Aviseringar
Rensa alla

"Free the nipple" - visa brösten?


handendärnissen:
Då kommer säkert folk från andra kulturer och andra sjuka svenskar bli stenkåta om en tjej gåtär topless på stan, badhus, stränder och andra platser.. tycker det blir riskabelt för den delen men annars vore det en idé kanske 

Va, tycker inte svenskar om nipples eller vadå 


   
SvaraCitera

Jag tycker att ingen ska gå omkring halvnaken om kvinnor ska dölja sin kropp så varför ska man inte också göra det? Jag tycker inte att folk ska springa omkring nakna men om man du enbart talar om överkroppen tycker jag att det är okej.
Saken är ju den att folk (män främst) inte kan acceptera kvinnokroppen och att det blir antastade och kanske våldtagna som det tyvärr har blivit med invandrare som har kommit hit men givetvis med enstaka idioter här i Europa som har precis lika vidrig kvinnosyn som de där nere i Mellanöstern. Jag säger detta för att det skulle bli en radikal skillnad med antal antastningar och våldtäkter och våra samhällen hade gått i den riktningen. Och det i åtanke med Köln-angreppen samt de angrepp som nyligen hände under de tyska karnevalerna, även fast polisen var dubbelt så många var det ändå hundratals kränkningar.
http://www.svd.se/polisuppbad-pa-kolns-kvinnokarneval
Det var den enda artikeln jag hittade, jag hade hittat en på Expressen också men nu finner jag den visst inte.


   
SvaraCitera

Fredaghelaveckan:
Är helt klart för free the nipple. Det är bröst. Get over it liksom

Varför man inte ska låta folk ha bar överkropp speciellt för kvinnor är att övergreppen skulle öka. Du får gärna läsa min kommentar över.


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Varför man inte ska låta folk ha bar överkropp speciellt för kvinnor är att övergreppen skulle öka. Du får gärna läsa min kommentar över.

då är det väl männens beteende vi behöver korrigera och inte kvinnornas? 


   
SvaraCitera

wineing:

då är det väl männens beteende vi behöver korrigera och inte kvinnornas? 

Så är det, de borde integreras in i västerländskt tänk. Sen borde vi sluta ta in folk för ett tag för att klara upp de problem som redan består här I Sverige och inte förvärra dem. Det blir alltid lättare med färre människor att lära än fler hela tiden när skolsystemet inte fungerar och bråkiga elever och kanske inte alltid så engagerande lärare. Nu flyter jag lite från ämnet men det har till viss del med synen på kvinnor hos män som vi lättare ska kunna hantera tillsammans med en massa andra problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har absolut inget emot det. tycker människor skall tillåtas gå helt nakna på offentliga platser också. Ganska sjukt att vi täcker könsorgan av andra skäl än rådande temperatur etc om en tänker efter... Jävla religioner som ligger till grund för det beteendet.

Det är skillnad på att vara naken by personal choise och att aktivt utsätta någon för sexuella ofredanden. 


   
SvaraCitera
Lounge

time: pro-free the nipple

Tumme upp


   
SvaraCitera

Varför inte?

Däremot tycker jag att det är fel att försöka bestämma vilka kroppsdelar som får respektive inte får sexualiseras. Har inte de med fotfetish rätt att sexualisera fötter om de så vill?

Med det sagt ska man självklart ha självkontroll också, och kunna bemöta sina medmänniskor oavsett om de blottar brösten eller ej. 


   
SvaraCitera
lok501

Axelinaaas:
Det kanske redan finns en tråd om detta men jag gör en ny för att palla använda den gamla. Den får inte lika mycket attention då...

Men iaf, Hur ser ni på "Free the nipple" (alltså att kvinnor ska kunna få visa sina bröstvårtor på samma sätt som män får vad jag tolkat det som) ? 
Tycker ni kvinnor ska få visa sina bröst på sociala medier, på stan eller på jobbet? Tycker ni kvinnor ej ska visa sina bröst? Varför? Varför inte? Ska män kunna få visa sina bröstvårtor på stan eller i sociala medier?

Jag tycker nej. Varför? För att det är en radikal förändring som kommer skappa en stor mängd problem(killar blir distraherade, massor kommer bli äcklade, det kan vara extremt oanpassande, etc) samt att en stor mängd tjejer bryr sig ändå inte. Desutom så är argumentet "killar får det, varför får inte vi?" är ren bs. De flästa killar vill ändå inte, det är inte så accepterat igäntligen, samt att de ända som njuter av det är uppmärksamhets horor och tjejer som gillar abs. Att vi får göra det är mer bonus för tjejer än killar. Desutom är även det inte gämnlikt då enbart tränade eller avrage killar accepterade att göra det(badning är undantag) då alla "oatraktiva"(feta och överviktiga) anses äckliga brukar därför få hatfula kommentarer om att de inte borde få gå så. Men det kanske bara är jag som är en konservativ hora som slukar scociala normer med hull och hår?


   
SvaraCitera

superpojken:

Va, tycker inte svenskar om nipples eller vadå 

förstår ni inte? sextrakasserier kommer säkert öka även fast ja inte tror att så många tjejer/kvinnor kommer välja att gå topless


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart det ska vara tillåtet, allt annat är religiöst förtryck


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är bra


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Så är det, de borde integreras in i västerländskt tänk. Sen borde vi sluta ta in folk för ett tag för att klara upp de problem som redan består här I Sverige och inte förvärra dem. Det blir alltid lättare med färre människor att lära än fler hela tiden när skolsystemet inte fungerar och bråkiga elever och kanske inte alltid så engagerande lärare. Nu flyter jag lite från ämnet men det har till viss del med synen på kvinnor hos män som vi lättare ska kunna hantera tillsammans med en massa andra problem.

ehm, svenska killar trakasserar också. hur ska vi integrera dem, tycker du? jag menar inte att det inte finns problematik inom andra kulturer men att skyffla problemet mellan free the nipple på alla invandrare är ohederligt som fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ok om man är snygg.


   
SvaraCitera

En ickefråga för mig. Det viktigaste är snarare om free the nipple-folket kan ta ansvar för sitt handlande.


   
SvaraCitera