Aviseringar
Rensa alla

Friend Zone


----A
Ämnesstartare

Hej jag är en tjej på 13 år och är kär i en kille i min klass.
Jag pratade med min bästa kompis som går på en annan skola och hon skrev till honom att jag gillade honom, men han sa att han tyckte bara att jag var en bra kompis och att jag var rolig och att han inte gillade mig på det sättet.
Nästa dag när jag gick till skolan pratade han nästan ingenting med mig, vi brukar busa och sånt men den här gången sa han typ bara "hej".

Hjälp, vad ska jag göra???!!!!!!!!

Tacksam för snabba svar!!


   
Citera

Han är nog bög.


   
SvaraCitera

MarcusKing:
Han är nog bög.

lol


   
SvaraCitera

----A

Du får vänta någon vecka eller så. Tillslut glömmer han bort det, sakta men säkert.

Jag har också varit med i samma situation, fast då frågade jag chans på honom..


   
SvaraCitera
Kudhos

Han kanske komma gilla dig någongång, men du kan inget göra åt saken tills dess. Tvinga inte fram några känslor hos honom genom att vara någon annan än dig själv. 

Det är inte alltid kul att behöva acceptera att man kan inte få den man vill. Men så är livet.


   
SvaraCitera
----A
Ämnesstartare

KattenKatarina:

Du får vänta någon vecka eller så. Tillslut glömmer han bort det, sakta men säkert.

Jag har också varit med i samma situation, fast då frågade jag chans på honom..

tack så hemskt mycket


   
SvaraCitera

----A: Hjälp, vad ska jag göra???!!!!!!!!

Han tycker nog att det är lite jobbigt att du är kär i honom, känner sig lite osäker och visar därför distans. 

Känner att du kan hantera att umgås med honom som vanligt utan att förvänta dig att han ska bli kär i dig? I så fall så kan du berätta det för honom, att du är chill med att "bara" vara vänner. Då påskyndar det processen (och att prata med varandra på ett bra sätt om såna här saker är ju sånt som gör att man blir bättre vänner), annars så lär han ju märka det snart nog i.a.f.


   
SvaraCitera
Töntt

Awkward...! 
Näe men han släpper det nog och ni kommer snacka igen, på nolltid. Ge honom lite tid bara Glad


   
SvaraCitera