Aviseringar
Rensa alla

Framtiden


Ämnesstartare

Kommer framtidens människor (ca 50-100 år framåt, inte morgondagens folk alltså) kunna läsa våra inlägg på um, om sidan inte stängts ned tills dess?


   
Citera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Politik och Samhälle


   
SvaraCitera
Åtta

Dberorpå:

asdålig på att placera forum, förlåt.

Det var inte den lättaste tråden att placera, eftersom det inte var någon diskussion, utan endast en fråga.

Svaret är att ja, troligen så kommer informationen att finnas kvar någonstans för folk om 50 eller 100 år. Detta även om ungdomar.se stängs ned, flyttas eller förändras helt. Det finns flera projekt som indexerar och arkiverar allt material de kan. T.ex. så kan du redan nu använda archive.orgs Internet Way-Back Machine till att komma åt gamla sidor som inte längre finns.

Allt material kommer troligtvis inte att finnas kvar, men mycket lär göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det var inte den lättaste tråden att placera, eftersom det inte var någon diskussion, utan endast en fråga.

[blush]

tack!

Åtta:

Allt material kommer troligtvis inte att finnas kvar, men mycket lär göra det.

Men bilder raderas aldrig, har jag fått lära mig... Var hittar framtidens folk alla bilder??? Var lagras blderna?


   
SvaraCitera
Åtta

Dberorpå:

Men bilder raderas aldrig, har jag fått lära mig

Bilder försvinner faktiskt i större utsträckning än text. Anledningen till detta är för att det är mer ekonomiskt att arkivera text (mer information per megabyte).


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Bilder försvinner faktiskt i större utsträckning än text. Anledningen till detta är för att det är mer ekonomiskt att arkivera text (mer information per megabyte).

Fyndigt! Var har du lärt dig detta, om jag får fråga???


   
SvaraCitera
Åtta

Dberorpå:

Var har du lärt dig detta, om jag får fråga???

Uhm, ren logik, antar jag.

honolulu:

som att åtta valde ett bättre forum, vafan?

UM:

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se I dag 23:19

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Uhm, ren logik, antar jag.

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jae en legend
thihihi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hejsan framtids-Semi. Hoppas du har det trevligt. Det har jag. Glöm inte att ställa tillbaka disken efter dig!


   
SvaraCitera

hej framtidshonolulu, ja hoppas du har det trevligt också, det har jag också, glöm inte att ta bild på ditt rena kök o skicka det till framtidssemi... också!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hoppas att jag har skaffat mig ett liv då [sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

glöm inte att ta bild på ditt rena kök o skicka det till framtidssemi... också!!

Framtidshonolulu, var inte ett as utan hjälp istället framtidssemi med disken. Man ska vara snäll mot de som inte är lika lyckligt lottade.


   
SvaraCitera

Semi:

Framtidshonolulu, var inte ett as utan hjälp istället framtidssemi med disken. Man ska vara snäll mot de som inte är lika lyckligt lottade.

[shake] nej vem fan är du ja vill va ett as ok?+?=??


   
SvaraCitera