Aviseringar
Rensa alla

Frågor: Byta från neovletta 28, kan man ha längre kartor?


Ämnesstartare

Hej tjejer,
vad är vanligaste att byta till om man mådde dåligt med neovletta och utan p-piller inte har besvär med pms? Har hört att normaltillståndet kan ha betydelse vid val av p-piller.
Problemen jag hade med neovletta 28 var sånt som
- konstant pms med psykiska och fysiska besvär
- olidligt sötsug

Jag undrar också om det är möjligt att få kartor anpassade efter längre uppehåll mellan blödningarna? Vet att man kan hoppa över någon månad tillfälligt, men om man vill ha regelbundet längre kartor. Normalt har jag mens var 37e dag och det känns så konstigt att blöda mycket mer och oftare bara pga. p-piller, kartorna ska väl likna ens naturliga cykel..

tack om någon vet :>


   
Citera

jag hade också neovletta 28, men har inte hört något om längre kartor


   
SvaraCitera

Meebe:

Jag undrar också om det är möjligt att få kartor anpassade efter längre uppehåll mellan blödningarna?

är du dum?om man har längre uppehåll med sockerpillrena blir du ju fan på smällen, herregud. Dom är anpassade efter en normal menscykel, och du ska inte göra uppehåll mer än 7 dar med sockerpiller för då kan du bli gravid, stor risk.


   
SvaraCitera

Det är ju bara ta första veckan på nästa karta ju, sockpillrena innehåller ju inga aktiva substanser utan är bara för att man ska minnas var man är.

Tözen:

är du dum?om man har längre uppehåll med sockerpillrena blir du ju fan på smällen, herregud. Dom är anpassade efter en normal menscykel, och du ska inte göra uppehåll mer än 7 dar med sockerpiller för då kan du bli gravid, stor risk.

Längre uppehåll som i att äta sockerpiller mer sällan, menar hon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

är du dum?om man har längre uppehåll med sockerpillrena blir du ju fan på smällen, herregud. Dom är anpassade efter en normal menscykel, och du ska inte göra uppehåll mer än 7 dar med sockerpiller för då kan du bli gravid, stor risk.

Nej, jag menade kartor med fler antal p-piller på rad förstås, innan socker piller. Exempelvis 7 dagar längre innan sockerpiller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jag hade också neovletta 28, men har inte hört något om längre kartor

Åh, bytte du till några andra som blev bättre för dig?


   
SvaraCitera

Meebe:

Nej, jag menade kartor med fler antal p-piller på rad förstås, innan socker piller. Exempelvis 7 dagar längre innan sockerpiller.

är ju bara att du börjar på nästa karta förfan.


   
SvaraCitera

Meebe:

Åh, bytte du till några andra som blev bättre för dig?

nej jag tar inga alls nu [smile] mensvärken kommer säkert tillbaka men det får jag väl stå ut med


   
SvaraCitera

Meebe:

jag menade kartor med fler antal p-piller på rad förstås, innan socker piller. Exempelvis 7 dagar längre innan sockerpiller.

För närvarande finns det ingen p-pillersort med 28 hormontabletter, i så fall får du ta 7 tabletter på en ny karta och sedan göra en veckas uppehåll. Yaz har väl 24 hormontabletter och 4 sockerpiller om jag inte minns fel? Fråga en gyn om du kan göra så. Annars kan du kanske äta 2 kartor och sedan göra uppehåll. Det har jag hört att det finns de som gör så...
Men om du mår så dåligt med piller, slopa dem helt![y] Har själv använt ett antal olika p-pillersorter, men har slutat med skiten. Hälsan är viktigare än dessa skithormoner [n]


   
SvaraCitera

Jag brukar bara äta två kartor i rad, skippar helt enkelt sockerpillrena mellan. Funkar bra för mig.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera