Aviseringar
Rensa alla

Frågor angående att göra en egen hemsida...


Ämnesstartare

aroon:

Gillar ni inte min länksamling shit pommes!![mad][mad][mad]

shitsux

Du glömde greasemonkey med css script skiten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

johanna10:

Hej!!Bajwa varför rekommenderade du freewebs är det bättre än suntuubi??Jag är okunnig med datorer så är freewebs lättare använda än Suntuubi??

Jag tycker personligen att freewebs har bättre design och mycket seriösare, men suuntubi tror är väldig lätt att använda.

Vill du ha en sida som fungerar rekommenderar jag suntuubi, vill du ha en fin sida så kör freewebs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sommarnatten:

Tacksam för seriösa svar...

Notepad++

Bästa noobskolan!

Lär dig XHTML direkt istället för HTML även om femman har börjat rullat ut så lär det väl fem år innan Internet Explorer får stöd för det.

Skaffa inte någon gratistjänst då det är bara skit.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Jag kör anteckningar. Det är bättre än all annan skit, men kan du inget om html kör på dreamweaver eller något.

Den dagen anteckningar är bättre...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

johanna10:

Är freewebs mycket svårare använda än Suntuubi??

Freewebs är på engelska suntuubi på svenska annars tror jag att det är lika svårt.


   
SvaraCitera
Gifted

Notepad++ eller Crimson Editor skulle jag säga.

Eller instllera Ubuntu o kör Kate eller gedit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

johanna10:

Ja men jag har inte tid att börja studera sådant "dataspråk".

Nej men då får du vara beredd på ett dåligt resultat också.

johanna10:

Och samma sak med anteckningar!!När man skapar sina sidor det borde vara så enkelt som möjligt..

Då tycker jag du borde lära dig använda ett bra wysiwyg-editor så blir koden lite bättre jämfört mot att göra det direkt på webben.


   
SvaraCitera

johanna10:

Ja men jag har inte tid att börja studera sådant "dataspråk".
Och samma sak med anteckningar!!När man skapar sina sidor det borde vara så enkelt som möjligt..

är inte det där som att säga att jag vill kunna bygga en bil men vill inte lära mig någon ingenjörskonst för att utföra arbetet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

johanna10:

Ja men jag har inte tid att börja studera sådant "dataspråk".

Då kanske du inte har tid att göra en sida? Använd en färdig blogg eller något istället för att ge dig på att göra någonting du uppenbarligen vare sig vill eller vill kunna.


   
SvaraCitera

SebastianE:

Då tycker jag du borde lära dig använda ett bra wysiwyg-editor så blir koden lite bättre jämfört mot att göra det direkt på webben.

Kan jag fråga vad är wysiwyg-editor??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

robin100:

Kan jag fråga vad är wysiwyg-editor??

Förkortning för what you see is what you get, i motsats till editors där du bara skriver text.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

robin100:

Så fattade jag rätt att NVU är wysiwyg-editor och Notepad är inte?

Jaaaaaaaaaaaa[y]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Du kan börja med att lära dig att koda i html, det fick jag göra på webbdesignen [blush]

Jag fick lära mig att skapa en film i WMV [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmperorNero:

Jag fick lära mig att skapa en film i WMV [sad]

Fick inte pilla med det :c Fick sitta och koda och koda och koda... :c
sen säger han "Ja, ert betyg går på hemsidan ni gör som slutprojekt och den får ni göra i frontpage" :c


   
SvaraCitera
Tyrael

johanna10:

Så jag tror att lättaste är det med Suntuubi

Lättast, ja.
Fulast design, ja.

Gjorde ett konto där igår och fy, man kan inte göra en normal webbsida med annonserna som de har.


   
SvaraCitera