Aviseringar
Rensa alla

Frågor angående mopedtrimning ställs här!


Ämnesstartare

Thundercracker:

Flickan kom och grät så jag behövde trösta lite, jag ska ta fram lite bilder åt dig ursäkta att det tar lite tid.

http://beedspeed.com/tool-flywheel-locking-tool-honda-x8r-pi-259.html?osCsid=8.

man tackar. skulle bara testa dig sån har jag hemma 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lushen:

man tackar. skulle bara testa dig sån har jag hemma 😀

Haha, bara för att jag klistrade tråden och skrev att frågor skulle ställas här så betyder det inte att jag kan svara på alla frågor. Men man frågar här så samlar man allt i en och samma tråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Haha, bara för att jag klistrade tråden och skrev att frågor skulle ställas här så betyder det inte att jag kan svara på alla frågor. Men man frågar här så samlar man allt i en och samma tråd

jaja ingen kan allt men vi alla kan något. bra tråd[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lushen:

jaja ingen kan allt men vi alla kan något. bra tråd[y]

Tackar, tackar hoppas du följer tråden så du kan hjälpa folk för kunskap verkar finnas hos dig! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Tackar, tackar hoppas du följer tråden så du kan hjälpa folk för kunskap verkar finnas hos dig!

självklart[bigcheers] jag ska göra allt jag kan [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad fan då.. har ni inge tips till riktiga hojar? Jag har en Rieju Drac som jag vill kanske trimma tips? "höhö köp rem.." nej tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milan:

Vad fan då.. har ni inge tips till riktiga hojar? Jag har en Rieju Drac som jag vill kanske trimma tips? "höhö köp rem.." nej tack

Då skulle jag säga: http://www.twostroke.se/product.asp?product=961&sub=0&page=1

Eller:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11024&sub=0&page=1

Får du lite mera mos så att säga 🙂

Jag är mest scooter meck men har koll på lite av varje, så var inte blyga att fråga angående alla typer av mopeder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

http://www.twostroke.se/product.asp?product=961&sub=0&page=1

Ok. vill inte veta deras priser på cylindrar. lär gå till 5 lak. Tänkte mig annars hemtrimning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milan:

Ok. vill inte veta deras priser på cylindrar. lär gå till 5 lak. Tänkte mig annars hemtrimning.

Tittade du ens på länkarna?

Det där var två tips på avgassystem.

Detta kan jag dock tipsa om:

Plugg i mynningen av avgassystem
insuget är strypt
Cdi-box strypt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milan:

Ok. vill inte veta deras priser på cylindrar. lär gå till 5 lak. Tänkte mig annars hemtrimning

sen kan du ju börja med lite "landsbygstrimmning"[bigcheers]. och ta fram järnfilen och börja fila lite fförsiktigt i avgasporten. och borra i förgasaren[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Tittade du ens på länkarna?

Jo jag gjorde det, men så fort jag såg priset på ett rostit rör så tappa jag andan och klicka ner den. Vadå pluggen i kröken, e det i böjen? en fet ring?
och den i iinsuget, e det samma som ettan eller ska man borra? Och cdi-box, den har jag inte en aning om..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lushen:

sen kan du ju börja med lite "landsbygstrimmning". och ta fram järnfilen och börja fila lite fförsiktigt i avgasporten. och borra i förgasaren

Mah hellre trimmning som man kan "avaktivera" så att den kan bli vanlig moppe igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milan:

Mah hellre trimmning som man kan "avaktivera" så att den kan bli vanlig moppe igen.

jo då ska du nog strypa av den och skaffa blackbox. Och så är det väl nån bricka i insuget eller nåt vet inte riktigt. men skruva av avgasröret och kolla om det sitter nått i mynningen till cylindern. om inte så är det väl två delat avgasrör så kolla där det sitter ihop.

kanske lite dåligt förklarat [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en cdi box med inbygd blackbox[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lushen:

jo då ska du nog strypa av den och skaffa blackbox. Och så är det väl nån bricka i insuget eller nåt vet inte riktigt. men skruva av avgasröret och kolla om det sitter nått i mynningen till cylindern. om inte så är det väl två delat avgasrör så kolla där det sitter ihop.

Jag kolla rätt så snabbt, och såg en fet rund badring sitta i kröksvängen. kanske 10tum eller nåt.. vadå äre "dra" eller?


   
SvaraCitera