Aviseringar
Rensa alla

Från TC till Hammarby Sjöstad ?!


Ämnesstartare

Hur tar man sig från Centralen till Hammarby Sjöstad? Man åker väl till Gullmarsplan och tar tvärbanan därifrån? Behöver en bra förklaring, då sl.se inte hjälper mig. Tack på förhand.


   
Citera

Till mårtensdal va?


   
SvaraCitera

ja, antingen till gullmars och tvärbanan, eller så kan du ta buss 74 som går från bla södra station och skanstull.
lite beroende på var du ska kan du ta buss 71 också som går från slussen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:
Till mårtensdal va?

Ingen aning!

koalan:
ja, antingen till gullmars och tvärbanan, eller så kan du ta buss 74 som går från bla södra station och skanstull.
lite beroende på var du ska kan du ta buss 71 också som går från slussen.

Känns som att det är lättast att ta tvärbanan.. Men vilken tvärbana blir det? Heter stationen man kliver av i: Hammarby Sjöstad ?


   
SvaraCitera

sommargåvan:

Ingen aning!
Känns som att det är lättast att ta tvärbanan.. Men vilken tvärbana blir det? Heter stationen man kliver av i: Hammarby Sjöstad ?

Om jag inte minns helt fel så brukar jag gå av vid mårtensdal när jag ska dit. åker du pendeltåg söderifrån mot centralen så kan du hellre hoppa av vid årstaberg och ta tvärbanan därifrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:

Om jag inte minns helt fel så brukar jag gå av vid mårtensdal när jag ska dit. åker du pendeltåg söderifrån mot centralen så kan du hellre hoppa av vid årstaberg och ta tvärbanan därifrån

Jaha jag förstår! Jag kommer dessvärre norrifrån. Men tack för tipset!


   
SvaraCitera

sommargåvan:

Jaha jag förstår! Jag kommer dessvärre norrifrån. Men tack för tipset!

alltså det beror på var du ska.
stationerna efter gullmars är:
mårtensdal, luma, sickla kaj och sickla udde. 
samtliga ligger i hammarby sjöstad. 


   
SvaraCitera

oj. felciterade dig men jaja.


   
SvaraCitera

skriv in adressen du ska till i reseplaneraren på sl.se så föreslår de vilken station du ska gå av på


   
SvaraCitera

sommargåvan: Hur tar man sig från Centralen till Hammarby Sjöstad? Man åker väl till Gullmarsplan och tar tvärbanan därifrån? Behöver en bra förklaring, då sl.se inte hjälper mig. Tack på förhand.

Åk till Gullmarsplan sen tar du tvärbanan 22 mot Sickla udde( gå av där). Sen får du gå en bit enligt SL.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan:

alltså det beror på var du ska.
stationerna efter gullmars är:
mårtensdal, luma, sickla kaj och sickla udde. 
samtliga ligger i hammarby sjöstad. 

Jaha, då förstår jag!

Blivande_japan:
skriv in adressen du ska till i reseplaneraren på sl.se så föreslår de vilken station du ska gå av på

Ja, får kolla upp adressen!

My dreams are her:

Åk till Gullmarsplan sen tar du tvärbanan 22 mot Sickla udde( gå av där). Sen får du gå en bit enligt SL.

Åh låter långt.. Men tack så mycket! 🙂


   
SvaraCitera