Aviseringar
Rensa alla

Freud och stenkastare


Ämnesstartare

Kullerstenar är som bekant kubiska till formen. Kan det vara så att stressen som uppstår vid upplopp leder till en regression som får ungdomarna att börja kasta klossar i försvar mot polismakten?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag tror det snarare beror på att stenarna finns nära till hands.


   
SvaraCitera

Lucy:

Jag tror det snarare beror på att stenarna finns nära till hands.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hezkirin:

Kan det vara så att stressen som uppstår vid upplopp leder till en regression som får ungdomarna att börja kasta klossar i försvar mot polismakten?

Det heter inte försvar eftersom det är terroristerna som angriper samhället/ordningsmakten och inte tvärtom. Det är ordningsmakten som försvarar samhället. Nej, det är inte stressen. Terroristerna har det mycket bra uträknat hur de ska göra för att mörda poliser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Terrorister

Jag tycker inte att upprorsmakare kan liknas vid terrorister.


   
SvaraCitera

Lucy:

Jag tycker inte att upprorsmakare kan liknas vid terrorister.

Okej, då kan vi kalla dem för Homo Habilis istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Terroristerna har det mycket bra uträknat hur de ska göra för att mörda poliser.

Hur många poliser har dött efter att ha träffats av en gatsten?

Wikipedia vill mena att det är 31 svenska poliser som alls har dött i tjänsten de senaste 100 åren, varav 4 till följd av misshandel. Övriga har avlidit till följd av skottskador eller knivhugg. Om man sedan läser den här artikeln så kan man konstatera att inte en enda utav dessa poliser har varit i närheten av stenkastande när morden inträffade.

Så nej, terroristerna har det uppenbarligen jävligt dåligt uträknat hur de ska göra för att mörda poliser med gatsten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hezkirin:

Kan det vara så att stressen som uppstår vid upplopp leder till en regression som får ungdomarna att börja kasta klossar i försvar mot polismakten?

Jag tror inte att det är med mening, utan en freudiansk felkastning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Så nej, terroristerna har det uppenbarligen jävligt dåligt uträknat hur de ska göra för att mörda poliser med gatsten.

Okej, dåligt uträknade mordförsök av terroristerna då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Okej, dåligt uträknade mordförsök av terroristerna då.

Riktigt dåligt uträknade. Även om vi antar att dessa har extremt underutvecklad inlärningsförmåga så borde de faktiskt insett att det inte fungerar så bra vid det här laget och övergått till... ja, skjutvapen, vilket uppenbarligen fungerar bättre om man vill mörda poliser. Statistiken är tydlig på den punkten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Jag tror inte att det är med mening, utan en freudiansk felkastning.

HAHAHA. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Lucy:

Jag tycker inte att upprorsmakare kan liknas vid terrorister.

Vad du tycker är rätt meningslöst.
http://en.wiktionary.org/wiki/terrorism
1. " The deliberate commission of an act of violence to create an emotional response from the victim in the furtherance of a political or social agenda."
2. "Violence against civilians to achieve military or political objectives."
3. "A psychological strategy of war for gaining political or religious ends by deliberately creating a climate of fear among the population of a state."

Vänsterextremister, bland annat AFA, säger för fan själva att de nyttjar våld för att skrämma människor från att yttra sig.

Vänsterextremister är terrorister. Det är ingen åsikt, vänsterextremisternas metoder är en ordboksdefinition på terrorism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Vad du tycker är rätt meningslöst.

Definitionen av terrorist är inte självklar. Det finns ingen exakt definition av vad en terrorist är. Alla har sin egen tolkning. De beskrivningar som finns är mycket vaga. Jag tycker inte att några upprorsmakare som kastar sten mot poliser kan liknas vid flygplanskapare som störtar in i höghus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Terroristerna har det mycket bra uträknat hur de ska göra för att mörda poliser.

Haha. Om "terroristerna" nu hade velat mörda polisen, varför inte bara skjuta dem eller spränga en polisstation eller något? Hur många poliser har dött av stenkastning i Sverige någonsin? Hur många har ens förts till sjukhus?

k1337oris:

Vänsterextremister, bland annat AFA, säger för fan själva att de nyttjar våld för att skrämma människor från att yttra sig.

Vänsterextremister är terrorister. Det är ingen åsikt, vänsterextremisternas metoder är en ordboksdefinition på terrorism.

Nu tycks du göra ett fel i dina slutsatser, även om grundpremissen är korrekt.
AFA är terrorister, AFA är även vänsterextremister. Så långt är jag med. Men hur innebär deras terrorism att alla vänsterextremister är terrorister? Sedan är ju naturligtvis även "extremism" en tolkningsfråga, så baserat på hur du definierar extremism kan ju eventuellt alla extremister vara terrorister oavsett inriktning.
Personligen skulle jag vilja definiera extremism som något ganska nära kompromisslöshet, även när detta inte innefattar våld, och att då påstå att alla vänsterextremister skulle vara terrorister vore löjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Haha. Om "terroristerna" nu hade velat mörda polisen, varför inte bara skjuta dem eller spränga en polisstation eller något?

Därför att vänsterterroristerna har det sämre ställt med resurser och träning än andra terrorister. Någon enstaka gång har de väl använt fullskaliga terrorbombningar mot allmänheten.

Stringburka:

Hur många poliser har dött av stenkastning i Sverige någonsin? Hur många har ens förts till sjukhus?

Ja, vi har bra poliser [smile]


   
SvaraCitera