Aviseringar
Rensa alla

Fri invandring - miljöpartiet


Ämnesstartare

Sheriffen:

Det fungerar helt enkelt inte, om man inte chockhöjer skatterna och det vill nog dom flesta inte. Men Miljöpartiet är ju inte det skarpaste partiet vi har i vårat långa land.

Norge och Finland beräkar t.ex att ta emot ca 500 syrier i år vardera och Migrationsverket beräknar att vi kommer ge ut 60.000 uppehållstillstånd till syrier i år. Klart som fan att det kommer att kosta pengar som t.ex norrmännen och finnarna kommer att lägga på sjukvård och skola. Och sen gnäller folk att inget av det fungerar?

Svenskar är så förbannat korkade att jag blir gråtfärdig.

Tack, håller med dig. Får man fråga hur ser du på äldreomsorgen nu för tiden? :)Den är ju inte direkt bra (tycker jag) och jag tycker de äldre vore få ex näringsrikad mat istället för transporterad mat i förpackning, och att de inte får gå ut osv när de vill pga brist på personal


   
SvaraCitera

surething:

jag tänkte också lite så, hur kan de tro att en fri invandring kan fungera tillsammans med en sån välfärd som vi har idag när vi redan ser att den invandringen på 100 000 årligen kostar extremt mycket för samhället? :/

Sheriffen:

Det fungerar helt enkelt inte, om man inte chockhöjer skatterna och det vill nog dom flesta inte. Men Miljöpartiet är ju inte det skarpaste partiet vi har i vårat långa land.

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Tumme upp

precis! nu kom ditt svar till hjälp Mycket glad


   
SvaraCitera

Sheriffen: Det fungerar helt enkelt inte, om man inte chockhöjer skatterna och det vill nog dom flesta inte.

De som betalar mest skatt är ju de som jobbar, så SD's väljare har väl inte mycket att vara rädda för?


   
SvaraCitera

surething:
Måste bara fråga, Miljöpartiet står väl för fri invandring? 🙂

Eller är jag helt ute o cyklar?Glatt skålande

Ja och det vill regeringen också.


   
SvaraCitera

surething: Får man fråga hur ser du på äldreomsorgen nu för tiden?

Dom bör få en mer näringsrik mat ja. Men samtidigt så ser jag det som väldigt svårt då pensionärer ofta mer ensamma och väldigt utspridda runt om i kommunen och transporten dit tar ju tid, och alla kan ju inte ha en egen kock. Ett bra alternativ vore ju ifall vi byggde stora jättepensionat kanske där pensionärer kunde samlas och bo tillsammans och ha allt nödvändigt i samma byggnad? Det måste ju till förändringar iallafall.


   
SvaraCitera

aristoteles: De som betalar mest skatt är ju de som jobbar, så SD's väljare har väl inte mycket att vara rädda för?

Vad får dig att tro att dom flest SD väljare inte jobbar?


   
SvaraCitera

Tycker någon fri invandring är Jättebra?


   
SvaraCitera

debepe: Tycker någon fri invandring är Jättebra?

Liberaler och Miljöpartister. Skillnaden är väl åtminstone att liberalerna vill att dom ska försörja sig själva ifrån dag ett, medans MP vill dela ut bidrag ifrån dag ett.


   
SvaraCitera

Sheriffen: Liberaler och Miljöpartister. Skillnaden är väl åtminstone att liberalerna vill att dom ska försörja sig själva ifrån dag ett, medans MP vill dela ut bidrag ifrån dag ett.

Ja. Min fråga var nog mer riktad till oss på forumet 🙂


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Vad får dig att tro att dom flest SD väljare inte jobbar?

Jadu, varför tror jag det?Rullar ögonen


   
SvaraCitera

aristoteles: Jadu, varför tror jag det?Rullar ögonen

Jag vet inte. Tala om det för mig.


   
SvaraCitera

Sheriffen: Tala om det för mig.

Jag går på personliga erfarenheter.


   
SvaraCitera

aristoteles: Jag går på personliga erfarenheter.

Mina erfarenheter säger annat. Men visst finns det en hel del arbetslösa SD väljare. Sen om dom är överrepresenterade eller inte vet vi inte. Ingen av oss har någon källa som säger något om det?


   
SvaraCitera

Sheriffen: Mina erfarenheter säger annat. Men visst finns det en hel del arbetslösa SD väljare. Sen om dom är överrepresenterade eller inte vet vi inte. Ingen av oss har någon källa som säger något om det?

Nä jag för inte statistik över folk.


   
SvaraCitera