Aviseringar
Rensa alla

Frias för våldtäkt på berusad kvinna - han visste inte att kvinnan var berusad!


Ämnesstartare

Det är två saker som intresserar mig angående gärningsmannen.

1. Var motivet religiöst.

2. Tror personen av någon annan anledning att det är rättfärdigat att våldta.

Om 1 uppfylls så bör personen dömmas till psykvård eftersom endast en mentalt sjuk människa begår våldtäkt  av religiösa skäl.

Om personen tror att våldtäkt är rättfärdigat bör personen dömmas till ett hårt fängelsestraff, och om invandrare bannlyst på livstid. Det blir billigare för samhället. Vi ska inte föda upp och ta hand om människor som kommer hit med en våldskultur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: Det är två saker som intresserar mig angående gärningsmannen.

Du har inte funderat på att läsa domen?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Denna förbannade fixering vid etnicitet det är ju ändå ett lika vidrigt brott oavsett Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:
Det är två saker som intresserar mig angående gärningsmannen.

1. Var motivet religiöst.

2. Tror personen av någon annan anledning att det är rättfärdigat att våldta.

Om 1 uppfylls så bör personen dömmas till psykvård eftersom endast en mentalt sjuk människa begår våldtäkt  av religiösa skäl.

Om personen tror att våldtäkt är rättfärdigat bör personen dömmas till ett hårt fängelsestraff, och om invandrare bannlyst på livstid. Det blir billigare för samhället. Vi ska inte föda upp och ta hand om människor som kommer hit med en våldskultur.

Vad har etnicitet med religion att göra?


   
SvaraCitera
time
 time

Sägmig:

Vad har etnicitet med religion att göra?

Han försöker bara luska ut om gärningsmannen var muslim eller inte, för att kunna använda det som islamofobisk propaganda i fortsättningen. Bara ignorera. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig:

Vad har etnicitet med religion att göra?

Han menar bara att det är ytterst sällan som etniska svenskar är muslimer.


   
SvaraCitera
time
 time

Agahnim:

Han menar bara att det är ytterst sällan som etniska svenskar är muslimer.

GM är varken etniskt svensk eller från ett land där majoriteten av invånarna är muslimer. 


   
SvaraCitera
time
 time

I vilket fall som helst är det helt irrelevant var gärningsmannen kommer ifrån eller vilken gud han tillber.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

GM är varken etniskt svensk eller från ett land där majoriteten av invånarna är muslimer. 

Påstod jag något av det kanske? Svarade bara på vad religion hade med etnicitet att göra. Hur vet du förresten vilket land GM kommer ifrån? Det framgår inte av domen.


   
SvaraCitera
time
 time

Agahnim:

Hur vet du förresten vilket land GM kommer ifrån? Det framgår inte av domen.

Det framgår visst, hans personuppgifter (födelsedatum, medborgarskap, modersmål) står längst ner i filen jag har i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Det framgår visst, hans personuppgifter (födelsedatum, medborgarskap, modersmål) står längst ner i filen jag har i alla fall.

Jaha. Nu såg jag. Då kan jag berätta för alla som undrar att GM kommer ifrån Nigeria.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time

FruLiten: m

kan ni länka/pma domen?


   
SvaraCitera
time
 time

kukoxo:

kan ni länka/pma domen?

Skickar den till dig på FB! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agahnim:

Jaha. Nu såg jag. Då kan jag berätta för alla som undrar att GM kommer ifrån Nigeria.

Då är ju nästan fråga - är det en kristen neger/afrikan eller en muslimsk neger/afrikan?


   
SvaraCitera
time
 time

ghostwriter:

Då är ju nästan fråga - är det en kristen neger/afrikan eller en muslimsk neger/afrikan?

Skulle verkligen uppskatta om du/ni kunde sluta använda något som handlar om våld mot kvinnor till propaganda mot diverse religioner.


   
SvaraCitera