Aviseringar
Rensa alla

frakt kostnad från Japan till Sverige?


Ämnesstartare

Jag funderar på att beställa lite saker ifrån Japan, men undrar hur mkt frakten skulle åka på? Har sökt på Google men hittar inget vettigt. Någon som vet?

Och hur stor är chansen att man åker på tull?


   
Citera

minimojen:

Och hur stor är chansen att man åker på tull?

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

Någon som vet?

Fraktkostnaden står till 100% på den hemsidan du har köpt sakerna ifrån.

minimojen:

Och hur stor är chansen att man åker på tull?

stor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Fraktkostnaden står till 100% på den hemsidan du har köpt sakerna ifrån.

nej det gör det inte.

"Shipping
The delivery center will charge separately for shipping.
Please be aware that you will not billed for shipping at the time you make your purchase from Angelic Pretty."

Alltså så är det typ posten eller vad man ska säga och man betalr frakten för sig

KannibalKocken:

stor.

fan då, tull brukar va dyrt >< men är väl mindre chans att man åker på tull om det är ett litet lätt paket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

fan då, tull brukar va dyrt >< men är väl mindre chans att man åker på tull om det är ett litet lätt paket?

Beror på. Ifall företagets namn och etc står stort på paket så kommer du till 99% att få betala tullen, och det brukar vara namn på paketet.

Och till frakten, det lär kosta jävligt mkt ifall du ska frakta från Japan, skulle inte rekommendera att köpte nått från Japan via internet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köpte en klocka från japan. Vet inte hur mycket frakten kostade. Lite svårt att minnas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tull- och momsavgift. Men det hela beror på hur mycket din vara kostar och hur tung den är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tullen stal allt jag beställde från Japan sisst...[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

med dhl ungefär 1000 spänn om det väger max 1 kilo sen blir det ju påslag för tull och sådant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

med dhl ungefär 1000 spänn om det väger max 1 kilo sen blir det ju påslag för tull och sådant

så 1000 kr per kg? vilket betyder att mitt kommer kosta max 500kr då det väger under ett halvt kg.... sen plus tull, hm måste tänka på saken om det är värt det eller ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Tullen stal allt jag beställde från Japan sisst...[cry]

why?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Tull- och momsavgift. Men det hela beror på hur mycket din vara kostar och hur tung den är.

ja men vet man vad kg priset för frakt är ungefär ska kan man ju räkna ut frakt avgiften iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Lite svårt att minnas.

jag tvingar dig att minnas [no-no]

var det mkt, lagom eller billigt iaf?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Beror på. Ifall företagets namn och etc står stort på paket så kommer du till 99% att få betala tullen, och det brukar vara namn på paketet.

Och till frakten, det lär kosta jävligt mkt ifall du ska frakta från Japan, skulle inte rekommendera att köpte nått från Japan via internet.

få utländska som har stora namn på paketen, tidigare när jag har beställt från USA och england har det varit liten namnlogga från affären och jag har aldrig åkt på tull


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

var det mkt, lagom eller billigt iaf?

Lagom var det. Och det gick väldigt fort för mig att få hem det. Snabbare än det brukar gå att beställa något från sverige nästan. :S


   
SvaraCitera