.
[hade jag varit smartare än jag är hade jag väl säkert värderat det högre men :$ folk har andra kvalitéer] Du tar inte intelligens så fruktansvärt allvarligt.
[har inte direkt provat på ojämlika relationer, uppsåtligen iaf.. jämställdhet är en självklarhet så, ja på allt] Du inser att jämlikhet ofta är en förutsättning för psykiskt utbyte i en relation oavsett relationstyp.
[de är ju inte oberoende men, generellt sett nej. Man kan dock aldrig säga något om en outbildads intelligens, bara kanske lite om en utbildads] Kunskap/bildning och intelligens är inte samma sak.
[*de igen Rodnar men det är ju inte så enkelt alltid, man har ju bara en viss kvot energi och tid, och är man i en relation så vill man väl oftast lägga den på den söta gosiga heta tjejen +______+ det är väl inte så konstigt] Du tillhör inte dem som klipper av kontakten med vänner när du får ett förhållande - detta gäller även vänner som tillhör det kön du attraheras av – utan kvarstår som egen individ.
[ibland Söt] Du tycker om att tänka.
[vet ej] Du gillar Twin Peaks.
[vill gärna prata över en lunch isf] Du kan vara spontan och bryr dig inte om såna småsaker som lunch och andra prosaiska ting när du är inne i ett intressant samtal.
[ja] Om två personer du tycker om ogillar varandra behåller du dem båda två.
[det tror jag inte Galen] Du är hyfsat lik mig som person.
[jovars Rodnar] Du förstår att du inte kan avgöra den frågan utan att ha talat med mig.
[...] Du kan ge någon typ av stimulans.
[Om man är goda vänner så] Det funkar att kontakten upphör under perioder för att sedan återupptas.
[haha, jag gör det rätt ofta.. dryga vänner jag måste ha. men med mig, nej, såvida jag inte är på rethumör >:3] Jag behöver inte använda en oändlig mängd disclaimers och förtydliganden med dig.
[jaaaaaaaaaaaa] Du känner igen känslan att vissa saker är så banalt självklara att de blir tråkiga att förtydliga.
[okej!] Kalle Anka är bra.


   
SvaraCitera

mynona:

Jag känner ej medlidande, frukta inte. 

Haha Tumme upp


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Attitydinkontinent: [x] Du tillhör inte dem som dömer en främling utifrån vad andra har sagt utan förstår att det kan vara partiskt även om det sägs av personer du gillar. (frågan är om du är det)

Ja, den frågan kan jag kryssa i själv. 

Attitydinkontinent: [XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX] Du talar inte samtidigt som du gäspar.

mycket, mycket bra

Fantastiskt: [Dryghet är ju det bästa som finns] Du utövar inte dryghet mot mig.

kan vara. ogillar dryghet från främlingar dock. 

Fantastiskt: [kan tycka det är barnsligt, men barnsligt är bra] Du kan läsa serietidningar/se tecknad film utan att tycka att det är barnsligt.

ja bra svar

Fantastiskt: Det du tror att jag ogillar med dig: att jag är "dum i huvet"

Detta är orsaken till min fråga om hur allvarligt man tog intelligens. undrar varför du tror jag tror du är dum. alla verkar tro att jag tror alla är dumma. är trött på det där. 


