Aviseringar
Rensa alla

Från mörk,mörk hårig till ljusbrun?


Ämnesstartare

Jag har funderat länge på att färga mitt hår ljust, min normala hårfärg är ju mellanbrunt som jag har en bild på i mitt foto album. Så var inne på att gå till frisören och fixa det först men funderar på att köpa hem mig 3st förpackningar som är hyfsat ljusa, alltså ljusbruna.

Så är det någon skillad som kanske vet hur det skulle se ut och om det skulle funka att färga mitt MÖRKA hår till LJUSBRUNT utan att det blir orange eller om det blir det att jag färgat om det en gång till med samma färg, någon annan eller toning? Snabbt svar så fort som möjligt tack.
Kanske underlättar för er om ni kollar mina bilder för där har jag på min hårfärg osv 🙂


   
Citera

Du måste BLEKA först.


   
SvaraCitera

Blek först, färga sen, annars blir det ingen skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Du måste BLEKA först.

men kan jag bleka hemma själv eller måste jag göra det hos en frisör? så om jag nu köper mig 3 förpackningar i den färgen jag vill ha, mellanbrun, hur kommer det bli då typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Blek först, färga sen, annars blir det ingen skillnad.

vad menar du med ingen skillnad? kommer det fortfarande vara mörkt eller blir det mer åt det orange/misslyckade färgens håll eller vad?


   
SvaraCitera

jjoppe:

vad?

fortfarande mörkt.


   
SvaraCitera

jjoppe:

men kan jag bleka hemma själv eller måste jag göra det hos en frisör? så om jag nu köper mig 3 förpackningar i den färgen jag vill ha, mellanbrun, hur kommer det bli då typ?

Du måste bleka först, du kan göra det hemma, annars så blir det ingen skillnad. Det går inte att färga ett hår ljusare, men bleka och SEDAN färga går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Du måste bleka först, du kan göra det hemma, annars så blir det ingen skillnad. Det går inte att färga ett hår ljusare, men bleka och SEDAN färga går.

men så man kan hitta sån blekning i affären då, som ICA t.ex? hur vet ja vilken som är blekning och vilken man ska ta typ? som du kanske såg så har jag ju väldigt långt och tjockt hår, behöver jag inte ha två blekningar till mitt hår då och måste göra det typ två gånger och SEDAN lägga i den färg jag vill ha efter det? berätta lite hur jag kan göra, här hemma för att det ska bli någolunda bra


   
SvaraCitera

jjoppe:

men så man kan hitta sån blekning i affären då, som ICA t.ex?

Ja Poly blonde ska det stå och "extreme L+" eller någonting.

jjoppe:

som du kanske såg så har jag ju väldigt långt och tjockt hår, behöver jag inte ha två blekningar till mitt hår då och måste göra det typ två gånger och SEDAN lägga i den färg jag vill ha efter det?

Ja, du behöver två förpackningar till en blekning.

jjoppe:

berätta lite hur jag kan göra, här hemma för att det ska bli någolunda bra

Blondera TVÅ gånger med TVÅ förpackningar åt gången och färga sedan den färg du vill ha.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

TVÅ gånger

Kan behövas fler än två gånger.

Kom även ihåg att vänta minst 2 veckor mellan blekningarna.


   
SvaraCitera

Moment22:

Kom även ihåg att vänta minst 2 veckor mellan blekningarna.

Fullkomligt onödigt. [bigsmile] Jag blekte mitt typ 3 ggr på en dag, gick till frisören efterår och lät henne titta på det och hon sa att det var så gott som oskadat. [no-no]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

onödigt

Tur att jag vet att det finns olika hårtyper [rolleyes]


   
SvaraCitera

Moment22:

Tur att jag vet att det finns olika hårtyper

Jag har helt vanligt nordiskt hår, hon ser ganska nordisk ut.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

nordiskt hår

Allt "vanligt nordiskt hår" är inte detsamma. [tired]
Det bästa är att vänta 2 veckor emellan varje blekning för att vara säker. Anledningen till att jag förklarade detta för TS är för att jag inte vet vad hon har för hår, och jag betvivlar att hon vet det själv heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Blondera TVÅ gånger med TVÅ förpackningar åt gången och färga sedan den färg du vill ha.

borde väl slita nått extremt eller? [chocked]


   
SvaraCitera