Aviseringar
Rensa alla

frakt kostnad från Japan till Sverige?


Ämnesstartare

Nuppineula:

Lagom var det. Och det gick väldigt fort för mig att få hem det. Snabbare än det brukar gå att beställa något från sverige nästan. :S

ok, vad vägde klockan då? och ungefär hur mycket är lagom? Fick du betala tull?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varierar, beroende på vad för fraktsätt du väljer, och helt beroende på hur mycket saken i fråga väger, såklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vafan. Olika företag har olika sätt att skeppa saker på, så det varierar ju givetvis. Och tull är random


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Black Grail:

Varierar, beroende på vad för fraktsätt du väljer, och helt beroende på hur mycket saken i fråga väger, såklart.

ja det är ju självklart, men vill veta prisalternativ osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

ok, vad vägde klockan då? och ungefär hur mycket är lagom? Fick du betala tull?

Oj. Den väde kanske 300-500 g totalt i paketet. Jag fick betala tull och det gick totalt på 200-400 tror jag. Har ett vagt minne av 256 kr men det är inte alls säkert. Sedan så tror jag att företaget jag bestälde av betalade frakten från japan till sverige och jag bara betalade frakten genom sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

få utländska som har stora namn på paketen, tidigare när jag har beställt från USA och england har det varit liten namnlogga från affären och jag har aldrig åkt på tull

Då kanske du har tur även denna gång, men dom gånger min farsa har handlat från USA så fick han betala nästan lika mycket som vara han köpte kostade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köpte en vit ps3 med en extra dosa tog det snabbaste och säkraste fraktsättet med plan alltså. och det var oxå det dyraste sättet att skicka från den sidan det kostade ungefär 800 inte så mycket för om man tänker på att det vägde typ 7 kg.

sen fuskade jag lite med tullen jag bad det japanska företaget att skriva på lådan att det var beg tvspels delar och att det var värt ungefär 25 dollar så jag behövde bara betala typ 6 dollar i moms.

men tänk på att om du bluffar på det sättet och grejerna kommer bort eller det blir nån skada i frakten så är packetet bara försäkrat till det värdet du skriver att det är värt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lasseboy87:

sen fuskade jag lite med tullen jag bad det japanska företaget att skriva på lådan att det var beg tvspels delar och att det var värt ungefär 25 dollar så jag behövde bara betala typ 6 dollar i moms.

hm är ju en smart ide att fuska så, är det många företag som går med på det så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

hm är ju en smart ide att fuska så, är det många företag som går med på det så?

vet inte har bara beställt från shoppingmalljapan men det skadar ju inte att fråga!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

hm är ju en smart ide att fuska så, är det många företag som går med på det så?

Vissa företag har mer strikta regler angående det än andra, har företaget du köper ifrån det, så är det bara att hitta ett annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lasseboy87:

vet inte har bara beställt från shoppingmalljapan men det skadar ju inte att fråga!

ska fråga iaf

Black Grail:

Vissa företag har mer strikta regler angående det än andra, har företaget du köper ifrån det, så är det bara att hitta ett annat.

tror inte det jag ska köpa finns på annat ställe, är handsydda kläder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

tror inte det jag ska köpa finns på annat ställe, är handsydda kläder.

Hm, okej. När det gäller sådana produkter tror jag dom är lite mer villiga att skriva annat på paketen. När det kommer till elektronik och liknande, är det däremot en annan femma. Hur som helst, fråga. Kom ihåg att sätta UNDER 300 kr, annars får du betala moms.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Black Grail:

Hm, okej. När det gäller sådana produkter tror jag dom är lite mer villiga att skriva annat på paketen. När det kommer till elektronik och liknande, är det däremot en annan femma. Hur som helst, fråga. Kom ihåg att sätta UNDER 300 kr, annars får du betala moms.

okej. tror det är ett lite mindre företag så, går ju alltid att kolla upp.

Hoppas bara att japanerna kan engelska, få japaner kan ju det, men är sidan på engelska borde ju någon kunna svara på ett mail på engelska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hittade genom hemsidan jag vill beställa ifrån att det billgaste alternativet jag kan få är om jag fraktar det genom EMS då kostar det under 200 kr (ca 156 kr vet inte riktgt vad det kommer väga).

Kommer väga max 1kg då, tror ni man råkar ut för att betala tull för ett paket under 1 kg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

Kommer väga max 1kg då, tror ni man råkar ut för att betala tull för ett paket under 1 kg?

Åter igen, det beror på värdet, INTE på vikten!


   
SvaraCitera