Aviseringar
Rensa alla

frågetrådar är inte en trend


Ämnesstartare

player one: menar du att konsumentmakt är trams i bemärkelsen att det inte tjänar något till att äta gris som inte är dansk, eller i bemärkelsen att du är ansvarsbefriad från att äta gris överhuvudtaget?

Du är också duktig på att ställa frågor.
Vad tycker du är bäst, att göra frågor eller svara på frågor?


   
SvaraCitera

player one:

menar du att konsumentmakt är trams i bemärkelsen att det inte tjänar något till att äta gris som inte är dansk, eller i bemärkelsen att du är ansvarsbefriad från att äta gris överhuvudtaget?

Det senare. Att den osynliga handen ska leda till ansvarsfull köttindustri och vad helst annat man önskar bygger på för många premisser som vi inte uppfyller. Tycker det känns rimligare att lobba för politiska beslut som vidtar åtgärder direkt istället. Alternativt spränga saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast jag förstod inte riktigt din fråga, men det gör inget, det är roligt ändå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh: Alternativt spränga saker.

Om du fick spränga en sak, vad skulle det vara då?


   
SvaraCitera

framtidsmord:

Om du fick spränga en sak, vad skulle det vara då?

Planeten


   
SvaraCitera

Super cool fuck life


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh: Planeten

Spännande svar, tack.


   
SvaraCitera

framtidsmord:

Du är också duktig på att ställa frågor.
Vad tycker du är bäst, att göra frågor eller svara på frågor?

det enklaste är väl att automatisera processen genom att uppmuntra andra (smarta och/eller kunniga) personer att ställa respektive besvara frågor, eller i förekommande fall ta del av redan producerade frågor/svar på områden som man intresserar sig för. exempelvis genom internetforum, eller litteratur, eller wikipedia. men annars gillar jag båda. att ställa frågor och ta del av svaren eftersom det ger möjlighet till nya perspektiv och tillgång till nya tankeprocesser, att svara på andras frågor eftersom det ger tillgång till nya perspektiv och uppmuntrar till nya tankeprocesser, uppmuntrar till att tydligt formulera svar på frågor som man kanske inte ställt sig förut, eller i alla fall i en form som man inte besvarat förut. det bringar ofta klarhet i frågor på ett sätt som introspektion oftast inte åstadkommer.


   
SvaraCitera

Edinburgh:

Det senare. Att den osynliga handen ska leda till ansvarsfull köttindustri och vad helst annat man önskar bygger på för många premisser som vi inte uppfyller. Tycker det känns rimligare att lobba för politiska beslut som vidtar åtgärder direkt istället. Alternativt spränga saker.

fast att avstå från att aktivt delta i saker som är fel är mer jämförbart med att spränga saker, än att fortsätta delta i dem men vid sidan av det engagera sig i att förändra andras beteenden med legislation eller dylikt. det ena utesluter dock inte det andra, och inget utesluter nyttjande av pyroteknik. jag upplever att en helhetsbild krävs för att avgöra vilken lösning som är den rätta. är ditt grisätande något som hjälper eller motverkar kampen mot grisätande?


   
SvaraCitera

player one:

fast att avstå från att aktivt delta i saker som är fel är mer jämförbart med att spränga saker, än att fortsätta delta i dem men vid sidan av det engagera sig i att förändra andras beteenden med legislation eller dylikt. det ena utesluter dock inte det andra, och inget utesluter nyttjande av pyroteknik. jag upplever att en helhetsbild krävs för att avgöra vilken lösning som är den rätta. är ditt grisätande något som hjälper eller motverkar kampen mot grisätande?

Jag tror inte det påverkar det minsta. Väger därför den påverkan mot den energi jag själv skulle lägga på avståndstagande när man framförallt blir bjuden på käk eller är ute. Hemma käkar jag mest vegetariskt nuförtiden, och jag är på ätarnas sida i kampen om grisätande. Tycker mest att de förtjänar ett hyggligare liv innan man käkar upp dem.


   
SvaraCitera
mynona

framtidsmord:

vad är den mest betydande självinsikten du fått under det gångna året?

att tiden går snabbt och att jag kan agera på den insikten. det här året har varit betydelsefullt, men jag har ännu inte formulerat hur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nästa person som vill skriva om grisar måste först svara på den här frågan!

Vad är ditt starkaste barndomsminne från dina föräldrars interaktion med varandra och vad betyder det minnet för dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: att tiden går snabbt och att jag kan agera på den insikten

Vad tror du är den största orsaken till att du fick denna insikt, just nu i ditt liv?


   
SvaraCitera

Edinburgh:

Jag tror inte det påverkar det minsta. Väger därför den påverkan mot den energi jag själv skulle lägga på avståndstagande när man framförallt blir bjuden på käk eller är ute. Hemma käkar jag mest vegetariskt nuförtiden, och jag är på ätarnas sida i kampen om grisätande. Tycker mest att de förtjänar ett hyggligare liv innan man käkar upp dem.

"nej" är inte mycket energi. måste jag ändå konstatera. sen vet jag inte, resonerar du likadant kring andra aktiviteter som du kan välja att delta i/finansiera eller inte delta i/finansiera, om det är aktiviteter som du av ideologiska eller andra skäl motsätter dig?

framtidsmord: Vad är ditt starkaste barndomsminne från dina föräldrars interaktion med varandra och vad betyder det minnet för dig?

den där gången med din mamma.


   
SvaraCitera
mynona

framtidsmord:

Vad tror du är den största orsaken till att du fick denna insikt, just nu i ditt liv?

Samröre med vissa personer och ett besked och en debut.


   
SvaraCitera