Aviseringar
Rensa alla

Frukost utan kalcium och järn


Ämnesstartare

Hej umisar!

Då jag nu börjat käka levaxin på förmiddagarna så kan jag inte äta någon frukost som innehåller kalcium eller järn. Vad ska jag välja? Jag har några idéer (frukt och bär etc) men det vore ju kul om ni har några bra uppslag på något matigt. Jag tål inte citrus men allt annat är okej. Tror jag.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

INGET järn eller kalcium? blir det inte svårt med frukt och grönt då? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:
INGET järn eller kalcium? blir det inte svårt med frukt och grönt då? 

Det är just det jag också funderat över men jag tror att frukt ska vara okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl främst mjölkprodukter som avses kanske. Undviker grejer med väldigt mycket järn i samband också så käkar vitamin kvinna-tabletten och bvitamin på kvällen och käkar ev yoghurt el dyl då också. Uh att det ska vara så jävla komplicerat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

macker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

näe usch nu började jag googla sådant här igen uuhu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chips-reklam:
macker

aa men vad fanken finns det för alternativ till smör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan alla käkar levaxin nuförtin o:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
fan alla käkar levaxin nuförtin o:

aa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

aa

varför började du?


   
SvaraCitera

är väl bara att undvika kalcium, och kompensera med koffein i form av ex kaffe för att kompensera för järnintag, då det hämmar järnupptaget väldigt effektivt. man ska inte göra det krångligare för sig än nödvändigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

varför började du?

pga dåliga värden och en hel radda symptom. de ignorerades dock tills jag bytte läkare. har bara käkat dem i ca en månad så känner ingen större skillnad dock. ska ta nya prover snart och antagligen höja dosen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: det hämmar järnupptaget

haha jag måste aldrig få i mig nå järn isf +_+'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:
är väl bara att undvika kalcium, och kompensera med koffein i form av ex kaffe för att kompensera för järnintag, då det hämmar järnupptaget väldigt effektivt. man ska inte göra det krångligare för sig än nödvändigt.

vad finns det utom frukt och mackor utan pålägg att äta som är fritt från kalcium? det undrar jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen magnesium heller tydligen. hepp. 


   
SvaraCitera