Aviseringar
Rensa alla

Frakt i Coronatider


Ämnesstartare

Någon som vet/har erfarenhet kring hur frakten funkar på de flesta sidorna just nu? Har nämligen beställt hem kläder (från ASOS), men har inte fått något spårningsnummer på närmare en vecka, så vet ej om det skickats eller inte.


   
Citera

Inom landet funkar det i vart fall till 100% vilket även anges på deras hemsida. 

asos.jpg

Har bl a själv väntat på en klocka från the UK och den dök upp efter 5 dagar. Likaså ett paket från Kina som jag beställt via WISH dök upp utan PostNords ockeravgifter .


   
SvaraCitera

Roligasnubben:
Någon som vet/har erfarenhet kring hur frakten funkar på de flesta sidorna just nu? Har nämligen beställt hem kläder (från ASOS), men har inte fått något spårningsnummer på närmare en vecka, så vet ej om det skickats eller inte.

Räkna med försening. Beställde ett paket inom Sverige på en onsdag som med tur skulle anlända på fredag eller senast måndag. Det var framme onsdag en vecka efter att jag beställt det.

Dock var mitt paket från Kina framme efter 9 dagar (om jag räknar lördag plus söndag, annars 7 arbetsdagar) trots att sidan jag beställde det från angav 15-20 dagar. Vet dock inte om det var enbart arbetsdagar eller sammanlagt antal dagar då företaget är etablerat i Kina.

Men om slutfrakt (från det att det kommet till Sverige till det att det är vid din dörr) är postnord så räkna med ett par dagars försening. Vet inte hur det ser ut för DHL, schenker, mfl. 

Hjärta


   
SvaraCitera

Har fungerat som vanligt för mig.


   
SvaraCitera