Aviseringar
Rensa alla

Framtiden


Ämnesstartare

Jag vet om många som vägrar giftermål men har aldrig frågat. Varför vägrar du giftermål? Jag menar om det är någon större skillnad med att vara ihop och t.o.m har barn med en och inte vara gift typ. Snälla förklara haha

Gurksallad:
Jag vill.... Ja, vad vill jag egentligen...?!

Flytta till en annan ort där jag kan börja på nytt. Komma från alla toltalpuckon som bara kontaktar mig när de vill hacka på mig, eller på annat sätt ska dryga sig.

Bo i en 2:a  eller 3:a duger gott, då jag inte har speciellt höga krav. Vill inte bo i villa. Usch och fy för tomtsysslor.

Jag vill jobba på skola, på lågstadiet (skolår 1-4) Fast anställning, heltid.

Skaffa flickvän. Men jag vägrar giftermål, så sambo får det bli. Skaffa barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha <3

Gruvan:

Jag kan bli din fru om du ska bli ingenjör Anu! Är blond också! Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
Jag vet om många som vägrar giftermål men har aldrig frågat. Varför vägrar du giftermål? Jag menar om det är någon större skillnad med att vara ihop och t.o.m har barn med en och inte vara gift typ. Snälla förklara haha

För att jag helt enkelt är för feg. Och skiter det sig i förhållandet, är det då enklare att bara flytta isär än att skilja sig. För ska man skilja sig, är det massa papper och junk som ska fyllas i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

vet inte

Några drömmar om framtiden har du väll, eller är det så att du bara inte vill dela med dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad: r är det så att du bara inte vill dela med dig

precis^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
Jag vill leva ett vanligt och ett enkelt svensson liv. Förmodligen jobba som ingenjör och även ha startat företag någon gång i livet och vara gift med en blond människa :p 

Jag är ganska blond! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, men vad ska du säga till barnen om de frågar varför du och din sambo inte gifter sig? Ska du visa denna osäkerhet för barnen då? För jag tror knappast du väljer att skaffa barn med en utan att tänka igenom eller hur vännen? 

Gurksallad:

För att jag helt enkelt är för feg. Och skiter det sig i förhållandet, är det då enklare att bara flytta isär än att skilja sig. För ska man skilja sig, är det massa papper och junk som ska fyllas i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
Oj, men vad ska du säga till barnen om de frågar varför du och din sambo inte gifter sig? Ska du visa denna osäkerhet för barnen då? För jag tror knappast du väljer att skaffa barn med en utan att tänka igenom eller hur vännen? 

Sambon är förhoppningsvis barnens mor, och växer dom upp utan att vi är gifta så vet dom ju inte om något annat. Men jag skaffar inte barn förrän alla förutsättningarna är de rätta, både såväl för mig som för tjejen.Ursäkta om det verkar stört.
LedsenHjärta


   
SvaraCitera
Bakric

Oroar mig till och från för:
- Hur fort politikerna kommer lyckas köra landets Sveriges ekonomi i botten.
- Hur hårt sionisternas grepp över västvärlden är och hur det kommer drabba mig och mina nära.
-  Vad jag ska jobba med då jag nyss kom fram till att livet till sjöss verkligen inte är något för mig (börjar tredje året på sjöfartsgymnasiet).
- Hur det kommer gå mellan mig och tjejen då vi trots allt bor typ 14 mil från varandra.....
- När fan jag ska få tillbaka lämpen (fick den indragen p.g.a att hamnat i fyllecell EN gång).

Kanske ska försöka bli rockstjärna ändå trots allt Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Menar mer när barnen växer upp. De ser ju på filmer om giftermål. Hos kompisarna. Överallt. Förr eller senare kommer dom fråga, och de kommer känna av föräldrarnas osäkerhet kring er relation vilket är kanske inte något att föredra. Men jag förstår vad du menar! Och jag tackar för att du förklarade. Giftermål är inte likamed kärlek bestämt, utan ville mer förstå vad menade.  🙂

Gurksallad:

Sambon är förhoppningsvis barnens mor, och växer dom upp utan att vi är gifta så vet dom ju inte om något annat. Men jag skaffar inte barn förrän alla förutsättningarna är de rätta, både såväl för mig som för tjejen.Ursäkta om det verkar stört.
LedsenHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
Menar mer när barnen växer upp. De ser ju på filmer om giftermål. Hos kompisarna. Överallt. Förr eller senare kommer dom fråga, och de kommer känna av föräldrarnas osäkerhet kring er relation vilket är kanske inte något att föredra. Men jag förstår vad du menar! Och jag tackar för att du förklarade. Giftermål är inte likamed kärlek bestämt, utan ville mer förstå vad menade.  🙂

Jo, jag ser din poäng och du kan ha rätt. Och mycket kan ju hända på vägen 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kommer gå åt helvettäää. Nä men har väll lite tappat hoppet, försöker att inte ha några krav på mig själv det blir ju bara sämre då. Dåtiden var så mycket bättre. Kommer inte bli mer än en hopplös akademiker som inte gjort annat än belastat samhället hela livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
jag tror att jag kommer jobba inom vården hela mitt liv. fattar inte hur man tar sig därifrån. 

pluggar du inte till något ickevårdaktigt vid sidan av? elelr kanske minns  fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
Oj, men vad ska du säga till barnen om de frågar varför du och din sambo inte gifter sig? Ska du visa denna osäkerhet för barnen då? För jag tror knappast du väljer att skaffa barn med en utan att tänka igenom eller hur vännen? 

Det är långt ifrån alla par som gifter sig idag, så jag tror inte att barn reflekterar över det på samma sätt som de skulle gjort för typ 30 år sedan.


   
SvaraCitera

Jag vill kortfattat vara lycklig. Kanske är det stressigt och jobbigt på vissa punkter i livet i perioder, men jag vill ändå kunna luta mig tillbaka och se på världen och livet och känna att fan, det ÄR rätt bra ändå. 

Just nu lutar min framtidsdröm åt att bo lite halvlantligt på mindre gård/torp, med en trevlig man som matchar mig precis och några småknoddar som springer runt och leker i skogen och med djur. Jag vill jobba på Lush. Jag vill såklart vara så frisk som möjligt, och att min familj får hålla sig frisk och glad också. 


   
SvaraCitera