Aviseringar
Rensa alla

Frågor om Gud


Ämnesstartare

Här kan du fråga frågor om Jesus och Gud.
ska göra mitt bästa för att svara på dem frågorna.

[smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Nej tack, jag avstår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är näst sista siffran i mitt personnummer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det nu finns en gud som värnar över "sin skapelse" varför ser världen ut som den gör ;)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Om det nu finns en gud som värnar över "sin skapelse" varför ser världen ut som den gör ;)?

För människan har fått sin fria vilja. människan har valt att gå bort från Herren.
Sen så bor Antikrist och satan (motståndare på hebreiska) här på Jorden.

Antikrist är "Satan" i människogestalt.

Världen är en rasande värld, Gud kommer sen att förgöra allt som är ont.

När Jesus Fastade (åt inget) i 40 dar och nätter så kom satan till honom och erbjöd alla slags rikedomar.

matteus.

Sedan fördes Jesus av Anden ut i öknen för att sättas på prov av djävulen. När han hade fastat i fyrtio dagar och fyrtio nätter blev han till slut hungrig. Då kom frestaren och sade till honom: "Om du är Guds son, så befall att de här stenarna blir bröd." Jesus svarade: "Det står skrivet: Människan skall inte leva bara av bröd, utan av varje ord som utgår ur Guds mun."

Sedan tog djävulen honom med sig till den heliga staden och ställde honom högst uppe på tempelmuren och sade: "Om du är Guds son, så kasta dig ner. Det står ju skrivet: Han skall befalla sina änglar och de skall bära dig på sina händer så att du inte stöter foten mot någon sten." Jesus sade till honom: "Det står också skrivet: Du skall inte sätta Herren, din Gud, på prov."

Nu tog djävulen honom med sig upp på ett mycket högt berg och visade honom alla riken i världen och deras härlighet och sade: "Allt detta skall jag ge dig om du faller ner och tillber mig." Då sade Jesus till honom: "Gå din väg, Satan. Det står ju skrivet: Herren, din Gud, skall du tillbe, och endast honom skall du dyrka." Då lät djävulen honom vara, och änglar kom fram och betjänade honom.
___________________-
[cheers]

motståndarens rike är här på jorden alltså.
obs: satan beskrivs som: satan, anklagaren, frestaren osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hejsssaannn om gud tycker lika mycketo m sina skapelser människan, lika mycket värda, lika älskade

vaaaaaaaarför är han/kristna då emot blodtransfusiion????? KAS;FDLGK [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

blodtransfusiion

Jehovas vittne är kända för det.

Det står i Bibeln på ett ställe att Själen finns i människans blod.
därför vill vissa att man inte blandar blod med andra. för då blir det helt fel så att säga.

[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

därför vill vissa att man inte blandar blod med andra. för då blir det helt fel så att säga.

aha så livet är ej värt mer än att det "kan bli fel"
tänk om den männsikan ej är frälst ännu med kristna föräldrar som vägrar tillåta blod till dennas operation så den blir dömd
dömd i döden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

så livet är ej värt mer än att det

Gud sände Jesus så att vi alla ska få evigt liv hos vår fader = Gud.

mopsen:

tänk om den männsikan ej är frälst ännu med kristna föräldrar som vägrar tillåta blod till dennas operation så den blir dömd
dömd i döden

Gud ser allt och kommer att döma oss alla för vad vi har gjort och sagt. det är upp till Gud att bestämma.
Bibeln ger ett klart budskap: Han älskar oss alla.

Det är inte bara "antingen Himmel eller helvete"
det nämns dödsriket, paradiset, himmel, den brinnande elden" osv.
vad jag har förstått av Bibeln så är straffet "skräddarsytt" och att himmelrike, helvete, paradis, dödsrike är så komplext att vi inte kan föreställa oss hur det kommer att ske när vi komma att stå där.

Jesus har även sagt:

Saliga är de som är fattiga i anden, dem tillhör himmelriket
och

"Sedan kom man till honom med barn, för att han skulle lägga händerna på dem och be. Lärjungarna visade bort dem, men Jesus sade: "Låt barnen vara, och hindra dem inte från att komma hit till mig! Himmelriket tillhör sådana som de." Och han lade händerna på dem och gick sedan därifrån."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

För människan har fått sin fria vilja. människan har valt att gå bort från Herren.
Sen så bor Antikrist och satan (motståndare på hebreiska) här på Jorden.

Jag har bara så svårt att förstå att detta av några kan anses rimligt.
Det måste ju vara otroligt påfrestande att leva efter sin tro och inte sitt förnuft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

från att komma hit till mig! Himmelriket tillhör sådana som de." Och han lade händerna på dem och gick sedan därifrån."

klockan är 4 du får återkomma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Jag har bara så svårt att förstå att detta av några kan anses rimligt.
Det måste ju vara otroligt påfrestande att leva efter sin tro och inte sitt förnuft.

Vad är inte rimligt?
Existerar ingen fri vilja eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

Vad är inte rimligt?
Existerar ingen fri vilja eller?

Hela grejen.
Men att hela tiden behöva tänka på vad man enligt Gud bör göra tycker inte jag är fri vilja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gud är av ande
samma sak med satan.

Antikrist = satan som människa.

har funnits många genom historien.


   
SvaraCitera