Aviseringar
Rensa alla

frågor om språkresa till malta - st julians.


Ämnesstartare

Hejhej 🙂 jag och min kompis skall åka till malta 09 till st julians och bo på global village . 😀
vi är 94;or alltså är vi 15 när vi åker.
men som jag förstått det är vi ganska unga som åker?

frågor:

vad var negativt & posetivt?

är det stränga regler?

ungefär vad ligger ålder på?

hur smakar maten?

bor man med fler i hotellrummet, båda tjejer och killar?

ha det bra. ciao! [love]


   
Citera

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ska också åka dit då! ;o 😀


   
SvaraCitera

ammaanda:

hur smakar maten?

Som mat? [confused]


   
SvaraCitera

ammaanda:

vad var negativt & posetivt?

Negativt: Malteserna ute i samhället är inte alltid jättetrevliga. Speciellt buss- och taxischaufförerna. Skolan var skit men jag antar att det inte är det du åker för? Även väldigt varmt, men det får man tåla.

Positivt: Trevliga och sköna studenter och ledare. Hyfsad frihet. Underbart väder och mycket sevärdheter.

ammaanda:

är det stränga regler?

Rätt stränga regler. Man får vara ute till 12 kvällar med skola efter och halv 2 på kvällar utan skola efter.

Det finns EF-vakter överallt så det kan bli svårt om du är sugen på att supa. Det beror dock en hel del på vad det är för ledare du har runt om dig, det är i princip bara de svenska ledarna som ser allvarligt på om du tar en klunk öl. Dricker du dig stupfull är det lite skillnad.

Det är tillåtet att gå på nattklubbarna.

ammaanda:

ungefär vad ligger ålder på?

De allra flesta har precis gått ut nian när de åker och är således 16 år gamla. I min grupp i somras hade vi en 94:a, två 93:or, en 91:a, en 90:a och resten 92:or av 25 pers. Hoppas att jag mindes rätt men iaf på ett ungefär är det så jag sa.

ammaanda:

hur smakar maten?

Maten är underbar, inte helt olik den svenska. Väldigt mycket italienskt som spaghetti och pizza. Jag älskade det! Luncen värdfamiljen gör till en att ta med är väl inget att hänga i flaggstången dock... Ofta två ljusa mackor med tonfisk, tomat och smält ost.

ammaanda:

bor man med fler i hotellrummet, båda tjejer och killar?

Ja, man bor med fler i hotellrummen, brukar vara ca 4-8 pers i rummen. Tyväär endast killar för sig och tjejer för sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska också dit då tror jag! 😀


   
SvaraCitera

Ska också dit då, men jag ska bo i värdfamilj[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åk inte med EF de SUGER!! [sad]


   
SvaraCitera

Tog dem inte upp det här på uppdrag granskning, ungdomar som åkte till malta på språkresor och söp ihjäl sig typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera