Aviseringar
Rensa alla

Frikyrkoledaren våldtog 10-åring


Ämnesstartare

http://www.aftonbladet.se/ny​heter/article7351829.ab

Blir så ruskigt sur när idioter gör sådant här mot barn...

Reagerade mest på det som vittnet sa
– Han har lätt för att nå fram till ungdomarna och de har uppskattat hans något annorlunda humor. Det finns inget ont i honom, berättade ett vittne under rättegången.

Om det nu inte finns något ont i honom varför utsatte han då den lilla flickan för detta? [mad]

2,5år dessutom. När sjutton ska rättsväsendet vakna upp och inse att det är ett lindrigt straff för dem som våldtar?

Gaaaah [mad]


   
Citera

Alltså vad gjorde 10 åring där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såna människor borde hängas[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arkebusering [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Alltså vad gjorde 10 åring där?

I kyrkan?

Den våldtagna 13-åringen träffade mannen på våren 2008 när frikyrkan ordnade ungdomscafé på en liten ort i Östergötland.

Tillsammans började de dela ut tidningar och reklam. Den då 10-åriga flickan såg en chans att tjäna extra pengar.


   
SvaraCitera

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men det är för jävligt![mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[n]
Men brukar inte sådana där få vad de förtjänar i fängelset, eller är det en myt?
Har ju i alla fall hänt att de som våldtagit barn fått en minst sagt omild behandling av andra på fängelset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vidrigt. man blir så upprörd när vuxna folk utnyttjar arbetsplatser eller församlingar för att utnyttja barn och tillfredsställa sina sjuka fantasier och idéer.[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Men brukar inte sådana där få vad de förtjänar i fängelset, eller är det en myt?

De brukar ju ha låg status iaf vad jag hört/läst.
Läste det i Liam Norbergs bok "Insidan" där han berättar om sin fängelsevistelse, tror han skrev att de som våldtagit, pedofiler och liknande fick vad de förtjänade, så kan mycket väl vara sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Men brukar inte sådana där få vad de förtjänar i fängelset, eller är det en myt?

Gäller det i sverige också? Här så sätter man väl alla som riskeras att bli skadade av andra i isolerade celler?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Gäller det i sverige också? Här så sätter man väl alla som riskeras att bli skadade av andra i isolerade celler?

Jag har hört att det hänt i Sverige. Helt skyddade kan det väl inte vara? Isolering är ju tortyr...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Jag har hört att det hänt i Sverige. Helt skyddade kan det väl inte vara? Isolering är ju tortyr...

Jo det är sant. Har inte en aning faktiskt, bara hört att dom ser till så såna personer(pedofiler och liknande) är skyddade då dom riskeras att skadas av andra. Men helt isolerade är dom väl säkert inte, Niklas Lindgren och Anders Eklund har ju tydligen blivit vänner i fängelset[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kastrera aset!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Myksa:

Jag har hört att det hänt i Sverige. Helt skyddade kan det väl inte vara? Isolering är ju tortyr...

tror dom hamnar på andra anstalter typ för såna som gjort sex brott.
för slänger dom in dom i ett fängelse med "vanliga" brottslingar sliter dom ju pedofiler i stycke på första dan.
å det vore ju så "hemskt".


   
SvaraCitera