Aviseringar
Rensa alla

Framtida yrke?


Ämnesstartare

kekeoxo:

hoppade av onödiga kurser (typ idrott och någon till) och ersatte de med 100poängskursesr som gav både merit och behörighet

Kan man göra det?[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

öh ja... [rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes]

det är precis så gör jag nu. tkr det e mkt smart. kmr ta studenten med 3100 poäng medan mina klasskamrater går ut med knappt 2500 [rolleyes]


   
SvaraCitera

absentthinking:

humanistiska linjen med inriktning kultur eller språk

Inte för att vara sån, men det är därför man väljer naturinriktat.. Vet inte heller vad du kan göra. Nånting finns det väl alltid, tänker jag. Men natur är det bästa.


   
SvaraCitera

absentthinking:

Kan man göra det?

beror på vad det finns för bestämmelser på skolan du börjar på. vissa kurser är obligatoriska för det program du går på, typ karaktärsämne. eller något liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där är det värsta för folk med mycket kontrollbehov; vad händer när man inte har kontroll?


   
SvaraCitera

att du inte förstår dig på matte gör inget, förhoppningsvis har du en ok lärare och iaf vg i matte från grunskolan. man klarar sig på högstadietsmattekunskaper upp till ma b, sen matte c går av bara farten typ

om du ville läsadet, alltså. Tycker du ska fokusera lite mer på nuet, inte panika för det finns ALLTID vägar vidare. jag hade ungefär sammatänk som du och gled djupare och djupare in i utmattningsdepression ifrån året jag började nian, försökt behandla det senaste 2-3 åren och ja. det ÄR skadligt att vara svinigt överambitiös, så boka möte med syv och ta reda på vad du egentligen behöver läsa, istället för att läsa ALLT JÄMT för det är så jävla slitsamt att bli frisk från ud medan man går i skolan och fortsätter lägga press på sig själv

vet att detta inte är ett svar du ville ha när dustartade tråden men ung-och-duktig-symptomen gör mig jätteorolig pga vet hur mkt man kan förstöra för sig genom att vara driven


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bli uppfinnare, det blev jag! [bigcheers]


   
SvaraCitera

slack off big deal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Men natur är det bästa.

Det kanske är det bästa för personer som förstår sig på naturämnena, men inte för en person som inte är intresserad av eller vill arbeta med något sådant. Varför gå en linje man varken klarar av eller tycker om? Bara en själv vet vad man klarar av, och jag vet att den humanistiska linjen är som skräddarsydd för mig. Du har alltså ingen aning om vad som är "bäst" i det här fallet.

kekeoxo:

det är precis så gör jag nu. tkr det e mkt smart. kmr ta studenten med 3100 poäng medan mina klasskamrater går ut med knappt 2500

Du det där tänker jag kolla upp, något sådant härligt vill man ju absolut inte gå miste om [rolleyes]

debepe:

vad händer när man inte har kontroll?

Man får panikångestattacker, pretty much

elverpigen:

vet hur mkt man kan förstöra för sig genom att vara driven

Jag vet, det har redan skadat mig mycket... Tack för dina ord, ska verkligen bära det med mig och försöka släppa lite av pressen jag har på mig själv innan det går för långt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ångrar att jag ens försökte hjälpa till i den här tråden när man blir bemött med den dära typiska pmsiga f14-attityden

peace


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kekeoxo:

f14-attityden

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen aning. [sad]


   
SvaraCitera

absentthinking:

Jag vet, det har redan skadat mig mycket... Tack för dina ord, ska verkligen bära det med mig och försöka släppa lite av pressen jag har på mig själv innan det går för långt!

bra 🙂

kekeoxo:

ångrar att jag ens försökte hjälpa till i den här tråden när man blir bemött med den dära typiska pmsiga f14-attitydenpeace

tror hon bara missförstått smileyns innebörd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

tror hon bara missförstått smileyns innebörd

nja var nog mer hela ''jag tror nt dig''attityden

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kekeoxo:

nja var nog mer hela ''jag tror nt dig''attityden

Haha åh, det var absolut inte menat så. Jag är bara tacksam för att du berättade att man kan göra så, och jag kommer förmodligen göra samma sak. [y]


   
SvaraCitera