   
SvaraCitera

[] Du talar inte samtidigt som du gäspar.
[x] Du utövar inte dryghet mot mig.
[x] Du tål ett gräl/bråk.
[x] Du bryr dig inte om detta med ytlig status kring pengar/yrke/materiella ting.
[x] Du ser människor som individer i första hand och betraktar självförverkligande som något positivt.
[x] Du är i det stora hela en tolerant person vad gäller levnadsstil och individers personliga livsval.
[/] Du anser att feminism handlar om människors frihet att vara individer; egentligen inte om något kön mer än det andra.
[x] Du tillhör inte de som tror att ordet ”hen” har som syfte att göra dig könlös utan förstår att det är lika odramatiskt som att man säger ”riksdagsledamot” i stället för ”riksdagsman” och ”riksdagskvinna”. Huruvida du använder ordet är inte lika viktigt.
[/] Du ställer upp på det mesta som i just Sverige brukar kallas ”pk”, vilket innebär tolerans för homosexuella/feminism/hen/genusfrågor och ser detta som odramatiska basfrågor.
[?] Du anser att just PK-begreppet ovan är olika för olika länder och att det som råkar vara pk i just Sverige är rätt förnuftigt vare sig det råkar vara pk eller inte.
[x] Du tillhör inte dem som dömer en främling utifrån vad andra har sagt utan förstår att det kan vara partiskt även om det sägs av personer du gillar.
[x] Du anser att det är lika inbilskt att säga att det är självklart att det inte finns ett liv efter döden som att säga att det gör det: vi känner ju faktiskt inte till det.
[] Du är inte lynnig.
[] Du kan läsa serietidningar/se tecknad film utan att tycka att det är barnsligt.
[x] Du tar inte intelligens så fruktansvärt allvarligt.
[?] Du inser att jämlikhet ofta är en förutsättning för psykiskt utbyte i en relation oavsett relationstyp.
[x] Kunskap/bildning och intelligens är inte samma sak.
[?] Du tillhör inte dem som klipper av kontakten med vänner när du får ett förhållande - detta gäller även vänner som tillhör det kön du attraheras av – utan kvarstår som egen individ.
[x] Du tycker om att tänka.
[x] Du gillar Twin Peaks.
[x] Du kan vara spontan och bryr dig inte om såna småsaker som lunch och andra prosaiska ting när du är inne i ett intressant samtal.
[x] Om två personer du tycker om ogillar varandra behåller du dem båda två.
[?] Du är hyfsat lik mig som person.
[x] Du förstår att du inte kan avgöra den frågan utan att ha talat med mig.
[] Du kan ge någon typ av stimulans.
[x] Det funkar att kontakten upphör under perioder för att sedan återupptas.
[?] Jag behöver inte använda en oändlig mängd disclaimers och förtydliganden med dig.
[x] Du känner igen känslan att vissa saker är så banalt självklara att de blir tråkiga att förtydliga.
[] Kalle Anka är bra.

Det du tror att jag ogillar med dig: Självföraktande, onödigt provokativ/antagonistisk
Det du tror att jag gillar med dig: Rak och ärlig, tänkande


   
SvaraCitera

mynona:
Kände mig nyfiken på att följa trenden. Detta är ingen partnertråd, det är ett frågeformulär på ungefär den typ av person jag allmänt kan komma överens med. Alla krav behöver inte uppfyllas.

[int tänkt på men det gör jag nog ibland] Du talar inte samtidigt som du gäspar.
[x] Du utövar inte dryghet mot mig.
[x] Du tål ett gräl/bråk.
[x] Du bryr dig inte om detta med ytlig status kring pengar/yrke/materiella ting.
[x] Du ser människor som individer i första hand och betraktar självförverkligande som något positivt.
[sålänge de ej skadar andra] Du är i det stora hela en tolerant person vad gäller levnadsstil och individers personliga livsval.
[i grunden ja, men det blir ju verkligt först då patriarkatet avskaffas] Du anser att feminism handlar om människors frihet att vara individer; egentligen inte om något kön mer än det andra.
[x] Du tillhör inte de som tror att ordet ”hen” har som syfte att göra dig könlös utan förstår att det är lika odramatiskt som att man säger ”riksdagsledamot” i stället för ”riksdagsman” och ”riksdagskvinna”. Huruvida du använder ordet är inte lika viktigt.
[x] Du ställer upp på det mesta som i just Sverige brukar kallas ”pk”, vilket innebär tolerans för homosexuella/feminism/hen/genusfrågor och ser detta som odramatiska basfrågor.
[pk för mig är vad vi anser vara pk, vilket är rätt mkt ] Du anser att just PK-begreppet ovan är olika för olika länder och att det som råkar vara pk i just Sverige är rätt förnuftigt vare sig det råkar vara pk eller inte.
[x] Du tillhör inte dem som dömer en främling utifrån vad andra har sagt utan förstår att det kan vara partiskt även om det sägs av personer du gillar.
[x] Du anser att det är lika inbilskt att säga att det är självklart att det inte finns ett liv efter döden som att säga att det gör det: vi känner ju faktiskt inte till det.
[x] Du är inte lynnig.
[beror på vad det är för ngt men tycker att kalle anka-serietidningar är bra] Du kan läsa serietidningar/se tecknad film utan att tycka att det är barnsligt.
[x] Du tar inte intelligens så fruktansvärt allvarligt.
[/] Du inser att jämlikhet ofta är en förutsättning för psykiskt utbyte i en relation oavsett relationstyp.
[x] Kunskap/bildning och intelligens är inte samma sak.
[x] Du tillhör inte dem som klipper av kontakten med vänner när du får ett förhållande - detta gäller även vänner som tillhör det kön du attraheras av – utan kvarstår som egen individ.
[x mja men vore så mkt skönare om man inte var en sådan oroare och analyserare ibland och bara körde på] Du tycker om att tänka.
[] Du gillar Twin Peaks.
[blir yr utan mat jö] Du kan vara spontan och bryr dig inte om såna småsaker som lunch och andra prosaiska ting när du är inne i ett intressant samtal.
[x] Om två personer du tycker om ogillar varandra behåller du dem båda två.
[både ja och nej  men har lite för lite info fö ratt avgöra't] Du är hyfsat lik mig som person.
[x] Du förstår att du inte kan avgöra den frågan utan att ha talat med mig.
[det är nog inte upp till mig att avgöra] Du kan ge någon typ av stimulans.
[mja den kan ju vara olika stark i olika perioder men vill inte bli bortglömd] Det funkar att kontakten upphör under perioder för att sedan återupptas.
[x] Jag behöver inte använda en oändlig mängd disclaimers och förtydliganden med dig.
[x] Du känner igen känslan att vissa saker är så banalt självklara att de blir tråkiga att förtydliga.
[/] Kalle Anka är bra.

