Aviseringar
Rensa alla

Frågor om alkohol


Underhuggaren:

haha, vad är det för skillnad på öl och sprit? 😛

Öl är en alkoholhaltig dryck som görs genom att man jäser malt och eventuella tillsatser (oftast humle). Sprit är vilken jävla vätska som helst med hög alkoholhalt (över 25% tror jag lagen säger), vanligtvis runt 40%.


   
SvaraCitera

iddqd:

vilken jävla vätska som helst

Haha!!!


   
SvaraCitera

Underhuggaren:

Man behöver ju inte dricka sig duberfull första gången, så hur mycket "bör" man dricka för att undvika att bli så full?

men det går ju inte att säga. men drick långsamt/utdraget under en längre period och drick inte så starka saker så [y]

Underhuggaren:

Jag har fått för mig att man förlorar medvetandet helt och inte fattar ett skit av vad som händer, eftersom många säger att dom till exempel har sex utan skydd och så, utan att tänka på vad dom gör asså... Så att jag inte gör något riktigt korkat...

hahahhahahah...

man fattar, man bara bryr sig inte[y]


   
SvaraCitera

Min erfarenhet av drickande är att välbehag väldigt fort övergår i obehag. En av effekterna av att vara full är yrsel, och jag upplever det bara som obehagligt efter en kanske fyra öl eller dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drick tills du spyr, det borde räcka. för din del lär du ju spy rätt så snabbt eftersom din kropp aldrig har varit i kontakt med alkohol. hähä


   
SvaraCitera

Hell_man:

Dricker du en massa sprit smäller det bara till efter ett tag

Exakt. Akta sig för det. Men det gäller egentligen all alkohol. Och när du känner dig konstigt glad så är det absolut rätt tid att sluta! Varva inte mellan öl, sprit och vin etc, då blir man bara konstig i magen, speciellt dagen efter. [smile]

Underhuggaren:

skillnad på öl och sprit

hrm. dags att lära sig kanske?[tard]


   
SvaraCitera

Moonlight_:

Haha!!!

Något problem?


   
SvaraCitera

Underhuggaren:

Man behöver ju inte dricka sig duberfull första gången, så hur mycket "bör" man dricka för att undvika att bli så full?

Ett par starköl, tre kanske. Du kommer ju att känna av det efter första...

Underhuggaren:

Hur känns det att vara full?

Du tänker mindre, du ser sämre, du blir fri från ångest och du blir på bra humör... dricker du för mycket mår du väldigt dåligt.

Underhuggaren:

Finns det något annat jag bör tänka på? 🙂

Drick vatten direkt efter sista ölen eller vad det nu är... drick inte mellan varje öl, för då kan du lika gärna dricka folköl. Alkohol torkar ut kroppen, och det är bland annat det som får dig att må dåligt dagen efter om du dricker mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drick långsamt så du känner vad som händer och inte häller i dig för mycket innan det kickar igång så ska det gå bra.


   
SvaraCitera

Jag skulle säga åt dig att du inte borde dricka alls. Men alla helnykterister som aldrig har druckit är ofta så tråkiga. Så du borde kanske fixa lite erfarenhet ändå.

Det spelar egentligen ingen roll hur mycket du intalar dig att du ska dricka. Du kommer inte vara samma person efter några öl som du är innan du drack ölen, så dina planer kan förändras och raseras helt.

Ha i tanke att du ALDRIG ska hetsdricka. I regel så ska du dricka tills du känner att du mår VÄLDIGT BRA, och sen så ska du sluta. Det kan vara lite svårt att sluta när man mår väldigt bra, det vet jag av egen erfarenhet. Så alla råd är egentligen lönlösa.

Jaja, varannan vatten så klarar du dig nog [y] Glöm inte att det kan ta lite tid innan det slår, så drick i lagom takt och halsa inte en halv flaska vodka på en gång.


   
SvaraCitera

iddqd:

Något problem?

Jag tyckte mest det lät kul[bigcheers]


   
SvaraCitera

Moonlight_:

Jag tyckte mest det lät kul[bigcheers]

Mjo, men så är det ju. Sprit är ju inte bara vodka och whisky, det kan vara T-sprit också. Enligt alkohollagen räknas allt med en etanolhalt högre än 2,25% som spritdryck, men oftast brukar man räkna bort sånt som inte är destillerat. Tror jag iaf.


   
SvaraCitera

Drick tills du kryper.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera