Aviseringar
Rensa alla

Frukost-tråden.


Ämnesstartare

Denna tråden kommer att handla om hur era frukost ser ut på morgonen. Så dela gärna med er av vad ni bruka äta på på morgonen. Och varför inte dela med er av bilder på vad ni brukar äta först på morgonen? Kanske skulle ni kunna inspirera någon med ett gym-beroende eller helt enkelt vill äta nyttigt. Glad


   
Citera

Äter gröt på morgonen, har gjort det i säkert tre år nu och kan inte tänka mig en bättre frukost, det ger den där energin man behöver för att starta dagen. Gör gröten lite roligare genom att boosta med diverse frukt och bär, frön och nötter. När jag har tid eller vill testa något annorlunda gör jag overnight oats eller baked oats. Till det citronvatten med ingefära eller en kopp te. Glad 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Havregrynsgröt eller ägg, själv då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äter aldrig frukost hemma när jag jobbar eftersom jag äter frukost på jobbet. Då blir det ofta en skinkomelett och/eller en räkmacka på tekaka och ett par glas mjök och ett par koppar kaffe. 

Jobbet betalar dvs pappa betalar. Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:
Äter aldrig frukost hemma när jag jobbar eftersom jag äter frukost på jobbet. Då blir det ofta en skinkomelett och/eller en räkmacka på tekaka och ett par glas mjök och ett par koppar kaffe. 

Jobbet betalar dvs pappa betalar. Cool

du är fortfarande i den åldern (föräldrarna betalar) ser jag. Hur gammal är du om man får fråga?Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnesberg:

du är fortfarande i den åldern (föräldrarna betalar) ser jag. Hur gammal är du om man får fråga?Rullar ögonen

Nej, men jag jobbar på en stormarknad och det är pappa som är VD och jag har vissa fördelar som "direktörens son". Cool

Jag bor för övrigt i egen fastighet så jag är van att sköta min egna ekonomi. Vad beträffar min ålder så har jag gott och väl fyllt 20 år. Glatt skålande


   
SvaraCitera

politisk realist:

Nej, men jag jobbar på en stormarknad och det är pappa som är VD och jag har vissa fördelar som "direktörens son". Cool

Jag bor för övrigt i egen fastighet så jag är van att sköta min egna ekonomi. Vad beträffar min ålder så har jag gott och väl fyllt 20 år. Glatt skålande

Typ maxi? Lite sjukt ändå att ha flyttat hemifrån som 01a, vilken dröm du måste leva i 


   
SvaraCitera

youngvobb:

Typ maxi? Lite sjukt ändå att ha flyttat hemifrån som 01a, vilken dröm du måste leva i 

Skulle tippa på att med "gott och väl flytt 20 år" menade han över 20, bara gissning


   
SvaraCitera

sgt.sunshine:

Skulle tippa på att med "gott och väl flytt 20 år" menade han över 20, bara gissning

Jaha, vettefan varför jag tänkte ”nyligen fyllt 20” 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youngvobb:

Typ maxi? Lite sjukt ändå att ha flyttat hemifrån som 01a, vilken dröm du måste leva i 

Jag flyttade faktiskt hemifrån och köpte min egna fastighet på landet utanför Kalmar enbart för att ha närmare till jobbet. Trots att jag och pappa jobbar på samma stormarknad så var det inte alltid att vi kunde samåka när jag bodde hemma eftersom mitt föräldrahem låg uppe på norra Öland. Och jag tyckte det var för långt att köra varje dag, i synnerhet vintertid när de öländska snöstormarna gör vägarna oframkomliga. Därför köpte jag, med lån från pappas företag (som jag dessutom är delägare i), en fastighet på landet utanför Kalmar.

Lånet var enbart ett smart sätt att tjäna pengar på räntorna då vi ansåg att det var bättre att "vårt företag" gör räntevinsten än en bank som bara är ute efter att tjäna pengar på lånetagaren. Dessutom kan jag göra ränteavdrag för att sänka min skatt.

En fastighet ute på landet i Småland kostar mindre än vad en 1:a gör i storstäderna. Det är den största skillnaden mellan städerna och "landet".  Tumme upp


   
SvaraCitera

Havregrynsgröt, ofta med solroskärnor, pumpakärnor, valnötter och egenplockade blåbär


   
SvaraCitera
Haien

Åt inte frukost under en period nyligen, men äter vanligtvis på skoldagar havregrynsgröt och nu när jag är ledig äter jag oftast ett par mackor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien: och nu när jag är ledig äter jag oftast ett par mackor.

om dagen?Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:  pumpakärnor,

detta lät intressant.


   
SvaraCitera

För lite


   
SvaraCitera