Det du tror att jag ogillar med dig: att jag är för perfekt på alla vis och sätt.. kanske...
Det du tror att jag gillar med dig:  vill måla en möbel mörklila + hade en docka vid namn margareta som liten (!!!

voila

Intressant att författa en lista.


   
SvaraCitera

[x] Du talar inte samtidigt som du gäspar.
[/] Du utövar inte dryghet mot mig.
[x] Du tål ett gräl/bråk.
[x] Du bryr dig inte om detta med ytlig status kring pengar/yrke/materiella ting.
[x] Du ser människor som individer i första hand och betraktar självförverkligande som något positivt.
[x] Du är i det stora hela en tolerant person vad gäller levnadsstil och individers personliga livsval.
[] Du anser att feminism handlar om människors frihet att vara individer; egentligen inte om något kön mer än det andra.
[/] Du tillhör inte de som tror att ordet ”hen” har som syfte att göra dig könlös utan förstår att det är lika odramatiskt som att man säger ”riksdagsledamot” i stället för ”riksdagsman” och ”riksdagskvinna”. Huruvida du använder ordet är inte lika viktigt.
[x] Du ställer upp på det mesta som i just Sverige brukar kallas ”pk”, vilket innebär tolerans för homosexuella/feminism/hen/genusfrågor och ser detta som odramatiska basfrågor.
[x] Du anser att just PK-begreppet ovan är olika för olika länder och att det som råkar vara pk i just Sverige är rätt förnuftigt vare sig det råkar vara pk eller inte.
[x] Du tillhör inte dem som dömer en främling utifrån vad andra har sagt utan förstår att det kan vara partiskt även om det sägs av personer du gillar.
[x] Du anser att det är lika inbilskt att säga att det är självklart att det inte finns ett liv efter döden som att säga att det gör det: vi känner ju faktiskt inte till det.
[/] Du är inte lynnig.
[x] Du kan läsa serietidningar/se tecknad film utan att tycka att det är barnsligt.
[x] Du tar inte intelligens så fruktansvärt allvarligt.
[x] Du inser att jämlikhet ofta är en förutsättning för psykiskt utbyte i en relation oavsett relationstyp.
[x] Kunskap/bildning och intelligens är inte samma sak.
[x] Du tillhör inte dem som klipper av kontakten med vänner när du får ett förhållande - detta gäller även vänner som tillhör det kön du attraheras av – utan kvarstår som egen individ.
[x] Du tycker om att tänka.
[] Du gillar Twin Peaks.
[] Du kan vara spontan och bryr dig inte om såna småsaker som lunch och andra prosaiska ting när du är inne i ett intressant samtal.
[x] Om två personer du tycker om ogillar varandra behåller du dem båda två.
[] Du är hyfsat lik mig som person.
[x] Du förstår att du inte kan avgöra den frågan utan att ha talat med mig.
[x] Du kan ge någon typ av stimulans.
[x] Det funkar att kontakten upphör under perioder för att sedan återupptas.
[] Jag behöver inte använda en oändlig mängd disclaimers och förtydliganden med dig.
[] Du känner igen känslan att vissa saker är så banalt självklara att de blir tråkiga att förtydliga.
[x] Kalle Anka är bra.


