Aviseringar
Rensa alla

Frågor om reparation för 360


Ämnesstartare

Mitt 360 läser inte några CD-skivor alls längre och det ska in på reparation och jag har lite frågor till andra som skickat in sina.

Är det möjligt att skicka in 360 efter att garantin har gått ut?

Hur mycket kostar det?

Vilka delar ska skickas in? (Bara Xboxet utan sladdar, kontroll, o.s.v.?)

Hur lång tid kan det ta?

Några tips på hur man packar det så säkert som möjligt?


   
Citera

Morcains:

Är det möjligt att skicka in 360 efter att garantin har gått ut?

Garantin är väll typ 3 år för RROD och 1 år för andra problem? Så är du säker på att den gått ut?

Morcains:

Vilka delar ska skickas in?

Xboxet, inga sladdar eller kontroller eller hårdisk ska med.

Morcains:

Hur lång tid kan det ta?

Min har gått sönder 2 gånger och första gången tog det 2 månader och andra gången 1 månad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Garantin är väll typ 3 år för RROD och 1 år för andra problem? Så är du säker på att den gått ut?

Köpte det för lite mer än ett och ett halvt år sedan (20gigs versionen) så jag tror garantin har gått ut. Hörde om en kille som skickade in sitt efter att garantin hade gått ut men annars är det väl bara att köpa ett Arcade xbox.

McLuver:

Xboxet, inga sladdar eller kontroller eller hårdisk ska med.

Så det är bara att ta loss hårddisken och skicka iväg det så fort jag har fått det bekräftat?

McLuver:

Min har gått sönder 2 gånger och första gången tog det 2 månader och andra gången 1 månad.

Vad hade du för problem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Står det "To play this disk, put it in an Xbox 360 console"? Det gjorde det för mig iaf, och jag fixade det själv. Kan säga hur man gör om du vill?


   
SvaraCitera

i sverige har vi 24 månanders garanti på elektronikprylar. så lämna in den på garantin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

Står det "To play this disk, put it in an Xbox 360 console"? Det gjorde det för mig iaf, och jag fixade det själv. Kan säga hur man gör om du vill?

Nej mitt 360 registerar inte att det är en skiva i ens så det står "Open Tray" på mitt. Kör du mycket Halo 3 så kanske du vill lira lite online någon gång [wink]

tobias:

i sverige har vi 24 månanders garanti på elektronikprylar. så lämna in den på garantin.

Tror pappa slängde lådan för länge sedan och slarvig som min bror är så har han väl tappat bort kvittot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morcains:

Nej mitt 360 registerar inte att det är en skiva i ens så det står "Open Tray" på mitt.

Mm det händer så för mig också ibland.. Prova sök på youtube, det brukar alltid någon video som visar hur man gör.

Morcains:

Kör du mycket Halo 3 så kanske du vill lira lite online någon gång

Det enda spelet jag kör [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

Det enda spelet jag kör

Min Gamertag är Morcains [wink] Kan köra så fort jag fixat 360 eller skaffat nytt.


   
SvaraCitera
Åtta

Morcains:

Tror pappa slängde lådan för länge sedan och slarvig som min bror är så har han väl tappat bort kvittot.

Kolla med butiken ni köpte den från om de kan ta fram sitt kvitto för köpet. Förutsatt att den inte är köpt med kontanter så bör det ju gå, bara de på affären är tjänstvilliga nog.


   
SvaraCitera

Morcains:

Kör du mycket Halo 3 så kanske du vill lira lite online någon gång [wink]

ja spelar mycke Halo 3 ja me, fast vi har mobilt bredband så om ja ska lira online måste ja koppla 360n till PCn. synd bara att när vi surfar över gränsen (5Gb) så sänks hastigheten till 150Kb/s[sad].
men ja kanske skaffar ett eget bredband nu i höst[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kill_enemy:

ja spelar mycke Halo 3 ja me, fast vi har mobilt bredband så om ja ska lira online måste ja koppla 360n till PCn. synd bara att när vi surfar över gränsen (5Gb) så sänks hastigheten till 150Kb/s.
men ja kanske skaffar ett eget bredband nu i höst

Lägg till mig så kör vi när jag har fixat 360 problemet.

Åtta:

Kolla med butiken ni köpte den från om de kan ta fram sitt kvitto för köpet. Förutsatt att den inte är köpt med kontanter så bör det ju gå, bara de på affären är tjänstvilliga nog.

Brorsan köpte de med kontanter [shake]


   
SvaraCitera

är inte säkert att kvittot behövs; jag behövde inte det när min dator lagades, så det kanske räcker med serienumret. Ring dem och kolla vad som gäller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min gamertag är "Nicko xD". Dock spelar min dumme lillebror rätt ofta också, så om du vill spela, fråga först om det är Niclas som spelar [smile]


   
SvaraCitera

Morcains:

Lägg till mig så kör vi när jag har fixat 360 problemet.

asså ja spelar inte online, 360t är på övervåningen o bredbandet på nedervåningen
men när ja skaffar ett eget bredband så säger ja till dig o sen så SPÖAR JA SKITEN UR DIG I HALO![badgrin]

Yogi:

Dock spelar min dumme lillebror rätt ofta också

han är fan inte dum[no-no], han är ju smart som spelar på ditt 360 ist. för att skaffa ett eget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

Dock spelar min dumme lillebror rätt ofta också

Ännu en newbie att spöa skiten ur [crazy]

kill_enemy:

SPÖAR JA SKITEN UR DIG I HALO!

Bring it on Britney! [wink]


   
SvaraCitera