Aviseringar
Rensa alla

från svart till mörkblondt?


Ämnesstartare

hur ska jag göra för att tappa så lite hår som möjligt? [tired] och slita så lite som möjligt ...


   
Citera
Ämnesstartare

kan väll tillägga att jag färga svart i december, så det börjar bli lite urtvättat och mer och mer åt mörkbrunt. Men fortfarande jävligt mörkt. HUR GÖRA?

och ska fråga min frissör, men satt bara och funderade och tänkte att någon kanske satt och tryckte på lite erfarenheter och så [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör hos frisör, otroligt svårt att göra hemma om du inte vill slita på håret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Gör hos frisör, otroligt svårt att göra hemma om du inte vill slita på håret.

ah jo, men har verkligen frissörskräck, och hon jag klippt mig hoss senaste åren (och litar på!) har slutat, men är som tur va en "familje-kompis" också så hon har fortsatt klippa mig hemma hoss henne. Men, som sagt, ska fråga om hur jag ska färga men själva färgningen lär jag göra själv i alla fall [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:

Men, som sagt, ska fråga om hur jag ska färga men själva färgningen lär jag göra själv i alla fall [smile]

Tur att du har någon att fråga då iaf, men borde det inte gå att be henne att färga dig hemma hos henne också då, eftersom hon ändå går med på att klippa hemma hos sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tur att du har någon att fråga då iaf, men borde det inte gå att be henne att färga dig hemma hos henne också då, eftersom hon ändå går med på att klippa hemma hos sig?

hm ah jo, men så långt har jag inte kommit me frissörskräcken [cute] så färga vill ja fortfarande göra själv ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:

hm ah jo, men så långt har jag inte kommit me frissörskräcken [cute] så färga vill ja fortfarande göra själv ..

Har också lite skräck för att lägga den kontrollen hos andra.
Kändes som att jag skulle kräkas eller kanske avlida i någon nyligen uppkommen allergisk reaktion när jag för första gången lät någon annan ha all "kontroll".
Men ju längre jag satt där, läsandes gamla skvallertidningar och såg på alla andra som var lika utsatta och sårbara som jag var, hårmässigt, (och i-landsmässigt kanske) så kändes det bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vänta relativt länge mellan blekningarna. Du kommer inte kunna få blont på en dag utan att det slits.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har också lite skräck för att lägga den kontrollen hos andra.

ah jo, det är riktigt jobbigt [chocked]. Men nu har det blivit sjukt mycket bättre. Förut så satt jag med tårar i ögonen, stel som en pinne utan att blinka och missade inte en enda rörelse hon gjorde. Och inte på tal om dagars mental förberedelse innan hahah ..

isola:

Men ju längre jag satt där, läsandes gamla skvallertidningar och såg på alla andra som var lika utsatta och sårbara som jag var, hårmässigt, (och i-landsmässigt kanske) så kändes det bättre.

hm usch, tanken på en sån salong gör mig helt nervös. Hon hade egen salong och var den enda som klippte så, så många människor som satt och klipptes skulle göra mig jätte ... jag vet inte vad. XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Temnozor:

Vänta relativt länge mellan blekningarna. Du kommer inte kunna få blont på en dag utan att det slits.

nej i know .. men ska "bara" ha mörkblondt. Sen därifrån tänkte jag bara slinga lite, alternativt låta det solblekas i sommar. Sen får det vila, för då behöver jag inte färga utväxt och sånt shit.

Vet inte riktigt om jag ska bleka mig till den färgen, eller kanske avfärga? ingen erfarenhet alls, då jag bara färgat mitt hår mörkare och mörkare varje år haha [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:

Vet inte riktigt om jag ska bleka mig till den färgen, eller kanske avfärga? ingen erfarenhet alls, då jag bara färgat mitt hår mörkare och mörkare varje år haha [smile]

Jag har använt både avfärgning och blekning. Själv tyckte jag att avfärgning tog bäst. Du får nog testa dig fram, men var försiktig för det är just pga sådant som mitt hår idag är helt förstört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:

. Förut så satt jag med tårar i ögonen, stel som en pinne utan att blinka och missade inte en enda rörelse hon gjorde. Och inte på tal om dagars mental förberedelse innan

Haha känner igen det där i flera situationer, fast ist för tårar så kom det samma upprepade instruktioner då jag satt hos frisören, för att verkligen försäkra mig om att människan hade förstått hur det var jag ville se ut. Kontrollfreak liksom.


   
SvaraCitera