Aviseringar
Rensa alla

Frihet att säga vad man vill?


Ämnesstartare

Vissa lagar står över yttrandefriheten, till exempel hets mot folkgrupp, där homosexuella faktiskt räknas som en folkgrupp (konstigt nog). [y]


   
SvaraCitera

Bacarah:

Men homosexualitet är ju naturligt

Japp, precis som många gifter, mycket knark, våldtäkt, mord...
Seriöst, naturligt är för fan inget argument vare sig för eller mot något.

Det är sjukt löjligt att använda "naturligt" som argument för någonting. Oberoende av på vilken "sida" man står på.

Givetvis bör människor få uppvisa sina åsikter. Yttrandefrihet är bland det viktigaste som behövs för att upprätthålla en demokrati - rätten att säga sånt som andra inte vill att man ska säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man ska få tycka vad man vill bara det inte skadar någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

jag vill inte ha några diskussioner om homosexualitet

Jag bryter tyvär mot din vilja nu. Ledsen.

k1337oris:

Japp, precis som många gifter, mycket knark, våldtäkt, mord...
Seriöst, naturligt är för fan inget argument vare sig för eller mot något.

Det handlar om kärlek och drifter. Kan det bli mer naturligt? Alla djur gör det, varför ska inte människan få göra det också. Alla har rätt att älska vem man vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att få mothugg är en del i att diskutera. Vill du stå oemotsagd bör du nog inte uttrycka din åsikt överhuvudtaget, alternativt blogga med låsta kommentarer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gud har sagt till mig att homofobiska kristna idioter är fel, får jag trycka ner dig nu? [party]

Dold text: Trodde fan du hade mer i skallen btw


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävlar vad du är korkad.
Och då syftar jag inte på bög-grejen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fosfor:

Vill du stå oemotsagd bör du nog inte uttrycka din åsikt överhuvudtaget

det är inte det jag snackar om.. utan om att trycka ner den som säger det..

BreakTheAuthority:

får jag trycka ner dig nu? [party]

de va ju de jag snackade om.. att man icke ska göra det [no-no]

BreakTheAuthority:

Trodde fan du hade mer i skallen btw

vad är det som gör att jag inte har det?

Stronghold:

Jävlar vad du är korkad.

explain


   
SvaraCitera

Bort med fjantlagen "hets mot folkgrupp". Den är dåligt fungerande och strider dessutom mot yttrandefrihetsgrundlagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

de va ju de jag snackade om.. att man icke ska göra det [no-no]

Du anser att homosexualitet är fel och nedvärderar därmed alla homosexuella. Jättesynd att folk säger emot din otroligt intelligenta åsikt, verkligen. Tycker jättesynd om dig. [tired]

Knarko:

I ett land med yttrandefrihet och massa andra friheter så verkar inte denna frihet utnyttjas särskilt mycket av oss som är kristna, utan av andra som är utsatta på olika sätt.

"Bögar är som en cancersvulst" låter det bekant? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Du anser att homosexualitet är fel och nedvärderar därmed alla homosexuella.

nej.. det är skillnad mellan en synd o en person. STOR skillnad..

BreakTheAuthority:

"Bögar är som en cancersvulst" låter det bekant? [bigsmile]

japp o inget jag helt delar min åsikt med..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

nej.. det är skillnad mellan en synd o en person. STOR skillnad..

Du säger att alla homosexuella syndar eller hur? Alltså nedvärderar du dem, eftersom det är fel att synda? Eller missar jag någon magisk räddning här som rättfärdigar att du nedvärderar alla som skiljer sig från heteronormen?

Knarko:

japp o inget jag helt delar min åsikt med..

Nej, men kom inte och snacka om att kristna inte vågar uttala sig om sin homofobi för ni är ju dem som ylar högst så fort någon anser att homosexuella ska behandlar likadant som heterosexuella...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Du säger att alla homosexuella syndar eller hur?

nej jag säger att homosexualiteten är en synd.. sen syndar alla, oavsett sexuell läggning.

BreakTheAuthority:

Alltså nedvärderar du dem, eftersom det är fel att synda?

jag syndar oxå [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

nej jag säger att homosexualiteten är en synd.. sen syndar alla, oavsett sexuell läggning.

Vem bryr sig om det är en synd ifall det ändå inte spelar nån roll att man syndar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Vem bryr sig om det är en synd ifall det ändå inte spelar nån roll att man syndar?

det spelar vists roll.. 1Petrus brev 2:16: "Ni är fria, men använd inte friheten som täckmantel för att göra det onda utan för att tjäna Gud"

fria att göra vad vi vill, men Gud vill inte att vi ska synda, men vi har ett fritt val att göra det om vi vill.. Gud vill att vi ska använda friheten till att tjäna Honom ist..


   
SvaraCitera