Aviseringar
Rensa alla

Frågor - tungpiercing


Ämnesstartare

Tözen:

//careface *antecknar*

[cute]

btw, är båda kulorna skruvade så att om man ska skruva upp dom, ska man skruva motsols?


   
SvaraCitera

gethsemane:

btw, är båda kulorna skruvade så att om man ska skruva upp dom, ska man skruva motsols?

nej,en är gängad,man skruvar på medsols och av motsols


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

nej,en är gängad,man skruvar på medsols och av motsols

jassså, jag trodde båda var lösa? står ju "kolla så att kulorNA sitter fast ordentligt" [surprised]
ah, men då skruvar man bort motsols iaf.


   
SvaraCitera

gethsemane:

jassså, jag trodde båda var lösa? står ju "kolla så att kulorNA sitter fast ordentligt"
ah, men då skruvar man bort motsols iaf.

oj,kolla på ett annat smycke,båda va skruvbara O_o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

oj,kolla på ett annat smycke,båda va skruvbara O_o

tänkte väl det. dumt egentligen, det är väl mycket smartare om en är gängad!! daah..
skruvar man motsols för att få upp båda då?
sen beror det ju på vilken håll man tittar från o.O
typ om jag tittar framför mig från min näsa och ska skruva motsols, så är det ju medsols om någon står framför mig?


   
SvaraCitera

gethsemane:

skruvar man motsols för att få upp båda då?

...asså,fan d är väl d MINSTA problemet när man piercar sig vilket håll en kula är gängad?Största problemet är att göra så d inte blir infekterat,min underkula har aldrig rammlat av,visste inte ens att den gick att skruva av,men överkulan har börjat rammla av ofta,så skruva åt ofta.


   
SvaraCitera

gethsemane:

3. Jag har en sträng under tungan rätt långt fram, alltså om man kollar under tungan så är det som en smal tråd från ända längst bak till längst fram. Den sitter ju fast och så alltså, haha, vet inte hur andras tungor ser ut där.
Piercas den rätt igenom då?

Min sitter någorlunda långt fram så den är lite sne, alltså att kulan under sitter längre fram än kulan längst upp. 🙂

gethsemane:

4. Om jag gör piercingen den dagen jag har tänkt så blir det från den dagen, 9 dagar kvar till julafton.
Tror ni jag kommer kunna äta hyfsat normalt och kunna prata med morfar som hör dåligt då? [rolleyes]

Ja det kommer du troligtvis kunna göra även fast det kanske är lite jobbigt att äta. Prata borde du kunna göra men det finns en risk att du läspar. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

...asså,fan d är väl d MINSTA problemet när man piercar sig vilket håll en kula är gängad?Största problemet är att göra så d inte blir infekterat,

ja, men jag vill helst inte sätta den i halsen när jag sover..!
infekterat blir inte piercingar om man sköter om dem.
min naveln och mina öron blev inte det, men de är lite röda även att jag sköter så bra man kan, min kropp gillar inte piercingar typ.
din blev väl inte infekterad eller?

Kablash__:

Prata borde du kunna göra men det finns en risk att du läspar. [smile]

läspar hela tiden även om man tar bort den?


   
SvaraCitera

gethsemane:

läspar hela tiden även om man tar bort den?

Nej, så länge svullnaden håller. Oftast. Jag läspar inte längre, inte vad jag kan höra, men jag hörde iof inte att jag läspade någonsin men folk sa att jag gjorde det lite. Men när svullnaden försvinner helt lär det försvinna. [smile]


   
SvaraCitera

gethsemane:

infekterat blir inte piercingar om man sköter om dem.

jo,allt är möjligt,min näspiercing blev sjukt/är infekterad och vägrar läka även jag sköter den exemplariskt.

gethsemane:

din blev väl inte infekterad eller?

nej,jag åt hård mat samma dag av ren vilja och d funka,inte infekterat och d gick att äta etc. den blödde bara nån gång ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Men när svullnaden försvinner helt lär det försvinna. [smile]

aa kejj =) annars pratar jag inte så mkt, jag är inte en verbal människa [crazy] så om jag läspar lite, spelar det ingen roll ^^

Tözen:

inte infekterat och d gick att äta etc. den blödde bara nån gång ibland.

aa okej. jo men det är ju så olika.


   
SvaraCitera

gethsemane:

aa kejj =) annars pratar jag inte så mkt, jag är inte en verbal människa [crazy] så om jag läspar lite, spelar det ingen roll ^^

Okej, men då är ju allt lungt! [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera