Aviseringar
Rensa alla

Frihet att säga vad man vill?


Ämnesstartare

Knarko:

De flesta delar inte min åsikt, men har jag fel för det? Jag trodde att man hade yttrandefrihet i detta landet?

Jo, vi har yttrandefrihet, det är mycket viktigt eftersom det ger oss rätten att tala om för dig vilken idiot du är. Så varför gnäller du när vi utnyttjar den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

det spelar vists roll.. 1Petrus brev 2:16: "Ni är fria, men använd inte friheten som täckmantel för att göra det onda utan för att tjäna Gud"

fria att göra vad vi vill, men Gud vill inte att vi ska synda, men vi har ett fritt val att göra det om vi vill.. Gud vill att vi ska använda friheten till att tjäna Honom ist..

Okej, men om det nu är fel att vara homosexuell så nedvärderar du ju homosexuella? Kan du bestämma dig nån gång tack?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

ger oss rätten att tala om för dig vilken idiot du är.

ni får säga vad ni vill, men behöver inte betyda att ni har rätt 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Jag är kristen, jag står för det jag tror på. Jag skäms inte för det jag tror på. Säger Gud att det är fel att vara homosexuell så är det ju fel.

Jobbigt det måste vara för dig då eftersom du verkligen ser bögig ut. Många tror nog att du e gay (min åsikt, säg ej att jag har fel).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Okej, men om det nu är fel att vara homosexuell så nedvärderar du ju homosexuella? Kan du bestämma dig nån gång tack?

det gör jag fortfarande inte.. synden är fel, människan är rätt.. svårt o fatta det? [crazy]

o sen återigen, jag vill inte ha diskussioner om detta på denna tråden [crazy] men verkar svårt o undvika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Många tror nog att du e gay

haha 😀 ni får la tycka det men jag är långt ifrån det o bilden var bara för att vi hade det roligt i kyrkan en lördagskväll.. så man får faktiskt skämta! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

ni får säga vad ni vill

Dåså, varför gnäller du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

haha 😀 ni får la tycka det men jag är långt ifrån det o bilden var bara för att vi hade det roligt i kyrkan en lördagskväll.. så man får faktiskt skämta!

Oki. Tycker iaf att du är konstig som är kristen, fattar inte hur du tänker. Jag gillar inte religion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Tycker iaf att du är konstig som är kristen, fattar inte hur du tänker.

tkr många ^^ men finns inget bättre än Jesus =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

tkr många ^^ men finns inget bättre än Jesus =)

Fy fan...


   
SvaraCitera

Pumpkin:

Det handlar om kärlek och drifter. Kan det bli mer naturligt? Alla djur gör det, varför ska inte människan få göra det också. Alla har rätt att älska vem man vill.

Men varför måste du dra in ordet "naturligt" mitt i allt?
Det säger inte ett skit! Det är extremt dåligt argumenterande från din sida att anse att något är "rätt" bara för att det är "naturligt". Hitta andra argument. Det är inte särskilt svårt att hitta riktiga argument för varför det är efterblivet att hata homosexuella "bara därför".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

det gör jag fortfarande inte.. synden är fel, människan är rätt.. svårt o fatta det? [crazy]

Ni är riktiga hycklare eftersom bibeln är mycket tydligare med att det är fel att äta skaldjur än att det är fel att vara homosexuell. Ändå tjafsar ni mer om homosexualiteten än skaldjuren. Hyckleri på hög nivå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Ni är riktiga hycklare eftersom bibeln är mycket tydligare med att det är fel att äta skaldjur än att det är fel att vara homosexuell

xD du har inte läst Apg (apostlagärningarna) märker jag 😉


   
SvaraCitera

Knarko:

Ibland blir jag rejält sur när man inte får säga sin åsikt utan att direkt ska säga "NEJ du har fel" " "Du är en ond människa när du säger så" etc.

välkommen till verkligheten där vissa är så trångsynta att de inte kan acceptera att alla inte håller med dom. man måste, utan att säga det till dom, inom sig veta att det är dom det är fel på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

vissa är så trångsynta att de inte kan acceptera att alla inte håller med dom.

Det finns ingen som accepterar det fullständigt, och att tro något annat är en annan form av trångsynthet. alt. naivitet.

Lajnowh:

man måste, utan att säga det till dom, inom sig veta att det är dom det är fel på

Det är en reflex eller ett sätt att stilla känslor inom en av själviska orsaker.


   
SvaraCitera