Aviseringar
Rensa alla

Frånvaro


Ämnesstartare

Jag har 12,8% anmäld frånvaro och 0% oanmäld. Hur mycket frånvaro krävs det för att de ska dra in CSN? 


   
Citera

olika från skola till skola


   
SvaraCitera

det får mig att undra vad skillnaden mellan anmäld och oanmäld är, om det leder till samma sak.


   
SvaraCitera

123fendas:
det får mig att undra vad skillnaden mellan anmäld och oanmäld är, om det leder till samma sak.

väldigt bra fråga du får du ändå till sist indraget CSN


   
SvaraCitera

Syv på min förra skola (högstadiet) sa att de va 20% oanmäld innan, men att de hade blivit mindre på sistone. Vet inte exakt


   
SvaraCitera

Bananlåda:
Syv på min förra skola (högstadiet) sa att de va 20% oanmäld innan, men att de hade blivit mindre på sistone. Vet inte exakt

oj, då kanske CSN indragas i min situation.


   
SvaraCitera

123fendas:

oj, då kanske CSN indragas i min situation.

Kanske det, dom bör dock varna dej innan


   
SvaraCitera

123fendas: oj, då kanske CSN indragas i min situation.

Beror helt på. När jag gick i skolan var det vissa som hade vääldigt hög frånvaro, både anmäld och oanmäld, men som fick behålla då det kunde finnas orsaker till frånvaron.


   
SvaraCitera

Lav:

Beror helt på. När jag gick i skolan var det vissa som hade vääldigt hög frånvaro, både anmäld och oanmäld, men som fick behålla då det kunde finnas orsaker till frånvaron.

Jag har ogiltig frånvaro.


   
SvaraCitera

123fendas:

Jag har ogiltig frånvaro.

Förstod det, men kan du förklara för lärarna/CSN varför så kanske du klarar dig. Nu vet jag inte varför du har frånvaro det men då du är 16år utgår jag ifrån att du går på gymnasiet så då har du VALT att gå där. Då är det ditt ansvar att sköta det också. Annars blir det konsekvenser, på gott och ont.


   
SvaraCitera