Aviseringar
Rensa alla

Från cola till vatten?


Ämnesstartare

Hej! I skolan hade vi naturkunskap och då visade läraren den här manicken som jag så fint ritat av!

Det är en liten spann med lock och en tratt på. Läraren hällde coca colan ner i tratten. Ut ur den lilla slangen längre ner på spannen kom det istället ut vatten. Vi fick då som uppgift att förklara hur detta gick till utan att titta vad som fanns inne i spannen.

Vi lyckades dock inte och i slutet av lektionen fick vi heller inte veta hur det gick till.

Därför undrar jag nu om någon vet hur det kan ha gått till! [y]

namnlös.bmp


   
Citera

han hade väl vanligt vatten inuti, som pressades ut genom hålet när colan hälldes i.. typ


   
SvaraCitera

haha, ägda noobs


   
SvaraCitera

det är fullt med vatten i spannen, och på tratten sitter antagligen en ballong, när ballongen fylls med cola blir den störe och trycker ut vattnet genom slagen [y] det gjordet vi i skolan när vi gick i 5:an [party]


   
SvaraCitera

näe! Alla har fel.

Det är små dvärjar i den där saken. När dom får i sig cola så kissar dom vatten!


   
SvaraCitera

Men colan lär ju kokas där i, så att vattenångan som stiger rinner ut [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Twikam:

det är fullt med vatten i spannen, och på tratten sitter antagligen en ballong, när ballongen fylls med cola blir den störe och trycker ut vattnet genom slagen det gjordet vi i skolan när vi gick i 5:an

Haha, ja vår hypotes var något i den stilen men det var något som vi inte tyckte stämde! Men nu kommer jag inte på vad [n]


   
SvaraCitera

Bacarah:

Haha, ja vår hypotes var något i den stilen men det var något som vi inte tyckte stämde! Men nu kommer jag inte på vad

[cool] haha, du få spöa upp den som sa det då


   
SvaraCitera

Bacarah:

Haha, ja vår hypotes var något i den stilen men det var något som vi inte tyckte stämde! Men nu kommer jag inte på vad

Det är nog lite överkurs för dig det där, ta o spendera din tid på rymdforskning ist. det lyckas nog bättre [rolleyes]


   
SvaraCitera

Trolleri!


   
SvaraCitera

Bacarah:

Därför undrar jag nu om någon vet hur det kan ha gått till! [y]

Aktivt kol, omglolbbq.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Aktivt kol, omglolbbq.

Sluta vara så kaxig [wink]


   
SvaraCitera

lajjnus:

Sluta vara så kaxig [wink]

Vem är du?


   
SvaraCitera

aristoteles:

Vem är du?

Ingen du känner.
Vem är du?


   
SvaraCitera

lajjnus:

Ingen du känner.

Vilken tur.


   
SvaraCitera