   
SvaraCitera

[X] Du talar inte samtidigt som du gäspar. 

[X] Du utövar inte dryghet mot mig. 

[X] Du tål ett gräl/bråk. 

[X] Du bryr dig inte om detta med ytlig status kring pengar/yrke/materiella ting.

[X] Du ser människor som individer i första hand och betraktar självförverkligande som något positivt. 

[X] Du är i det stora hela en tolerant person vad gäller levnadsstil och individers personliga livsval. 

[] Du anser att feminism handlar om människors frihet att vara individer; egentligen inte om något kön mer än det andra. 

[] Du tillhör inte de som tror att ordet ”hen” har som syfte att göra dig könlös utan förstår att det är lika odramatiskt som att man säger ”riksdagsledamot” i stället för ”riksdagsman” och ”riksdagskvinna”. Huruvida du använder ordet är inte lika viktigt. 

[] Du ställer upp på det mesta som i just Sverige brukar kallas ”pk”, vilket innebär tolerans för homosexuella/feminism/hen/genusfrågor och ser detta som odramatiska basfrågor. 

[] Du anser att just PK-begreppet ovan är olika för olika länder och att det som råkar vara pk i just Sverige är rätt förnuftigt vare sig det råkar vara pk eller inte. 

[X] Du tillhör inte dem som dömer en främling utifrån vad andra har sagt utan förstår att det kan vara partiskt även om det sägs av personer du gillar. 

[/] Du anser att det är lika inbilskt att säga att det är självklart att det inte finns ett liv efter döden som att säga att det gör det: vi känner ju faktiskt inte till det. 

[X] Du är inte lynnig. 

[X] Du kan läsa serietidningar/se tecknad film utan att tycka att det är barnsligt. 

[X] Du tar inte intelligens så fruktansvärt allvarligt. 

[X] Du inser att jämlikhet ofta är en förutsättning för psykiskt utbyte i en relation oavsett relationstyp. 

[X] Kunskap/bildning och intelligens är inte samma sak.

[X] Du tillhör inte dem som klipper av kontakten med vänner när du får ett förhållande - detta gäller även vänner som tillhör det kön du attraheras av – utan kvarstår som egen individ. 

[X] Du tycker om att tänka. 

[] Du gillar Twin Peaks. 

[X] Du kan vara spontan och bryr dig inte om såna småsaker som lunch och andra prosaiska ting när du är inne i ett intressant samtal.

[X] Om två personer du tycker om ogillar varandra behåller du dem båda två. 

[?] Du är hyfsat lik mig som person. 

[X] Du förstår att du inte kan avgöra den frågan utan att ha talat med mig.

[/] Du kan ge någon typ av stimulans.

[X] Det funkar att kontakten upphör under perioder för att sedan återupptas. 

[] Jag behöver inte använda en oändlig mängd disclaimers och förtydliganden med dig.

[/] Du känner igen känslan att vissa saker är så banalt självklara att de blir tråkiga att förtydliga. 

[X] Kalle Anka är bra. 


