Aviseringar
Rensa alla

Frissigt hår


Ämnesstartare

något som har tips mot frissigt hår? jag har inte lockigt hår, om det spelar någon roll att veta. lite fall och mitt överhår är superfrissigt men det är inte slitet så.. tips please 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Hårolja! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sjöhest:
Hårolja! 

När? Hur? Vart?


   
SvaraCitera
time
 time

Plattar du ditt hår eller fönar du det ofta? I så fall är värmeskydd jätteviktigt, det både hjälper att hålla frisset borta och ger det extra glans + skyddar ju så du inte skadar håret.

Jag använder själv Goldwell Straight sleek perfection thermal spray, sprayar längs med håret innan jag fönar eller plattar det. Goldwell har en Heat styling lotion-spray som också ska vara bra. När håret är blött tar jag också några droppar Schwarzkopfs hårolja (BC Miracle oil). Oljan kan användas som finish också för att få ner frisset men det är superviktigt att inte ta mer än bara en droppe för annars blir håret lätt flottigt!

I handdukstorrt hår brukar jag lägga Goldwells Straight flat marvel straightening balm. Hjälper också mot friss och doftar supergott!


   
SvaraCitera

zxcvbnm:

När? Hur? Vart?

Jag använder Proffs Argan Oil när håret är blött efter man har tvättat det, tar det i längderna och sen låter det självtorka!


   
SvaraCitera

sjöhest:
Hårolja! 

Tumme ned


   
SvaraCitera

Tvätta håret sällan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:
Tvätta håret sällan

Men det är så tjockt och håller på med hästar då då luktar det ju. Dessutom blir det ju jättefett då!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sjöhest:

Jag använder Proffs Argan Oil när håret är blött efter man har tvättat det, tar det i längderna och sen låter det självtorka!

Tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Plattar du ditt hår eller fönar du det ofta? I så fall är värmeskydd jätteviktigt, det både hjälper att hålla frisset borta och ger det extra glans + skyddar ju så du inte skadar håret.

Jag använder själv Goldwell Straight sleek perfection thermal spray, sprayar längs med håret innan jag fönar eller plattar det. Goldwell har en Heat styling lotion-spray som också ska vara bra. När håret är blött tar jag också några droppar Schwarzkopfs hårolja (BC Miracle oil). Oljan kan användas som finish också för att få ner frisset men det är superviktigt att inte ta mer än bara en droppe för annars blir håret lätt flottigt!

I handdukstorrt hår brukar jag lägga Goldwells Straight flat marvel straightening balm. Hjälper också mot friss och doftar supergott!

Kan du möjligt vis länka produkterna? Förstog inte riktigt vad alla användes till.. 😛 Men tack för tipsen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:

Tumme ned

Vad skulle du använda istället då?


   
SvaraCitera
time
 time

zxcvbnm:

Kan du möjligt vis länka produkterna? Förstog inte riktigt vad alla användes till.. 😛 Men tack för tipsen!

Surfar via mobil så kan inte länka nu, men googlar du så hittar du allt 🙂 

kort och gott: 

Sleek thermal spray = värmeskydd och glans

Bc miracle oil = hårolja

flat marvel = skyddande serum man lägger i handdukstorkat hår för att minska frissighet.


   
SvaraCitera

Jag skrev detta i en annan tråd för något dygn sedan... Kanske inte allt är aktuellt med vissa saker kanske kan appliceras till "frissigt hår".
    Själv så undviker jag ofta produkter, då 95% utav dom är usla och "skadliga" så har tyvärr inget tips om det. Ledsen

zxcvbnm:

Vad skulle du använda istället då?

Klipp dig om du redan har slitet hår. Slitet hår blir det oftast om man:

Om man tvättar det allt för ofta.
Om man tvättar för sällan.

Om man använder tvättprodukter eller fel tvättprodukter.
Om man använder stajlprodukter till håret.

Om man med produkter färgar håret, (detta gör även håret något tunnare) eller vistas för mycket i solen och får solblekt hår.

Om du borstar håret, vrider dig mycket med huvudet emot kudden när man sover eller andra fysisk beröringar bidrar till slitage.

Även vad man äter (vitaminer osv...) har inverkan på hur håret mår.
Tex rökning påverkar kroppen negativt liksom att det tar kål på vitaminer.

Stress, sömn, träning, kost... (välmående) har inverkan på hårets kvalité.

Låt håret självtorka. (Tvätta håret i god tid).
Torka ej håret med handduk/badlakan, hårtork/hårfön då detta skadar håret. Värmetänger skadar såklart också håret.

Hår som är uppsatt eller olika frisyrer med spännen, tofsar, flätor utav diverse slag hindrar hårets frihet liksom skadar håret beroende på vilken grad. Såsom rastaflätor är väldigt påfrestande efter lång tid. Dess frisyr är även svårtvättat/svårunderhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Jag skrev detta i en annan tråd för något dygn sedan... Kanske inte allt är aktuellt med vissa saker kanske kan appliceras till "frissigt hår".
    Själv så undviker jag ofta produkter, då 95% utav dom är usla och "skadliga" så har tyvärr inget tips om det. Ledsen

Klipp dig om du redan har slitet hår. Slitet hår blir det oftast om man:

Om man tvättar det allt för ofta.
Om man tvättar för sällan.

Om man använder tvättprodukter eller fel tvättprodukter.
Om man använder stajlprodukter till håret.

Om man med produkter färgar håret, (detta gör även håret något tunnare) eller vistas för mycket i solen och får solblekt hår.

Om du borstar håret, vrider dig mycket med huvudet emot kudden när man sover eller andra fysisk beröringar bidrar till slitage.

Även vad man äter (vitaminer osv...) har inverkan på hur håret mår.
Tex rökning påverkar kroppen negativt liksom att det tar kål på vitaminer.

Stress, sömn, träning, kost... (välmående) har inverkan på hårets kvalité.

Låt håret självtorka. (Tvätta håret i god tid).
Torka ej håret med handduk/badlakan, hårtork/hårfön då detta skadar håret. Värmetänger skadar såklart också håret.

Hår som är uppsatt eller olika frisyrer med spännen, tofsar, flätor utav diverse slag hindrar hårets frihet liksom skadar håret beroende på vilken grad. Såsom rastaflätor är väldigt påfrestande efter lång tid. Dess frisyr är även svårtvättat/svårunderhållande.

Jo men gör inget av det dåliga du säger, har väldigt bra hårkvalité så jag tycker det hela är konstigt! 


   
SvaraCitera

zxcvbnm:

Jo men gör inget av det dåliga du säger, har väldigt bra hårkvalité så jag tycker det hela är konstigt! 

Har du längre hår nu än du någonsin annars haft?


   
SvaraCitera