Aviseringar
Rensa alla

Franska skolan, norra real, kungsholmen m.m.


Ämnesstartare

... vad tycker ni om den? Var på gymnasiemässan och pratade med en tjej därifrån, och det verkade jättebra 🙂 Men alla på mässan är ju såna som tycker att sitt gymnasium är bäst, så vad tycker ni?
Och vad tycker ni om Norra Real, Kungsholmen, Blackeberg, Viktor Rydberg Odenplan & Mikael Elias Teoretiska?


   
Citera
Ämnesstartare

Pratar dom bara franska där eller? Och sniglar till mat varje dag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eighty:

Norra Real, Kungsholmen, Blackeberg, Viktor Rydberg Odenplan & Mikael Elias Teoretiska?

Alla suger verkligen förutom Viktor Rydberg & Mikael Elias Teoretiska. Väldigt höga poäng dock! 300 + kan det röra sig om. Men, det är ju bara att kämpa på.

Läs lite om IB om du inte har det, du verkar väl vara ambitiös eftersom du bara nämnt de skolor med högst intagningspoäng i hela landet.

Ska själv kanske söka in på Mikael Elias Teoretiska = bra skola.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ska inte säga att alla suger men. Men jag tycker inte om en skola där det är 1000 elever = Norra Real. Kungsholmen... 320 poäng man ba roliga personer där då. Även om intagningspoängen som jag vet är 310 är medianen 320 på vissa program där = alla har 320. Blackeberg vet jag inte så mycket om men gillar inte den heller. Den har också 1000 elever sen är den väldigt gammalmodig.

Mikael Elias Teoretiska är modern och väldigt bekväm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men va ska du gå för linje då?? kanske e de främsta du ska tänka på?+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

men va ska du gå för linje då?? kanske e de främsta du ska tänka på?+

Tror inte det spelar någon roll, eller jo, men hon vill ju förmodligen ta NV, SP. Det är något som finns på respektive skolor. Men a... Du har ju kommit ganska fel om du liksom har 180 poäng och vill gå jordbruksprogrammet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Tror inte det spelar någon roll,

Haha, klart det spelar roll vad man går för program. [tard]

Hade du tänkt låta tärningen avgöra eller? xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Haha, klart det spelar roll vad man går för program.

Nej men alla de här skolor har ju SP, så jag tror nog hon vill gå SP.

Haha nej, är inte så spontan.

Men som sagt;

KKARIM:

Du har ju kommit ganska fel om du liksom har 180 poäng och vill gå jordbruksprogrammet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm, det enda jag riktigt vet är att på IEGS (internationella engelska gymnasiet södermalm) ligger vi långt före Viktor Rydberg i kemi och biologi... Har en klasskompis som jämförde det vi gjorde i chem b med VR och det visade sig att det vi gjorde för ett typ svagt VG gjorde de för ett MVG.. Vi körde KI's första chem lab i slutet på chem b, och det har jag inte hört att de gjort på nån annan skola.. men jag har inte kollat runt så mycket =P

Jag tycker iaf IEGS är Stockholms bästa, men jag går ju där nu.. xD

[EDIT]: ang KI-labben: Det är den första labben som KI's kemistudenter gör som vi gjorde, handlade om att identifiera en okänd diprotic acid (vad heter det på sv?).. Inget jätteavancerat, men mer än jag hört mina vänner på andra skolor göra.. Men vi håller oss inte bara till de svenska reglerna ang vad kurserna ska innehålla; vi kör på det som de antar att man kan om man ska studera vidare på universitetet i USA/Storbritannien (och i princip resten av den utvecklade världen, där de flesta skolsystem kräver lite mer av sina elever än det svenska).. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_pineapple_:

Jag tycker iaf IEGS är Stockholms bästa

Nja. Den ligger bara 5 minuter från där jag bor. Men lokalerna och hallarna är som jag såg det när jag var och kollade i somras väldigt tråkiga och kalla. Verkade som en skola på en gammal film. Men de renoverade så nu vet jag inte riktigt. Verkade riktigt omodern och var väldigt stor, (gillar små skolor med få antal elever). Er rektor var väldigt osocial också[mad].

Ja men där ser du, man behöver inte ha 310 poäng för att få den bästa utbildningen, det handlar om att hitta den bästa skolan istället för att leta intagningspoäng[y].

Känner du Ikrah förresten?[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Nja.

Jo, men de jobbar på lokalerna och så.. Vi flyttade ju dit nu i år, så de har jobbats på en del, men inte riktigt som vi vill ha dem än.. men det ska målas en del, har vi kommit fram till.. De gjorde allt vitt och tråkigt, så vi har klagat ^^

Nope, känner inte henne... ingen jag umgås med =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_pineapple_:

Jo, men de jobbar på lokalerna och så.. Vi flyttade ju dit nu i år, så de har jobbats på en del, men inte riktigt som vi vill ha dem än.. men det ska målas en del, har vi kommit fram till.. De gjorde allt vitt och tråkigt, så vi har klagat ^^

Tro mig det var det enda rätta. Kändes som en bombnedsslag när jag gick igenom korridorerna.

FINA FÄRGER MED BLOMMOR VILL VI HA!!![tard]

Hahaha, är lättroad.

Du borde, hon är humor. Ikrah, inritkning drama.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Tro mig det var det enda rätta. Kändes som en bombnedsslag när jag gick igenom korridorerna.

Jo, men vi tog ju över från Teaterhögskolan, och de hade låtit stället gå åt helvete.. då var det bara att fixa det nödvändigaste först, och sen får man göra det snyggt as we go along liksom.. Viktigaste var ju att fixa så att man kan ha lektioner där at least, det ska ha varit alldeles mörkt o läskigt innan vi flyttade in.. Jag såg aldrig hur det såg ut innan, men folk snackade om att det såg läskigt ut.. =P

Men det är helt okej nu, de lyssnar ju på vad vi har att säga o så.. =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Alla suger verkligen förutom Viktor Rydberg & Mikael Elias Teoretiska. Väldigt höga poäng dock! 300 + kan det röra sig om. Men, det är ju bara att kämpa på.

bra poängterat att poäng inte innebär bra skola, vissa i min klass hade 295 när dom gick ut, trots det är dom dumma i huvet. medianen var typ 285 när jag sökte till min skola, om man ser min klass e det svårt att tro....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_pineapple_:

Viktigaste var ju att fixa så att man kan ha lektioner där at least

Så sant[smile].

martin312:

bra poängterat att poäng inte innebär bra skola

Jag vet, men de som är typ studiemotiverade och verkligen vill plugga. Och vi säger hittar en jättebra skola men som har en median på ca. 180. Då tror denna person att det är människor som snackar hela tiden bla, bla och håller på. Och man får ingen arbetsro. För det mesta är det ju så, tyvärr. Det är de som inte kuna koncentrera sig i skolan och sket i skolan. Och hur mycket är egentligen gymnasiet "frivilligt" [tired].

Men egentligen ska det inte spela någon roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Men egentligen ska det inte spela någon roll.

går massa idioter i min skola [rolleyes]


   
SvaraCitera