   
SvaraCitera

[x] Du talar inte samtidigt som du gäspar.
[x] Du utövar inte dryghet mot mig.
[x] Du tål ett gräl/bråk.
[x] Du bryr dig inte om detta med ytlig status kring pengar/yrke/materiella ting.
[x] Du ser människor som individer i första hand och betraktar självförverkligande som något positivt.
[x] Du är i det stora hela en tolerant person vad gäller levnadsstil och individers personliga livsval.
[x] Du anser att feminism handlar om människors frihet att vara individer; egentligen inte om något kön mer än det andra.
[x] Du tillhör inte de som tror att ordet ”hen” har som syfte att göra dig könlös utan förstår att det är lika odramatiskt som att man säger ”riksdagsledamot” i stället för ”riksdagsman” och ”riksdagskvinna”. Huruvida du använder ordet är inte lika viktigt.
[x] Du ställer upp på det mesta som i just Sverige brukar kallas ”pk”, vilket innebär tolerans för homosexuella/feminism/hen/genusfrågor och ser detta som odramatiska basfrågor.
[x] Du anser att just PK-begreppet ovan är olika för olika länder och att det som råkar vara pk i just Sverige är rätt förnuftigt vare sig det råkar vara pk eller inte.
[x] Du tillhör inte dem som dömer en främling utifrån vad andra har sagt utan förstår att det kan vara partiskt även om det sägs av personer du gillar.
[x] Du anser att det är lika inbilskt att säga att det är självklart att det inte finns ett liv efter döden som att säga att det gör det: vi känner ju faktiskt inte till det.
[/] Du är inte lynnig.
[] Du kan läsa serietidningar/se tecknad film utan att tycka att det är barnsligt.
[x] Du tar inte intelligens så fruktansvärt allvarligt.
[x] Du inser att jämlikhet ofta är en förutsättning för psykiskt utbyte i en relation oavsett relationstyp.
[x] Kunskap/bildning och intelligens är inte samma sak.
[x] Du tillhör inte dem som klipper av kontakten med vänner när du får ett förhållande - detta gäller även vänner som tillhör det kön du attraheras av – utan kvarstår som egen individ.
[/] Du tycker om att tänka.
[?] Du gillar Twin Peaks.
[x] Du kan vara spontan och bryr dig inte om såna småsaker som lunch och andra prosaiska ting när du är inne i ett intressant samtal.
[x] Om två personer du tycker om ogillar varandra behåller du dem båda två.
[] Du är hyfsat lik mig som person.
[x] Du förstår att du inte kan avgöra den frågan utan att ha talat med mig.
[x] Du kan ge någon typ av stimulans.
[x] Det funkar att kontakten upphör under perioder för att sedan återupptas.
[x] Jag behöver inte använda en oändlig mängd disclaimers och förtydliganden med dig.
[x] Du känner igen känslan att vissa saker är så banalt självklara att de blir tråkiga att förtydliga.
[] Kalle Anka är bra.

Det du tror att jag ogillar med dig: ?
Det du tror att jag gillar med dig:   ?


   
SvaraCitera

[x] Du talar inte samtidigt som du gäspar.
[x] Du utövar inte dryghet mot mig.
[x] Du tål ett gräl/bråk. (om det inte spårar ur ordentligt)
[x] Du bryr dig inte om detta med ytlig status kring pengar/yrke/materiella ting.
[x] Du ser människor som individer i första hand och betraktar självförverkligande som något positivt.
[som isola sa, så länge det inte skadar någon] Du är i det stora hela en tolerant person vad gäller levnadsstil och individers personliga livsval.
[x] Du anser att feminism handlar om människors frihet att vara individer; egentligen inte om något kön mer än det andra.
[x] Du tillhör inte de som tror att ordet ”hen” har som syfte att göra dig könlös utan förstår att det är lika odramatiskt som att man säger ”riksdagsledamot” i stället för ”riksdagsman” och ”riksdagskvinna”. Huruvida du använder ordet är inte lika viktigt.
[x] Du ställer upp på det mesta som i just Sverige brukar kallas ”pk”, vilket innebär tolerans för homosexuella/feminism/hen/genusfrågor och ser detta som odramatiska basfrågor.
[x] Du anser att just PK-begreppet ovan är olika för olika länder och att det som råkar vara pk i just Sverige är rätt förnuftigt vare sig det råkar vara pk eller inte.
[x] Du tillhör inte dem som dömer en främling utifrån vad andra har sagt utan förstår att det kan vara partiskt även om det sägs av personer du gillar.
[x] Du anser att det är lika inbilskt att säga att det är självklart att det inte finns ett liv efter döden som att säga att det gör det: vi känner ju faktiskt inte till det.
[x] Du är inte lynnig.
[x] Du kan läsa serietidningar/se tecknad film utan att tycka att det är barnsligt.
[x] Du tar inte intelligens så fruktansvärt allvarligt.
[x] Du inser att jämlikhet ofta är en förutsättning för psykiskt utbyte i en relation oavsett relationstyp.
[x] Kunskap/bildning och intelligens är inte samma sak.
[x] Du tillhör inte dem som klipper av kontakten med vänner när du får ett förhållande - detta gäller även vänner som tillhör det kön du attraheras av – utan kvarstår som egen individ.
[x] Du tycker om att tänka.
[?] Du gillar Twin Peaks.
[x] Du kan vara spontan och bryr dig inte om såna småsaker som lunch och andra prosaiska ting när du är inne i ett intressant samtal.
[x] Om två personer du tycker om ogillar varandra behåller du dem båda två.
[?] Du är hyfsat lik mig som person.
[x] Du förstår att du inte kan avgöra den frågan utan att ha talat med mig.
[x] Du kan ge någon typ av stimulans.
[x] Det funkar att kontakten upphör under perioder för att sedan återupptas.
[x] Jag behöver inte använda en oändlig mängd disclaimers och förtydliganden med dig.
[x] Du känner igen känslan att vissa saker är så banalt självklara att de blir tråkiga att förtydliga.
[/] Kalle Anka är bra. 

