Aviseringar
Rensa alla

Frankrike - Nationella Fronten


Ämnesstartare

Nachac:

Anpassade mig efter frågeställaren. Uppgången av högerextrema partier är, som redan påpekat, hyfsat isolerat från invandringen som kritiseras, vilket ganska effektivt indikeras av att det är samma retorik och politik oavsett mängd invandrare. Till och med Finland har en motsvarighet till Sverigedemokraterna och de har typ två invandrare. I övrigt förekommer det visst mankemang vad gäller integrationen, märk väl: Integrationen, inte invandringen. Denna grundar sig till stor del på bostadspolitiken, då den innebär att "invandrare" som varande en slags likartad underklass på grund av sina allt annat än optimala omständigheter, buntas ihop på samma undermåliga områden, det vill säga förorter, vilket leder till segregation och antagonism. Detta skulle kunna lösas genom att man bygger fler hyresrätter, vilket vi i Sverige för närvarande har ont om, och sprider ut dessa till olika områden. Detta kan finansieras med att slopa vinster i välfärden och eventuellt tillbakabackande av skattesänkningar.

Eller så satsar man på att sysselsätta människor så att arbetslösheten minskar och skatteintäkterna ökar. Att plocka in fler arbetslösa löser inga problem i dagsläget.

Finansiera kalaset med slopade vinster i välfärden? Vill du utveckla det där? Hur skulle slopade vinster i välfärden bringa pengar till staten? Att förstatliga alla skolor och privata vårdcentraler/äldreboende kommer ju snarare orsaka kostnader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:
Känns märkligt att det händer i ett land som är ganska multietniskt. Fast mer synd än märkligt.

Ta en titt på Marseille, kan nog vara en stor anledning. Hela stan är fördärvad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är roande att SD-gänget inte alls ser sammanhanget med den senaste årens ökning av euro- och EU-motståndet, utan är helt övertygade om att det har med migration/invandring att göraMycket gladHjärta

Z0dd: Känns märkligt att det händer i ett land som är ganska multietniskt.

Som sagt, motståndet mot mest euron men EU överlag har ökat efter dom senaste årens euro-kris och det är bara högerpartier som är emot EU och som ser unionen som ett hot, så i alla fall jag tycker inte att det är märkligt alls. Det jag tycker är (lite) märkligt är MP's och Fi's ökning.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: det är bara högerpartier som är emot EU och som ser unionen som ett hot

Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Tycker det är roande att SD-gänget inte alls ser sammanhanget med den senaste årens ökning av euro- och EU-motståndet, utan är helt övertygade om att det har med migration/invandring att göraMycket gladHjärta

Som sagt, motståndet mot mest euron men EU överlag har ökat efter dom senaste årens euro-kris och det är bara högerpartier som är emot EU och som ser unionen som ett hot, så i alla fall jag tycker inte att det är märkligt alls. Det jag tycker är (lite) märkligt är MP's och Fi's ökning.

Hjärta

Vet du vad Vänsterpartiet är för något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dealbreaker: Eller så satsar man på att sysselsätta människor så att arbetslösheten minskar och skatteintäkterna ökar. Att plocka in fler arbetslösa löser inga problem i dagsläget.

Invandringen handlar om stöd och rättigheter. Jag ser den som en eftersträvansvärd prioritet, ett politiskt postulat som ska integreras i övrig politik. För övrigt, sysselsätta människor? Hitta på jobb eller tänker du på något annat?

Dealbreaker: Finansiera kalaset med slopade vinster i välfärden? Vill du utveckla det där? Hur skulle slopade vinster i välfärden bringa pengar till staten?

Hur avlägsnande av förskingring skulle leda till mer pengar till staten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Tycker det är roande att SD-gänget inte alls ser sammanhanget med den senaste årens ökning av euro- och EU-motståndet, utan är helt övertygade om att det har med migration/invandring att göraMycket gladHjärta

Som sagt, motståndet mot mest euron men EU överlag har ökat efter dom senaste årens euro-kris och det är bara högerpartier som är emot EU och som ser unionen som ett hot, så i alla fall jag tycker inte att det är märkligt alls. Det jag tycker är (lite) märkligt är MP's och Fi's ökning.

