Aviseringar
Rensa alla

Frågor angående hemlöshet utomlands..


Ämnesstartare

living life:

Varför vill du bli hemlös övt.. what's the point with that, duude

Mina föräldrar har givit mig en period på 3 veckor att hitta på nåt, flytta ut så att säga.. Jag har 0 vänner, så inga kan vara till min hjälp om man säger så. Jag VÄGRAR att arbeta, åtminstone här i Sverige, ser ingen mening med att leva här ens så jävla tråkigt som det är.. Vill utomlands nu och lära känna nya vänner, det är dags! Har levt isolerat i 12 år. :/

Socialbidrag funkar ej, de kräver typ att man gör allt för att få ett arbete these days. Tvingar en på jobbsökar-aktiviteter och trams. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

har ingen aning alls : o

Kanske man försöker mer och går in för det när man varken har mat eller tak över huvudet! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Mina föräldrar har givit mig en period på 3 veckor att hitta på nåt, flytta ut så att säga.. Jag har 0 vänner, så inga kan vara till min hjälp om man säger så. Jag VÄGRAR att arbeta, åtminstone här i Sverige, ser ingen mening med att leva här ens så jävla tråkigt som det är.. Vill utomlands nu och lära känna nya vänner, det är dags! Har levt isolerat i 12 år. :/

Socialbidrag funkar ej, de kräver typ att man gör allt för att få ett arbete these days. Tvingar en på jobbsökar-aktiviteter och trams. [crazy]

du pluggar väl? du kan väl få ett csnlån och bo på studentboende? alla tvingas jobba och du med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

högst sannolikt, men så är man också mindre attraktiv som anställningsmaterial då, de frågar ju hur man bor säger man att man inte bor nånstans blir de sådär ''uhhh''


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror att du får ett hemskt uppvaknande [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

du pluggar väl? du kan väl få ett csnlån och bo på studentboende? alla tvingas jobba och du med.

Jag strider hårt mot lån! Inga lån, never ever ever!

Var jag inte tydlig nog? JAG SKA LÄMNA LANDET FALUKORV. [smile]

Den enda anledningen till att jag har "pluggat" öht är för en vacker människa jag var kär i där förut. [blush]

Jag har fuskat till 85%. Även om jag hade lust att jobba inom området (VILKET JAG INTE HAR) hade det knappast fungerat pga kunskaperna mina är inte så goda som det på papperet står. [cool]

Werjevir:

högst sannolikt, men så är man också mindre attraktiv som anställningsmaterial då, de frågar ju hur man bor säger man att man inte bor nånstans blir de sådär ''uhhh''

Om det är något jag är bra på så är det väl att komma på en bra story så att säga! [wink]

Inte för att jag har försökt mig på detta i större utsträckning, men det kan nog funka.. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

dlig nog? JAG SKA LÄMNA LANDET FALUKORV. [smile]

Du behöver pengar var du än ska. Du har ännu sämre chanser att klara dig i andra länder än här. Men du kan ju testa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Mina föräldrar har givit mig en period på 3 veckor att hitta på nåt, flytta ut så att säga.. Jag har 0 vänner, så inga kan vara till min hjälp om man säger så. Jag VÄGRAR att arbeta, åtminstone här i Sverige, ser ingen mening med att leva här ens så jävla tråkigt som det är.. Vill utomlands nu och lära känna nya vänner, det är dags! Har levt isolerat i 12 år. :/

Socialbidrag funkar ej, de kräver typ att man gör allt för att få ett arbete these days. Tvingar en på jobbsökar-aktiviteter och trams. [crazy]

Du borde skaffa dig en flickvän eller pojkvän.. eller whatever floats your boat.. då kanske det känns mer värt!

För detta känns inte jätte...genomtänkt, realistiskt eller hållbart.. du kommer sluta med att du står där på flygplatsen o gråter och skriker efter mamma [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du har ännu sämre chanser att klara dig i andra länder än här.

Hur då? Jag ser endast bättre. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hur då? Jag ser endast bättre. [rolleyes]

Du har inte tänkt över bidrag, sjukvård, medborgarstatus osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

living life:

Du borde skaffa dig en flickvän eller pojkvän.. eller whatever floats your boat.. då kanske det känns mer värt!

Ja, fast jag vet inte. Vill inte söka mig efter det u know, det skall komma på naturlig väg.. Inte via dejting så att säga.

För att det skall bli möjligt på "naturlig" väg öht måste jag ta detta steget först!

living life:

För detta känns inte jätte...genomtänkt, realistiskt eller hållbart.. du kommer sluta med att du står där på flygplatsen o gråter och skriker efter mamma

Ja, alltså.. Som det ser ut nu blir det one way ticket, stay forever.. En mardröm i början kan tyckas.. Jag vet inte hur vida mina släktingar skulle försöka att få kontakt med mig efter en längre tids frånvaro.. Vad som känns som en trygghet är givetvis svenska ambassader iaf, dessa finns ju i princip överallt! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du har inte tänkt över bidrag, sjukvård, medborgarstatus osv?

Njae.. Men alternativ för detta finns ju!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

. Men alternativ för detta finns ju!

som?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

som?

S3ON:

svenska ambassader

De har till uppgift att hjälpa svenska medborgare i nöd. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

De har till uppgift att hjälpa svenska medborgare i nöd. [smile]

inte tillnärmelsevis så mycket som du tror [sad]


   
SvaraCitera