Det du tror att jag ogillar med dig: att jag har olika åsikter gällande praktik och teori (med andra ord inser att allt som teoretiskt sett låter bra, inte alltid fungerar i praktiken)
Det du tror att jag gillar med dig: Att jag är feminist och håller med dig om väldigt mycket.


   
SvaraCitera
reben

[] Du talar inte samtidigt som du gäspar.
[/] Du utövar inte dryghet mot mig.
[x] Du tål ett gräl/bråk.
[] Du bryr dig inte om detta med ytlig status kring pengar/yrke/materiella ting.
[x] Du ser människor som individer i första hand och betraktar självförverkligande som något positivt.
[x] Du är i det stora hela en tolerant person vad gäller levnadsstil och individers personliga livsval.
[x] Du anser att feminism handlar om människors frihet att vara individer; egentligen inte om något kön mer än det andra.
[x] Du tillhör inte de som tror att ordet ”hen” har som syfte att göra dig könlös utan förstår att det är lika odramatiskt som att man säger ”riksdagsledamot” i stället för ”riksdagsman” och ”riksdagskvinna”. Huruvida du använder ordet är inte lika viktigt.
[x] Du ställer upp på det mesta som i just Sverige brukar kallas ”pk”, vilket innebär tolerans för homosexuella/feminism/hen/genusfrågor och ser detta som odramatiska basfrågor.
[?] Du anser att just PK-begreppet ovan är olika för olika länder och att det som råkar vara pk i just Sverige är rätt förnuftigt vare sig det råkar vara pk eller inte.
[] Du tillhör inte dem som dömer en främling utifrån vad andra har sagt utan förstår att det kan vara partiskt även om det sägs av personer du gillar.
[] Du anser att det är lika inbilskt att säga att det är självklart att det inte finns ett liv efter döden som att säga att det gör det: vi känner ju faktiskt inte till det.
[] Du är inte lynnig.
[x] Du kan läsa serietidningar/se tecknad film utan att tycka att det är barnsligt.
[] Du tar inte intelligens så fruktansvärt allvarligt.
[x] Du inser att jämlikhet ofta är en förutsättning för psykiskt utbyte i en relation oavsett relationstyp.
[x] Kunskap/bildning och intelligens är inte samma sak.
[x] Du tillhör inte dem som klipper av kontakten med vänner när du får ett förhållande - detta gäller även vänner som tillhör det kön du attraheras av – utan kvarstår som egen individ.
[] Du tycker om att tänka.
[x] Du gillar Twin Peaks.
[x] Du kan vara spontan och bryr dig inte om såna småsaker som lunch och andra prosaiska ting när du är inne i ett intressant samtal.
[x] Om två personer du tycker om ogillar varandra behåller du dem båda två.
[] Du är hyfsat lik mig som person.
[] Du förstår att du inte kan avgöra den frågan utan att ha talat med mig.
[/] Du kan ge någon typ av stimulans.
[x] Det funkar att kontakten upphör under perioder för att sedan återupptas.
[] Jag behöver inte använda en oändlig mängd disclaimers och förtydliganden med dig.
[] Du känner igen känslan att vissa saker är så banalt självklara att de blir tråkiga att förtydliga.
[x] Kalle Anka är bra.

