Aviseringar
Rensa alla

Frågor angående mopedtrimning ställs här!


Ämnesstartare

Milan:

"dra"

Den ska ska du borra/ta bort för att strypa av den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milan:

Jag kolla rätt så snabbt, och såg en fet rund badring sitta i kröksvängen. kanske 10tum eller nåt.. vadå äre "dra" eller?

bara du får väck den på nått höger eller vänster spelar nog inte så stor roll om du så gnager ut den (kanske lite ont i tänderna) lycka till[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

luffar turbo är fina saker[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lushen:

luffar turbo är fina saker[bigcheers]

Hehe, jo visst min polare gjorde så på sin moppe.. Fan vad nice den gick på nätterna med den där fina mjuka luften 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Hehe, jo visst min polare gjorde så på sin moppe.. Fan vad nice den gick på nätterna med den där fina mjuka luften 🙂

gjorde han det? fan vill veta mer. hur gick den ? hur gjorde han den? det är ju fan skit tufft [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lushen:

gjorde han det? fan vill veta mer. hur gick den ? hur gjorde han den? det är ju fan skit tufft [cool]

Vet inte om du har sett sym shark? Men på sidorna så drog han så han fick två trattar rakt in i det öppnaluftfiltert. Fick byta munstycke till ett större men den gick redigt fint sen, har inga riktiga hastigheter men den moppen var inte standard nuff said. Var bland dom snabbaste på våran skola iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Vet inte om du har sett sym shark? Men på sidorna så drog han så han fick två trattar rakt in i det öppnaluftfiltert. Fick byta munstycke till ett större men den gick redigt fint sen, har inga riktiga hastigheter men den moppen var inte standard nuff said. Var bland dom snabbaste på våran skola i

haha fett, men "turbon" kan ju inte gett mycket när det gick mycket när det gick sakta eller? btw coolt att han gjorde en till en sån ovanlig trimm moped [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luft = mer bränsle = mera effekt den gick faktiskt renare och mindre sot om jag inte missminner mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Luft = mer bränsle = mera effekt den gick faktiskt renare och mindre sot om jag inte missminner mig.

jojo men en luffarturbo ger ju näst in till noll i låga hastigheter för det med luffarturbo är ju att det ska strömma in mer när man kör snabbt. men det kanske var det du mena :p var det nån fet setup annars?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lushen:

fet setup annars?

70 cc, större förgasare, annat system, nya variatorvikter, dragen ring och det mesta för att avstrypa. Nästa var la att börja porta osv. Roliga var att han lyckades lura polisen varje gång han blev stoppad, han var sjukt duktig på att snacka sig ur knepiga saker... 🙂

Kanske inte så mycket effekt just mer än att den gick renare, sen blev den ju helt klart fin när han toppade så ja lite gjorde det helt klart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

70 cc, större förgasare, annat system, nya variatorvikter, dragen ring och det mesta för att avstrypa. Nästa var la att börja porta osv. Roliga var att han lyckades lura polisen varje gång han blev stoppad, han var sjukt duktig på att snacka sig ur knepiga saker... 🙂

fan va härligt[bigcheers], nästa projekt blir att etanol kovertera och luffarturbo på min lillla skönhet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lushen:

fan va härligt[bigcheers], nästa projekt blir att etanol kovertera och luffarturbo på min lillla skönhet

Antar att du är med på moppenet? Där har du ju alla oljor och sånt för att kunna köra på etanol! Sen vet du att du måste öka bränsletillförseln med 33% va? Annars kommer den inte starta / för magert och skära.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Antar att du är med på moppenet? Där har du ju alla oljor och sånt för att kunna köra på etanol! Sen vet du att du måste öka bränsletillförseln med 33% va? Annars kommer den inte starta / för magert och skära.

jojo självklart har jag läst igenom hela tråden[bigcheers], dom här skit mackarna ska bara börja sälja etanol först[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lushen:

jojo självklart har jag läst igenom hela tråden[bigcheers], dom här skit mackarna ska bara börja sälja etanol först[crazy]

Hehe, jo det kan man ju hoppas att dem gör! Vilken håla bor du i för att dem inte ska sälja E85?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Hehe, jo det kan man ju hoppas att dem gör! Vilken håla bor du i för att dem inte ska sälja E85?

lilla hindås ca 3 mil från gbg och det är värkligen en håla[wink]


   
SvaraCitera