Aviseringar
Rensa alla

FRUKOST


Ämnesstartare

Frukost, något som kan vridas och vändas hursomhelst... Vissa äter det, andra inte, vissa mycket, andra lite. Nu är jag nyfiken på vad ni äter för frukost på morgonen, om ni ens gör det? Har ni något att rekommendera?

Jag tröttnar lätt på något när jag ätit det för många gånger, men det brukar bli antingen mackor med varm choklad, oboy eller juice, gröt, bananpannkakor med bär, välling (haha, rätt gott faktiskt!), yoghurt med olika flingor osv. Det finns ju massor att välja på, ändå känns allt som kålrötter just nu... 😉


   
Citera
Ämnesetiketter

Smörgås med jordnötssmör, sallad och gurka dubbelvikt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tidiga morgnar och om jag har bråttom så blir det flingor.

Annars gillar jag mest smörgås och dricka vatten efteråt.

Det bästa är dock stekt ägg, O'boy och ett par smörgåsar .
Eller annat liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kryptonian:
Tidiga morgnar och om jag har bråttom så blir det flingor.

Annars gillar jag mest smörgås och dricka vatten efteråt.

Det bästa är dock stekt ägg, O'boy och ett par smörgåsar .
Eller annat liknande.

Ägg är riktigt nice! Äggröra, kokt eller stekt ägg är ju både gott och mättande... cred till hönorna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:
Smörgås med jordnötssmör, sallad och gurka dubbelvikt. 

vad käkar du för bröd? 


   
SvaraCitera
Lounge

Jag äter "specialfrukost" med massa nyttigheter då jag mår bra av det. Samma varje dag. En portion fiberhavregrynsgröt m solrosfrön, hampafrön, krossade linfrön och en supermat pulverblandning av rå kakao, maca, baobab, chia etc. Sedan har jag frysta bär i.. En blandning av hallon, blåbär, björnbär, gojibär och physalis. Med llättmjölk till.. Och ett kokt ägg för proteinet. Och en kopp svart kaffe (eller två).

Funkar ej utan frukost.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror på vad jag hinner, vissa perioder har jag ingen matlust alls. Ibland bara ägg, ibland mackor och vatten men nu äter jag müsli och fil/yoghurt eller matrester och tkr det är jättebra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:
Jag äter "specialfrukost" med massa nyttigheter då jag mår bra av det. Samma varje dag. En portion fiberhavregrynsgröt m solrosfrön, hampafrön, krossade linfrön och en supermat pulverblandning av rå kakao, maca, baobab, chia etc. Sedan har jag frysta bär i.. En blandning av hallon, blåbär, björnbär, gojibär och physalis. Med llättmjölk till.. Och ett kokt ägg för proteinet. Och en kopp svart kaffe (eller två).

Funkar ej utan frukost.

Där håller jag med, den bästa känslan är ju att ha ätit en både god och nyttig frukost man står sig på ett tag. Det gillar jag. Ska prova det du beskrivit, lät inte så dumt! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
beror på vad jag hinner, vissa perioder har jag ingen matlust alls. Ibland bara ägg, ibland mackor och vatten men nu äter jag müsli och fil/yoghurt eller matrester och tkr det är jättebra

alltså pizza dagen efter är ju bra gott till frukost ibland, funkar fint i min mun 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rostmaka, yoghurt och multijuice. År unte så förtjust i frukost men äter det ändå för jag är så satans hungrig på morgonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar frukt på morgonen, men vanligtvis stressidisslar jag i mig en tråkig macka. dricker alltid nice juice, ibland te.


   
SvaraCitera
Yaren

Jag älskar frukost! Jag brukar äta rågflingsgröt med massa olika frön med antingen äpple och kanel eller granatäpple (sååå gott i gröt) river ingefära på om jag orkar också. Är inte så förtjust i sylt nämligen. Min pappa är dock allergisk mot äpple så tyvärr kan jag inte alltid ha det. Jag har börjar rosta egen müsli dock på rågflingor och dinkelflingor från saltå kvarn. Då behöver jag inte ha färsk frukt i. 

Jag försöker dra ned på brödet, men det är ju väldigt gott med macka. Smör och ägg på en färsk skiva ljust surdegsbröd är en höjdare. annars leverpastej på en grovare variant. Antingen köper vi på vårt favoritbageri eller så har mams och papps bakat. Bara surdegsbröd då! 

Sedan jag dricker jag te. Neutrala teer från Darjeeling. Smakar våååår. 


   
SvaraCitera

pojkarutansmink1:

vad käkar du för bröd? 

Polarkaka för de mesta men händer att jag köper annat bröd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ska vara enkla tacos. Bara värma och allt färdigskuret i kylen.


   
SvaraCitera