Aviseringar
Rensa alla

Frågor till de högre makterna


Ämnesstartare

Varför låses bara vissa "oönskade" trådar?
Varför får många trådar vara kvar även om det finns likadana eller liknande av dem?

Beror det på tidsbrist eller är det så att ni väljer själva vilka ni vill låsa?


   
Citera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera
Åtta

Trådar som bryter mot reglerna låses när vi ser dem. Men vi ser tyvärr inte alla trådar på forumet, så det händer att vi missar vissa. Dessutom är vi inte en homogenisk massa, utan vissa moderatorer kan göra andra bedömningar än andra.

Ser du en tråd du tror bryter mot reglerna så är det bara att anmäla den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaret Åtta.


   
SvaraCitera

för att 1 el flera personer har grus i fittan


   
SvaraCitera

reglerna är 100% godtyckliga, den här sidan fungerar såhär: ät skit ur en skål med sked och låtsas att det är gott eller dö.


   
SvaraCitera
Bakric

Blivande_japan:

för att 1 el flera personer har grus i fittan

Precis[cheers]

internet:

reglerna är 100% godtyckliga, den här sidan fungerar såhär: ät skit ur en skål med sked och låtsas att det är gott eller dö.

Alert, Big whoop incoming!
WHOOPWOOP!!!


   
SvaraCitera

alltså om du är ledsen för att din tråd blir låst för att tråd finns medan andra trådar inte blir det så beror det kanske på att vi inte upptäcker tråden i tid och det redan har kommit många svar och en diskussion och då låter jag i alla fall oftast dom vara kvar...


   
SvaraCitera

qazedctgb:

att vi inte upptäcker tråden i tid och det redan har kommit många svar och en diskussion och då låter jag i alla fall oftast dom vara kvar

Men den mänskliga faktorn spelar väl in mer eller mindre i de bedömningarna? Till exempel "vänners" trådar låses i mindre utsträckning än sådana du inte har en relation till?

Så uppfattar i alla fall jag moderatorer här på ungdomar.se, håller vänner om ryggen men modererar hårdare mot strangers. Därför är det bra att de flesta mods "hänger" med olika användare tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

alltså om du är ledsen för att din tråd blir låst för att tråd finns medan andra trådar inte blir det så beror det kanske på att vi inte upptäcker tråden i tid och det redan har kommit många svar och en diskussion och då låter jag i alla fall oftast dom vara kvar...

Ah.. det är bra att du låter tråden vara kvar i det fallet. Jag uppskattar ditt svar!

elverpigen:

Så uppfattar i alla fall jag moderatorer här på ungdomar.se, håller vänner om ryggen men modererar hårdare mot strangers. Därför är det bra att de flesta mods "hänger" med olika användare tycker jag.

Så uppfattar jag att nästan alla i hela världen är, inte bara här på um. Vet inte om det är bra eller dåligt, men är man t.ex polis så är det inte rätt att ge mildare straff till en vän som har begått en kriminell handling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

den här sidan fungerar såhär: ät skit ur en skål med sked och låtsas att det är gott eller dö.

ja
puss

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

[love]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

[party]


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Så uppfattar jag att nästan alla i hela världen är, inte bara här på um. Vet inte om det är bra eller dåligt, men är man t.ex polis så är det inte rätt att ge mildare straff till en vän som har begått en kriminell handling.

såklart, mänskliga faktorn. Otäckt hur svårtstraffade poliser är om de får för sig att göra något fuffens.


   
SvaraCitera

elverpigen:

Men den mänskliga faktorn spelar väl in mer eller mindre i de bedömningarna? Till exempel "vänners" trådar låses i mindre utsträckning än sådana du inte har en relation till?

grejen är att användare håller varandra om ryggen många av trådarna som jag låser för dubbeltråd kommer från anmälningar och då är det ju inte mitt fel att trådar av mina vänner inte hamnar där 😛


   
SvaraCitera

Artie:

ja
puss

kram

elverpigen:

såklart, mänskliga faktorn.

qazedctgb:

grejen är att användare håller varandra om ryggen många av trådarna som jag låser för dubbeltråd kommer från anmälningar och då är det ju inte mitt fel att trådar av mina vänner inte hamnar där 😛

jag tycker moderatorer bör tillsättas på samma sätt som platon ansåg att de med makt i samhället skulle tillsättas. efter en lång utbildning för kompetensens skull, samt en avvänjning av materiella begär (genom förbud av privat egendom) och ett förbud mot familj (kanske vänner, är osäker) ansåg han att de var mogna att skåda det som är rätt.


   
SvaraCitera

internet:

jag tycker moderatorer bör tillsättas på samma sätt som platon ansåg att de med makt i samhället skulle tillsättas. efter en lång utbildning för kompetensens skull, samt en avvänjning av materiella begär (genom förbud av privat egendom) och ett förbud mot familj (kanske vänner, är osäker) ansåg han att de var mogna att skåda det som är rätt.

jag har kandidatexsamen ingen familj så jag tycker jag kvalificerar mig helt okej 😛


   
SvaraCitera