Det du tror att jag ogillar med dig:
kanske har tråkig attityd mot dig lr ngt, verkar dum i huvet för jag ej debatterar viktiga ting  
Det du tror att jag gillar med dig:
tror inte du gillar ngt med mig tbh ^__^ inget jag visar i forumet iaf. kanske att jag gillar tp men d är väl iof ingenting att gilla någon för


   
SvaraCitera

[X] Du talar inte samtidigt som du gäspar. 
[X] Du utövar inte dryghet mot mig. 
[X] Du tål ett gräl/bråk. 
[X] Du bryr dig inte om detta med ytlig status kring pengar/yrke/materiella ting.
[X] Du ser människor som individer i första hand och betraktar självförverkligande som något positivt. 
[Xx] Du är i det stora hela en tolerant person vad gäller levnadsstil och individers personliga livsval. 
[Xx] Du anser att feminism handlar om människors frihet att vara individer; egentligen inte om något kön mer än det andra. 
[Xx] Du tillhör inte de som tror att ordet ”hen” har som syfte att göra dig könlös utan förstår att det är lika odramatiskt som att man säger ”riksdagsledamot” i stället för ”riksdagsman” och ”riksdagskvinna”. Huruvida du använder ordet är inte lika viktigt. 
[Xx] Du ställer upp på det mesta som i just Sverige brukar kallas ”pk”, vilket innebär tolerans för homosexuella/feminism/hen/genusfrågor och ser detta som odramatiska basfrågor. 
[Xxx ] Du anser att just PK-begreppet ovan är olika för olika länder och att det som råkar vara pk i just Sverige är rätt förnuftigt vare sig det råkar vara pk eller inte. 
[Xx] Du tillhör inte dem som dömer en främling utifrån vad andra har sagt utan förstår att det kan vara partiskt även om det sägs av personer du gillar. 
[X] Du anser att det är lika inbilskt att säga att det är självklart att det inte finns ett liv efter döden som att säga att det gör det: vi känner ju faktiskt inte till det. 
[??] Du är inte lynnig. 
[] Du kan läsa serietidningar/se tecknad film utan att tycka att det är barnsligt. 
[] Du tar inte intelligens så fruktansvärt allvarligt. 
[X] Du inser att jämlikhet ofta är en förutsättning för psykiskt utbyte i en relation oavsett relationstyp. 
[X] Kunskap/bildning och intelligens är inte samma sak.
[X] Du tillhör inte dem som klipper av kontakten med vänner när du får ett förhållande - detta gäller även vänner som tillhör det kön du attraheras av – utan kvarstår som egen individ. 
[X] Du tycker om att tänka. 
[] Du gillar Twin Peaks. 
[X] Du kan vara spontan och bryr dig inte om såna småsaker som lunch och andra prosaiska ting när du är inne i ett intressant samtal.
[X] Om två personer du tycker om ogillar varandra behåller du dem båda två. 
[??] Du är hyfsat lik mig som person. 
[X] Du förstår att du inte kan avgöra den frågan utan att ha talat med mig.
[X] Du kan ge någon typ av stimulans.
[X] Det funkar att kontakten upphör under perioder för att sedan återupptas. 
[X] Jag behöver inte använda en oändlig mängd disclaimers och förtydliganden med dig.
[X] Du känner igen känslan att vissa saker är så banalt självklara att de blir tråkiga att förtydliga. 
[] Kalle Anka är bra. 

Det du tror att jag ogillar med dig:  e "hetsig"? Hehe vet nt
Det du tror att jag gillar med dig:  e roli utan g


   
SvaraCitera

mynona: kan vara. ogillar dryghet från främlingar dock.

Aa jo, fattar.
humoristisk dryghet, om alla är med på det. De e fint.

mynona: Detta är orsaken till min fråga om hur allvarligt man tog intelligens. undrar varför du tror jag tror du är dum. alla verkar tro att jag tror alla är dumma. är trött på det där.

Haha vet inte vad jag menade med det.
Känns som att jag skriver för mycket "top of mind". Och då blir det inte alltid genomtänkt. Och läser man nått någon skriver så tänker man nog att det ska vara genomtänkt.
Vill alltid lägga till, "eller inte, vad vet jag, jag chansar" efter varje inlägg. Men det blir ju fegt. Så bättre att köra på.... aaaaa

Alltså är ju inte dum i huvudet.
Tar till mig när smarta människor uttrycker smarta grejer.
Problemet är bara att jag förväntar mig att jag ska veta allt redan. Typ.. höga krav på mig själv dårå.

"ELLER SÅ MENADE JAG INTE DET, VAD VET JAG, JAG CHANSAR"


   
SvaraCitera

Fantastiskt: för mycket "top of mind". Och då blir det inte alltid genomtänkt.

äääähh

ptejsääeääe.. ftssfsa


   
SvaraCitera