Aviseringar
Rensa alla

Freerunning Galna volter


Ämnesstartare

Jag och några poolare har gjort en freerunning gym sampler 2009
En del galna volter!
Ta gärna en titt!

Ha det! [bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag vill kunna det där [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jävligt ballat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem som helst kan göra det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fegt med mattor


   
SvaraCitera
Cyper

määki:

Jag vill kunna det där

Träna. Träna. Det finns ingen ''hemlighet'' för att utvecklas inom varken parkour eller freerunning. Det första är att lära sig träna på ett säkert sätt och det andra är rätt och slätt bara att träna och åter träna.

Budolicious:

fegt med mattor

Med tanke på riskerna med att göra exempelvis volter är det helt och hållet rätt att träna med mattor. Det är som sagt ingen extremsport.

För övrigt var det självklart en jädrans kanonrulle. Tränar själv parkour. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cyper:

Träna. Träna.

Men vart ska man träna? [cute] har ingen gympahall precis som man kan gå till. I sånna fall blir det jädrans dyrt att hyra. Utomhus är ju inget vidare bra alternativ såhär års. Slaskigt och halkit ute bara. [sad]


   
SvaraCitera

clown[no-no]


   
SvaraCitera
Cyper

määki:

Men vart ska man träna? har ingen gympahall precis som man kan gå till. I sånna fall blir det jädrans dyrt att hyra. Utomhus är ju inget vidare bra alternativ såhär års. Slaskigt och halkit ute bara.

Det är oftast det svåra då man är ny inom PK. Jag själv är med i en förening men jag kommer ihåg tiden innan det. Det bästa är att försöka hooka upp med några vänner. Dock beror det på vad du skall träna. Parkour eller freerunning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill börja! ;D Fast jag tror att jag är lite för feg och jag är ganska gammal för det. >.>


   
SvaraCitera
Gifted

2flippad:

En del galna volter!

Lätt att jag skall lära mig det när jag är klar med min avhandling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cyper:

Parkour eller freerunning.

Jag har aldrig riktigt förståt skillnaden mellan det. Kan du inte förklara? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävligt tufft![bigcheers]


   
SvaraCitera
Cyper

määki:

Jag har aldrig riktigt förståt skillnaden mellan det. Kan du inte förklara?

Den stora skillnaden är att parkours filosofi när det kommer till punkten effektivitet inte är densamma som i freerunning. Freerunning är, som det låter, mer fritt. Det mer om att gå sin egen väg och uteveckla den.

Låt oss säga att du skall klättra upp i ett brinnande hus för att rädda någon. Tanken på att göra en volt över ett hinder finns knappast.
Frankrike har för den delen en utbildning i parkours tekniska del för bl.a. brandmän. De lär sig att röra sig effektivt för att kunna använda det i riktiga nödsituationer; Dock lär de sig icke volter eftersom det är helt onödigt i titeln effektivitet. Det finns ingen vits att slå en exempelvis en bakåtvolt i en sådan situation på en skadeplats.

Med andra ord är det rätt så simpelt. (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cyper:

Med andra ord är det rätt så simpelt. (:

Aha! Tack! Då förstår jag! [smile]


   
SvaraCitera