Aviseringar
Rensa alla

Frågor angående mopedtrimning ställs här!


Ämnesstartare

Sha

Har en Derbi Senda Xtreme R 2004 och undrarvad den Har för Original munstycke, som jag antagligen (?) har på ?

<3 Tilll dig som har svaret !


   
SvaraCitera

Gör så här ;P...

1. gå te närmaste speedway bana

2. du frågar om du får lite speedway bensin alltså nu snackar jag om kanske 10cl

3. du häller i en liten kork med speedway bensin i tanken

4. din moped kommer gå som ett skott

5. men varva inte för mkt du skjuter ut kolven igenom toppen, tro mig jag råkade göra det [tard]


   
SvaraCitera

tja om man ska dra pluggen i ett effekt rör måste man köpa massa munstyken för att göra det ?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olsson93:

tja om man ska dra pluggen i ett effekt rör måste man köpa massa munstyken för att göra det ?

Måste och måste, det är väll alltid bra, då mihnskar risken för att Moppen skär ..


   
SvaraCitera

startuning.se suger [n]
twostroke.se äger [y]

grundläggande trim:
dra alla pluggar [rolleyes]. dra v-ringen

annat trim:
byta drev, porta cylindern/motorblocket, köpa ny/klippa i CDI box osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Twostroke.se är riktigt bra!

Beställde nyss ett Drevkit där ifrån kl 19.33.13 .. (13x53+ 420-Kedja)


   
SvaraCitera

om ni vill trimma scotrar fixa en BLACKBOX! o ställ in så den gör 50 max.... sen fixa en spärr under sadeln så klickar ni in den så den bara gör 50 så gör en polare med sin vrål trimmade viva 30 moppe....


   
SvaraCitera

drfrasse44:

om ni vill trimma scotrar fixa en BLACKBOX! o ställ in så den gör 50 max.... sen fixa en spärr under sadeln så klickar ni in den så den bara gör 50 så gör en polare med sin vrål trimmade viva 30 moppe....

I vilken vits? Poliser hittar den direkt om inte så hittar dom trimmen med ögonbindel. & om vitsen var att kunna köra långsamare så råder jag väl bara att vri mindre på gashandtaget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

toentar


   
SvaraCitera

gynekologen:

I vilken vits? Poliser hittar den direkt om inte så hittar dom trimmen med ögonbindel. & om vitsen var att kunna köra långsamare så råder jag väl bara att vri mindre på gashandtaget?

göm den väl? trimm röret säger du ej e trim o att den gammla rosta sönder? sen knappen gömmer du väl det klarar du väl av? ganska logiskt o med knappen i så går den fullt lagligt även med full gas ......


   
SvaraCitera

drfrasse44:

göm den väl? trimm röret säger du ej e trim o att den gammla rosta sönder? sen knappen gömmer du väl det klarar du väl av? ganska logiskt o med knappen i så går den fullt lagligt även med full gas ......

sant för dom som junior trimmar! själv har jag 70cc, drevat både fram & bak mest fram, varvstopp strypningen borta, urpluggat dubbla turbo kit. så att det inte skulle skulle märkas om jag satte dit en sådan box på min vore tveksamt.. :/ men om det stämmer så skulle dom ta mig för körkortet jag inte orkat ta 🙂


   
SvaraCitera

Någon som har tips om man vill trimma en ciao till 50-60 utan att lägga ner så mycket pengar?:) den går i 30 nu typ


   
SvaraCitera

En lite fråga angående black box: bak tänder den inte när man kommer upp till varv stoppen som man satt?


   
SvaraCitera

Derbi_QuiZ:

En lite fråga angående black box: bak tänder den inte när man kommer upp till varv stoppen som man satt?

Nej det gör du inte, blir inte mer sug från förgasaren än vad de suger på varvet.


   
SvaraCitera

någon som har tips på trimmrör och blackbox till en 4takts mopped?
sitter 80cc 24mm fögge på..


   
SvaraCitera