Aviseringar
Rensa alla

Framtidsplaner och verklighet


Ämnesstartare

Hur är din livssituation idag, hur vill du att den ska se ut i framtiden och hur skall du ta dig dit?

Hur är det nu?

Var vill du bo? Jobb? Antal barn/deras utseende/kön. Deras intressen/dina intressen. Utbildning. Vilka är er familjs värderingar, vilka umgås ni med och hur skall du ta dig dit?

Vad skall du göra för att ta dig dit?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag ska gå ut skolan, hitta ett lagerjobb, tjäna in pengar till en ateljé, bo där med mina glasburkar och mina färger, plantera växter på balkongen, sexa människor och dricka alkohol.

Efter trettio ska jag ha två barn, helst killar, som jag ska skicka till pianolektioner eller någonting annat som gör att de blir mer intresserade av någonting estetiskt än något annat som fotboll eller så.

Sen ska jag dö innan jag blir åttio.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska bli fotograf.

(ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha as if)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska hoppa av skolan, jobba på ica maxis lager och bo i en etta. Jag och mina fellow frustrerade arbetskamrater ska sedan bygga upp en revolutionär cell, vi ska sedan med begränsad framgång försöka spränga och wacka diverse företradare för regeringen, jag kommer sedan att arresteras när jag försöker fly mot ryssland iklädd kvinnokläder med endast en bärbar hårddisk och en flaska explorer som bagage. Jag sitter sedan i en isoleringscell på kumla övergiven av min familj tills min trettionionde födelsedag då jag hänger mig till tonerna av du gamla du fria. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plugga klart bli kapten och finna en kvinna som älskar mig

Dold text: like that's ever going to happen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plugga klart, få ett schyst jobb, fixa ett hem, och en kvinna såklart...

OF 5:

kapten

OF 5:

en kvinna

En kvinna i varje hamn eller? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

En kvinna i varje hamn eller?

hahahahahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

En kvinna i varje hamn eller?

näe inte riktigt. men lär ju sluta så


   
SvaraCitera

Jag ska väl bli rik och lycklig. Evigt ung kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen aning, hatar att tänka på det [mad]

om jag hade varit bra på att måla hade jag nog ägnat mig åt det, synd. tror jag ska plugga något samhällsvetenskapligt istället och försöka åstadkomma någon slags förändring runt omkring mig, hur vet jag inte riktigt [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gav upp alla drömmar inatt [wink]


   
SvaraCitera

soimpolite:

Hur är din livssituation idag

Ensamstående, fast anställning på ett jobb där jag trivs väldigt bra, en lägenhet jag äger, vänner jag tycker om. Lägenhetslån och studielån.

soimpolite:

hur vill du att den ska se ut i framtiden

Fru och barn. Boende i hus/villa. Ekonomiskt oberoende/fri. Kanske samma jobb som i dag men att jag inte jobbar heltid, kanske något helt annat.

soimpolite:

hur skall du ta dig dit?

Avbetalande av lånen (inte mycket kvar nu), sparande och investerade. Uppvakta lämpliga kvinnor.

soimpolite:

Var vill du bo?

Svår fråga, men antingen i närheten av Uppsala eller Stockholm skulle jag tro om det ska vara i Sverige. Men är inte heller främmande för att flytta till andra länder. Kan även mycket väl tänka mig att bo i Sverige en del av året och utlandet en annan del.

soimpolite:

jobb?

Som ekonomiskt fri så behöver jag inte jobba för att jag måste utan kan koncentrera mig helt på att bara jobba med saker jag tycker är roligt. Egenföretagande ligger nära till hands, men kanske ännu hellre att undervisa/föreläsa.

soimpolite:

Antal barn/deras utseende/kön

2 - 3. Gärna en tjej och en kille (naturligtvis två en av sort då om det blir 3 barn).

Utseendet antar jag blir en mix av mitt och min frus?

soimpolite:

Deras intressen/dina intressen.

Vilka intressen de har är väl helt upp till dem. Så länge de gör rätt för sig och är hederliga så har jag inget att klaga på.

Mina intressen varierar en hel del, allt från fotboll, till internet till spel, till sparande och investeringar, till träning, till att umgås med goda vänner, till att festa och ha kul osv osv osv.

soimpolite:

Utbildning

Nu vet jag inte om du menade min eller mina barns utbildning. Själv kommer jag nog inte aktivt utbilda mig särskilt mycket mer av typen läsa ett 3 - 5 årigt program för att få ett jobb. Däremot kan jag mycket väl tänka mig att läsa strökurser för mitt eget intresses skull.

Jag ser utbildning som något både roligt och värdefullt, i dag så finns massor av kunskap tillgängligt fritt för hela världen. Så utbildning behöver för min del heller inte betyda läsa kurser på universitet, det kan även handla om att läsa böcker, ta del av de föreläsningsmaterial vissa av världens bästa universitet lägger ut helt gratis på webben, till att kolla på videokurser osv.

När det gäller mina barn så får de utbilda sig till vad de vill så länge de tar ansvar för sina egna handlingar och liv samt försörjer sig själva (när de blivit lite äldre då förstås).

soimpolite:

Vilka är er familjs värderingar

Jag hoppas att min framtida familjs värderingar kommer att vara att göra rätt för sig, ta ansvara för sina handlingar och sina liv, samt att behandla andra människor så som man själv vill bli behandlade.

soimpolite:

vilka umgås ni med och hur skall du ta dig dit?

Förhoppningsvis till största delen samma vänner som jag umgås med i dag, till detta kommer naturligtvis min frus bekantskapskrets och barnens vänner. Förstår inte riktigt frågan med hur man ska ta sig dit, det känns inte som något man behöver kämpa för att ta sig till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill.
1. bo i Quebec näsa år och prata fltande franska när jag kommer hem
2. Ta studenten med runt 19 p. (+meritpoäng)
3. köpa ett ruckel i Frankrike någonstans vid havet med min syster och renovera alt. bo i Frankrike
4. Gå projekledarutbildning på galaxen i Arvika

Fast det är ganska lösa planer. Eller, ettan är väl helt säker (om inte jag eller någon närstående dör).
Andra saker som jag vill hinna med är volontärarbete i Afrika, jobba med flyktingar som kommer till Sverige, ha en stuga på västkusten eller i fjällen eller både och eller bo där, skaffa familj
[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HEMLIGHETSFUL:

1. bo i Quebec näsa år och prata fltande franska när jag kommer hem

Vilken åk går du i nu? Har du typ släktingar där? Sjukt kul det lät och Quebec också, då kan du träffa mr xxxx lol. Vill också lära mig ett annat språk flytande, känns så fail att läsa ett språk i 7 år och sedan bara glömma det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Vilken åk går du i nu? Har du typ släktingar där? Sjukt kul det lät och Quebec också, då kan du träffa mr xxxx lol. Vill också lära mig ett annat språk flytande, känns så fail att läsa ett språk i 7 år och sedan bara glömma det.

Jag går i tvåan nu och jag känner inga öht i Quebec, åker dit som utbytesstudent med explorius 🙂 Ja, tänkte åka till USA först, men så tänkte jag som du att det vore så värdelöst att inte komma ihåg någon franska. nu är jag dock lite nervös eftersom jag itne läser franska det här året och kommer inte ihåg ett piss. Men jaja, det ska nog gå bra[smile]


   
SvaraCitera