Aviseringar
Rensa alla

FRÅGOR TILL TJEJER OM KÄRLEK!


Ämnesstartare

Hejsan hoppas ni kan svara, vet att alla tjejer är olika men men.

Jag är förälskad i en yngre tjej jag är 24 hon 18
Jag tycker hon är sjukt snygg. Hon är bra på idrott också. ( inte för det spelar någon roll men aja)

Men hon tycker om mig, men jag förstår mig inte på henne. jag vet att hon tröttnar lätt på killar. asså hon ligger inte runt osv, men hon tröttnar iaf lätt. nu har vi träffats i 2-3 månader, hon sa att hon ville ta det försiktigt, så vi har inte haft sex eller nått än.
Men grejen är den att jag börjar tycka om henne mer och mer, och är rädd att hon kommer tröttna eftersom hon gjort det förut med andra. men hon är speciell, jätte snäll, glad och söt.

Men mina frågor är:

Jag är en sån kille som vill vara med den jag tycker om hela tiden. och jag förstår att alla inte är som mig. men hon kan ligga och hålla om mig mysa osv. men nästa dag så kan vi prata via sms t ex, så vill hon inte ses den dagen för hon ska vara med nån kompis.

Alltså jag fungerar så att: om jag tycker om tjejen vill jag hellre vara med Henne än min kompis.

och det kan även vara så att hon inte orkar gå eller cykla till mig.

Asså jag förstår verkligen att alla inte är likadana. men jag vill bara veta om nån av er TJEJER är som henne, hur tänker ni? tycker ni massa om denna killen ni gillar fast ni kan vara ifrån han. och varför vill ni inte vara med han så mkt?

Sorry om jag krånglat till det 😛


   
Citera
Ämnesstartare

ojojojman:

tycker ni massa om denna killen ni gillar fast ni kan vara ifrån han. och varför vill ni inte vara med han så mkt?

Vänner är också viktiga, varför skulle de prioriteras bort? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Vänner är också viktiga, varför skulle de prioriteras bort? [crazy]

Nej det förstår jag 😛 men när jag är "kär" vill jag liksom bara vara med henne. jag vet att vänner är viktiga för henne, men när jag är med mina vänner tänker jag bara på henne och vill vara med henne typ, förstår du hur jag menar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan inte lägga hela sitt samvarobehov på en enda person och man kan heller inte förvänta sig att en enda person ska uppfylla det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Friendzonear hon dig: Dissa henne.

Fylle-råd osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra fylleråd så klart dock.

Det var ju jag som skrev det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ojojojman:

Nej det förstår jag 😛 men när jag är "kär" vill jag liksom bara vara med henne. jag vet att vänner är viktiga för henne, men när jag är med mina vänner tänker jag bara på henne och vill vara med henne typ, förstår du hur jag menar?

Ja, men du kan ju inte utgå från att hon känner samma sak (eller att alla tjejer på något magiskt sätt skulle känna likadant). [cute]

Du får la fråga henne vad hon tycker/tänker/känner [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fråga henne. Vad är det värsta som kan hända. Att hons varar som det är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Man kan inte lägga hela sitt samvarobehov på en enda person och man kan heller inte förvänta sig att en enda person ska uppfylla det, heller.

Nej det är ju sant, bra svar där 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

fråga henne. Vad är det värsta som kan hända. Att hons varar som det är?

Nej alltså, hon sa att hon vill ta det "försiktigt" och om jag frågar för personliga frågor, eller frågar frågor som hon tycker är obehagliga för snabbt så kanske hon blir avskräckt..asså om jag frågar "varför vill du inte vara med mig lika mycket som jag vill vara med dig" kanske hon blir avskräckt. jag menar kanske bara tar längre tid för henne att gilla en killa och lita på den än vad det gör för mig.. för mig är hon ju typ en drömtjej till utseended och saker hon gillar, sen känner jag inte henne tillräckligt bra personligt för att veta. därför vill jag bara inte stöta iväg henne, sorry för det enormt långa svaret 😛


   
SvaraCitera
mynona

Om hon är en PERSON (strunta i könet) som inte trivs med press/krav etc, så får du förstås acceptera att hon fungerar annorlunda och försöka slappna av. Människor av det slaget trivs inte med att känna sig "fastbundna", så det enda du kan göra är att ge henne utrymme och inte sätta press på henne. Era personligheter skiljer sig åt här. Naturligtvis ska inte bara den ena parten hela tiden anpassa sig till den andra, men du får nog låta henne ta initiativ också, i sin egen takt.

Det är ren psykologi att det som känns som ett tvång är mindre lockande än det man själv väljer att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ojojojman:

men nästa dag så kan vi prata via sms t ex, så vill hon inte ses den dagen för hon ska vara med nån kompis.

[surprised]


   
SvaraCitera

hon är nog en sådan där som behöver sitt personliga space!


   
SvaraCitera
zIGGE

JOZFiN:

hon är nog en sådan där som behöver sitt personliga space!

ge honom en bodyslam med den kurviga kroppen din <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det är ren psykologi att det som känns som ett tvång är mindre lockande än det man själv väljer att göra.

Jo Det är klart därför jag skriver här, för jag vill veta sånt, och det är ju inte så att jag pressar henne eller nått och tvingar mig på! om du förstår?! men när folk vill ha så kallad "space" vill jag bara veta vad dom tänker.. asså varför vill hon ha det.. för jag är ganska smart, men vill bara veta liksom varför. för vet jag varför man gör som man gör så kan man acceptera det bättre och förstå det..


   
SvaraCitera