Hjärta

Jaså det är bara högerpartier som är mot EU? Hmmm, röstade du på V eller? 😀

Tycker du verkligen att det är så konstigt att F! ökar? De har ju kannibaliserat på V något enormt. Lite synd att de profilerar sönder "feminist" som ett slags vänsteruttryck och fenomen. De exkluderar halva svenska befolkningen genom att ha den approachen.

Att MP ökar är däremot väldigt konstigt, framförallt i Stockholm där stadsborna knappt vet vad miljö och natur är för något. Lite samma syndrom som med vargjakten antar jag. Fridolin är en av de sämre jag någonsin skådat. Till och med Gudrun och Jonas är bättre.


   
SvaraCitera

Det är bra att folk är i mer utsträckning är emot EU, EU har skapat generationer att bistånd parasiter. Tack vare Centerpartiet (bondeförbundet) och liknade partier runt om i Europa som är emot den fria marknaden.

Dock så är det lite synd att det är nationalister som har blivit populära men det är ändå en framgång enligt mig. 


   
SvaraCitera

Storchen84: det är bara högerpartier som är emot EU

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: det är bara högerpartier som är emot EU

Det där var nog det mest korkade du någonsin sagt och då har du sagt jävligt många korkade grejer.


   
SvaraCitera

Z0dd:
Känns märkligt att det händer i ett land som är ganska multietniskt. Fast mer synd än märkligt.

det finns flera med utländskt bakgrund i Fr som också röstat på NF vilket är jävligt ironiskt. Politik handlar om egoism, man gör det som man tycker är bäst för sig själv inte för folket. hade jag styrt ett land så hade jag låtit alla jävla rasister ruttnat till döds


   
SvaraCitera

fan ska man ha med dom o göra här?  Ta en titt på Sverige t.ex, hur hade det sett ut utan människor från andra länder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dealbreaker: Med svensk vänster- och medieretorik är alltså 25% av fransmännen nazister/rasister 😀 Är det inte dags att dessa muppar istället inser att migrationspolitiken som förs runt om i Europa är käpp rätt åt skogen?

Jag vet inte om någon anser dem vara nazister, men nog drar de allt mot det rasistiska hållet. Och att kalla dem för "invandringskritiska" är inget annat än att försköna dem. Le Tönt som bland annat har uttryckt sig i ordalag där han kallat Förintelsen för en detalj. Hans kära dotter som verkar ha ärvt idiotin har uttryckt sig: invandrarproblemet på tre månader. Detta med hänvisning till ebolavirus - smickrande, va? Invandrarkritiskt? Ja, om man nu vill tolka det som så. 

 

Agahnim:

Samt greker, holländare och ungrare

Jaså, nazism är något som passar herr Ganon. Föga förvånande att du skulle dra dig åt det hållet. Trevligt med en nazist på forumet, bryter av mot de vanliga garderobsrasisterna som NiklasW. 

Storchen84: och det är bara högerpartier som är emot EU och som ser unionen som ett hot,

Felaktigt. Kan inte du bara hålla tyst? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka: Jaså, nazism är något som passar herr Ganon. Föga förvånande att du skulle dra dig åt det hållet. Trevligt med en nazist på forumet, bryter av mot de vanliga garderobsrasisterna som NiklasW.

Att media som styrs av vänsternissar kallar dem för nazister gör dem inte till nazister, din lilla islamist. Och vad Jobbik och Frihetspartiet beträffar så kallar inte ens svenska wikipedia som annars brukar vara väldigt förtjust i att dra nazistbegreppet till sin spets dem för nazister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agahnim: Att media som styrs av vänsternissar kallar dem för nazister gör dem inte till nazister, din lilla islamist.

Det är bra att du vet vad en islamist är för något. Nek men deras politik gör dem till nazister. Däribland de samlingar som drar andra nynazistiska grupperingar, från bland annat tyskland NPD. Men antagligen vet du inte ens vad du röstar på, så förvånar mig ej. 


   
SvaraCitera