Aviseringar
Rensa alla

från brunett till blondin?


Ämnesstartare

Är brunett nu, ljusbrun eller kanske lite mörkare.. men jag har färgat det tre ggr och det har bara blivit lite ljusare + att på hjässan är det mycket ljusare än i topparna [cry]

Hur ska jag gå vidare? vill verkligen ha blont hår men vill inte tappa håret eller något sånt..

kan man bleka håret från brunt utan att de går av eller att man ser ut som en höstack på huvudet sen?

vill egentligen ha "naturlig" blond färg, inte platina.. ge mig alla råd ni har att ge!

har inte råd o gå till frisören[n]

nuvarande hårfärg på bilden


   
Citera
Ämnesstartare

oj, jag menar inte nuvarande färg på bilden, utan så var de innan jag färgade, men det är bara lite ljusare. har ingen bild på hur det är nu :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gick inte ens skcika med bilden? haha aja. [crazy]


   
SvaraCitera

tror inte du skulle se bra ut som blond


   
SvaraCitera

Daydragon:

oj, jag menar inte nuvarande färg på bilden, utan så var de innan jag färgade, men det är bara lite ljusare. har ingen bild på hur det är nu :/

Om du skulle ha varit blondin så skulle du veta[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

tror inte du skulle se bra ut som blond

spelar ingen roll vad du tycker, det är inte det jag frågade [crazy]


   
SvaraCitera

Daydragon:

jag har färgat det tre ggr och det har bara blivit lite ljusare + att på hjässan är det mycket ljusare än i topparna [cry]

Du har blekt det menar du? Om du har försökt färga ditt hår ljusare är det inte så konstigt att det går dåligt.

Det är svårt att bleka från brunt till blont på ett skonsamt sätt. Eftersom du ville ha en mer naturlig blond färg rekommenderar jag att du gör slingor, svårt att få det att se naturligt ut om man kör på blekningar av hela håret. Våga ha i blekningen lite längre än vad det står på paketet, så länge du inte känner extrem irritation i hårbotten är det inte så jävla farligt att ha det i 10-20 minuter längre.

Om du nu har blekt håret tre gånger och inte färgat det och du inte fått något riktigt resultat kan det hända att du har alldeles för mycket röda pigment i håret för att det ska fungera helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Det är svårt att bleka från brunt till blont på ett skonsamt sätt

men det blir inte svinto eller? är annars ganska rädd om håret, plattar de nästan aldrig och sådär. men har väldigt tunt hår.. är rädd att jag ska få kala fläckar i huvudet, men de får man inte eller?


   
SvaraCitera

Daydragon:

men det blir inte svinto eller? är annars ganska rädd om håret, plattar de nästan aldrig och sådär. men har väldigt tunt hår.. är rädd att jag ska få kala fläckar i huvudet, men de får man inte eller?

Det är rätt stor risk att du får svintohår, ja. Det är olika från hår till hår, vissa har hår som klarar väldigt mycket och andra inte. Du får prova dig fram helt enkelt.


   
SvaraCitera

Vad är din naturliga hårfärg? För jag har egentligen askblont hår ( i den ljusare formen) men jag växlar mellan att färga det mörk brunt till blont. Just nu har jag brunt hår med blond utväxt och jag har planer på att färga tillbaka det till min naturliga hårfärg. Jag tror att det är lättare att färga håret om man vet vilken grundfärg man har och hur rödhårig man är. Hur ljust har du försökt att färga det förut, alltså vilken nyans?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daydragon:

har inte råd o gå till frisören[n]

Du har visst råd att gå till frisören. Jag lever på studentpengar och har en hyra på 5300 och jag har råd! Pallra dig dit nu, det blir bäst resultat på det sättet.


   
SvaraCitera

Ett tips, Gör istället Slingor i hela håret i färgerna Ljusblond,Mellanblond,Guldblond,
Då ser det mer naturligare ut och du slipper utväxt [smile]


   
SvaraCitera

jag är brunett och blekte mitt hår för ca 1,5 år sen.
det blev´inte alls fint!, slitet, blev nästan mer orange, och utväxten syntes jättefort!,
så färgade tillbaka till brunt[y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera