Aviseringar
Rensa alla

Frågestund: Hur är det att vara stoner?


Odla själv istället.


   
SvaraCitera

Gitarrfreak:

Jag köpte in större mängder och sålde mindre mängder.

Awww, langning [love]

Har du fått problem med närminnet? Har en kompis som rökte på ganska intensivt under en kortare period och han är lite ... borta ibland. Glömmer lätt saker.


   
SvaraCitera

Vad tror du om potentiella risker/bieffekter etc. med cannabis? Om de finns och vilka de är i så fall. Det här är ju trots allt sättet man utsätter sig för risker med cannabis om det nu finns några.


   
SvaraCitera

Blev du gay?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Bara cb? Odlade själv?

Nej. Nej, jag köpte av en person som sålde större mängder.

massgrav:

Odla själv istället.

Ge mig en kvadratmeter odlingsbart utrymme och jag är igång imorgon. Hade lätt gjort det om jag hade haft möjlighet.

uppenbar:

Awww, langning [love]

Criminals have more fun...

uppenbar:

Har du fått problem med närminnet? Har en kompis som rökte på ganska intensivt under en kortare period och han är lite ... borta ibland. Glömmer lätt saker.

Öh, vad frågade du om igen? Just det, närminnet...

Med andra ord, ja, det har blivit ganska försämrat. Jag har extremt svårt för att tidsbestämma händelser under den här perioden också. Om det var fem eller sju veckor sen fest X, det har jag oftast ingen aning om. Frågar du mig vad jag gjorde på random dag förra veckan så öppnar jag med ett "Ööööh..." följt av några sekunders betänkande, och i bästa fall minns jag, men räkna inte med det.

Stinky_alex:

Vad tror du om potentiella risker/bieffekter etc. med cannabis? Om de finns och vilka de är i så fall. Det här är ju trots allt sättet man utsätter sig för risker med cannabis om det nu finns några.

Alltså det är en alldeles för bred fråga, men med risk för att låta nyfrälst och ignorant så säger jag att riskerna/bieffekterna är helt sjuuuuuuuuuuuuukt små i förhållande till hur jävla mycket jag har rökt. Jag borde fan vara ett kolli om man ska tro Socialstyrelsens version av hur en "haschares" liv ser ut.
Cannabis är enligt mig långt ifrån ofarligt (och långt ifrån farligt) och alla reagerar olika på det. För ett år sedan fick jag helt sjuka ångest- och- sömnproblem när jag rökte 3-5 dagar i veckan, någon enstaka spliff per dag, i bara någon månads tid. Nu har jag dock mått bättre än aldrig förr och ångest känns extremt främmande, det har jag endast upplevt under mephedrone-AT under sommaren. Så gott som, i alla fall.
Minnet blir ju helt kört när man röker mycket, men det spelade verkligen ingen stor roll under sommaren för mig. När jag började jobba så märkte jag dock att man inte längre är så skärpt, men jag vet samtidigt att det enda jag behöver göra för att bli skärpt igen är att ta några veckors uppehåll.

Jag tycker inte att jag har ådragit mig några större bieffekter av mitt bruk/missbruk. Jag måste dock poängtera att någon annan mycket väl kunde ha mått asdåligt under samma förutsättningar.

På tal om bruk/missbruk så har jag extremt svårt att kalla mig själv för missbrukare, eller ens beroende.

Hezkirin:

Blev du gay?

Oh ja.


   
SvaraCitera

Gitarrfreak:

Oh ja.

[wink][wink][wink]


   
SvaraCitera

uppenbar:

Har du fått problem med närminnet? Har en kompis som rökte på ganska intensivt under en kortare period och han är lite ... borta ibland. Glömmer lätt saker.

Det håller bara i sig ett visst tag, men det kanske du visste...


   
SvaraCitera

Är du just nu inne i en våldsam haschpsykos, Gitarrfreak? Överväger du att i framtiden ta ett äpple istället för HASCH?


   
SvaraCitera

Gitarrfreak:

Ge mig en kvadratmeter odlingsbart utrymme och jag är igång imorgon. Hade lätt gjort det om jag hade haft möjlighet.

Odlingstält


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angående cannabis och trögtänkthet så blev jag många gånger kallad seg/trög/efterbliven (oftast med skämtsam underton, sagt av vänner), just för att jag stundvis var ganska virrig, glömsk och trög. Till mitt försvar vill jag säga: Jag hade rökt max några timmar innan, klart som fan att jag är trög! Nu, redan efter inte ens två dygn, så är det en fet förbättring på den fronten. Grejen var den att jag ofta inte hann nyktra till innan jag tände nästa spliff/kopp, eller så var jag efterbäng.


   
SvaraCitera

har du blivit fetare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TZ Arietis:

Är du just nu inne i en våldsam haschpsykos, Gitarrfreak? Överväger du att i framtiden ta ett äpple istället för HASCH?

Ja, jag är så jävla förstörd, bli inte som mig.

Unexpected:

Odlingstält

Den där kvadratmetern med odlingsbart utrymme saknas fortfarande. Tror inte mina föräldrar (som jag nu bor hos) diggar att jag har ett odlingstält, direkt. Och jag ville inte odla hos polarna jag bodde hos, det är oschysst mot dom och dessutom så fanns det inte tillräckligt med tid för att fullfölja en odling. Polarna flyttade osv.


   
SvaraCitera

Gitarrfreak:

När jag började jobba så märkte jag dock att man inte längre är så skärpt, men jag vet samtidigt att det enda jag behöver göra för att bli skärpt igen är att ta några veckors uppehåll.

Enligt Hallands experter skulle din hjärna vara åtskilliga ostskivor mindre nu... Men det här med minnet, jag har inte lyckats hitta info på hur det utvecklar sig efter tungt bruk, utan hör bara massor av ord mot ord. Det skulle vara trevligt om du berättade lite sen hur det utvecklar sig och när du känner dig klar i huvudet etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CUBIC_Cube:

har du blivit fetare?

Tvärtom, faktiskt. Jag åt (och sov) på extremt oregelbundna tider. Ofta dämpade jag hungern med Coca-Cola och godis och annat icke-matigt bara för att det är godare, och för att det är jobbigt att tillaga mat, med resultatet att man känner sig mätt men egentligen bara glider på en sockerkick, och enbart socker kan man ju inte leva på. Skulle säga att jag åt i snitt ett mål mat om dagen.


   
SvaraCitera

jag kan inflika där med minnet, va bäng mer eller mindre konstant förlänge, och ja man blir virrig trög och glömsk men bara efter första dagen man varit fri från att röka efter en lång lång period är man klarare i huvet och inte alls lika virrig, men det tar nog ett par dagar innan man är optimal..

Men men även när man är virrig trög och glömsk lyckas man hålla reda på dom viktigaste "sakerna".


   
SvaraCitera