Aviseringar
Rensa alla

franska revolutionen


Ämnesstartare

Den 14 juli är frankrikes nationaldag. Redogör kortfattat vad som hände denna dag och varför det hände.
Varför tror du att denna dag har fått så stor symbolisk betydelse för fransmännen? Fundera och motivera.

det är min fråga till so provet jag ska ha !
kan någon förklara lite om varför folket stormade bastiljen ?

snella svara snabbt ! [bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

Googla [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och tänk lite själv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

...och gör läxan i tid nästa gång


   
SvaraCitera
time
 time

....och posta i rätt tråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Googla

tror du inte att jag har gjort det eller ? kommer typ inte upp ngt bra [tired]

OF 5:

...och gör läxan i tid nästa gång

har prov till nästa vecka såååå !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

....och posta i rätt tråd

spellar det någon roll eller ?

kan nån vara snäll och svara ?
och ni som har kommenterat.... om ni kan varfr kan ni inte bara säga om ni nu kan så mkt


   
SvaraCitera
time
 time

avham:

spellar det någon roll eller ?

Ja, har ett forum olika avdelningar så är relaterade inlägg rimligen avsedda att hamna på sin plats. Jag ser inte hur du tänkte att franska revolutionen ska hamna under Önskemål och Synpunkter för hur den här sidan ska förbättras.

avham:

om ni kan varfr kan ni inte bara säga om ni nu kan så mkt

Dels har ingen påstått att han eller hon kan mycket (än så länge) och dels är det inte vårt jobb att göra ditt pluggande. Jag föreslår att du kollar upp detta i din historiebok eller i dina anteckningar. Varför är inte det ett alternativ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Dels har ingen påstått att han eller hon kan mycket (än så länge) och dels är det inte vårt jobb att göra ditt pluggande. Jag föreslår att du kollar upp detta i din historiebok eller i dina anteckningar. Varför är inte det ett alternativ?

men man kan ju vara lite snäll ändå ! kan fatta att dom kanske inte häller vet... men seriöst jag går i åttan och behöver lite hjälp! jag har aldrig pratat om det för -.-

men och om det är på fel plats vem bryr sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och nej jag vet att ni inte ska göra mitt pluggande men lite hjälp är det fel eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om ni inte kan hjälpa mig lite varför kommentera äns??[confused]


   
SvaraCitera
time
 time

avham:

men lite hjälp är det fel eller?

Nej, lite hjälp är inte fel. Men lite hjälp är att till exempel berätta för dig var på internet du kan hämta kunskapen du behöver, vilket har gjorts. Du ber inte om lite hjälp, du ber om ett fullständigt svar på frågan.

Det handlar inte om att vara snäll eller dum, men om du nu går i åttan är det väl ändå dags att du lär dig utnyttja ditt studiematerial - du är ju ändå på väg upp till gymnasienivå snart. Du svarade dessutom inte på varför du inte kan läsa i boken eller i dina anteckningar.


   
SvaraCitera
Keeper

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När fransmän är förbannade, då fan brinner grejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Nej, lite hjälp är lite fel. Men lite hjälp är att till exempel berätta för dig var på internet du kan hämta kunskapen du behöver, vilket har gjorts. Du ber inte om lite hjälp, du ber om ett fullständigt svar på frågan

timeisrunningout:

et handlar inte om att vara snäll eller dum, men om du nu går i åttan är det väl ändå dags att du lär dig utnyttja ditt studiematerial - du är ju ändå på väg upp till gymnasienivå snart. Du svarade dessutom inte på varför du inte kan läsa i boken eller i dina anteckningar.

men seriöst ?!? behöver liiiite hjälp om varför dom stormade bastiljen och du börjar tjaffsa om andra saker ?
jag kanske pluggar på det här visset det angår väl inte dig?
jag har ju läst i min bok o anteckningar (vilket jag inte har efter som att jag har varit sjuk) men det finns en anlednig om varför jag frågar i en tråd !


   
SvaraCitera