Aviseringar
Rensa alla

Fruktansvärd ångest över min kropp


Ämnesstartare

Ja som rubriken lyder.

Jag har en lång historia bakom mig. hade en fruktansvärd barndom vilket ofrivilligt ledde till att jag la på mig väldigt mycket vikt.
när jag var nio vägde jag nog över 75 kilo.
Vid ungefär elva års ålder började jag kräkas upp allt jag åt, vilket ledde till att jag gick ner i vikt fruktansvärt fort och över en sommar hade jag gått ner till ungefär sextio, vikten fortsatte rasa lika fort tills jag låg runt 57.

Där låg jag ett tag, sen blev jag anorektisk och gick ner ännu mer vid ungefär 15 års ålder. fick hjälp och är idag "frisk" från ätstörningarna. (är idag 17).

Den här resan har gjort min kropp så totalförstörd. Jag kan inte kolla mig i spegeln utan att börja gråta. Kan inte tänka på hur jag ser ut naken, får nästan panikångest. Jag har hängig hud, dock inte mycket, men ändå lite lös, vilket gör att jag fortfarande uppfattar mig som fet. Mina bröst är mitt största problem. Jag tror jag hämmade tillväxten så tänk er ett par i princip helt obefintliga bröst fast med häng hud, uttönjda bröstvårtor osv. jag ser inte klok ut och jag känner nästan att jag inte kan leva i den här kroppen. Hade jag iallafall haft normala bröst hade jag kunnat känna mig fin men nu gör jag bara allt jag kan för att dölja mig och jag mår bara sämre och sämre.. Jag kan inte ha sex längre för jag äcklas så fruktansvärt av tanken på min kropp naken. Jag står verkligen inte ut mer. Ni tänker säkert att det inte är så farligt, men tro mig.. Jag står verkligen inte ut. Finns det någon hjälp man kan få? Någonbehandling eller någonting? skulle aldrig ha råd med en bröstförstoring. Detta förstör mitt liv så otroligt mycket.. snälla hjälp.

Förlåt för långt inlägg


   
Citera

Gå till vårdcentralen och berätta hur du känner och be om att få en remiss till en plastikkirurg sedan berättar du samma sak för honom.
Det utförs massor med plastikoperationer p.g.a. skäl som dina.
Kan tänkas att du behöver ett utlåtande från en psykolog men om du nu har dessa problem så är det säkert inga problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Det utförs massor med plastikoperationer p.g.a. skäl som dina.
Kan tänkas att du behöver ett utlåtande från en psykolog men om du nu har dessa problem så är det säkert inga problem.

Saken är att jag vill verkligen inte känna mej som en snyltare, men jag mår fruktansvärt dåligt över min kropp och detta har jag heller aldrig berättat för en psykolog. skulle fan skämmas ihjäl bara att visa mej för en läkare typ


   
SvaraCitera

vemärjagens:

Saken är att jag vill verkligen inte känna mej som en snyltare

Vad tror du vi svenskar betalar den äckligt skyhöga skatten för? För att kunna snylta när det behövs! När du väl börjar jobba sen kommer du att betala tillbaks alltihopa genom skatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Vad tror du vi svenskar betalar den äckligt skyhöga skatten för? För att kunna snylta när det behövs! När du väl börjar jobba sen kommer du att betala tillbaks alltihopa genom skatten.

True story


   
SvaraCitera
time
 time

Tråden flyttad från Forum PLUS/Kroppen och Sjukdomar


   
SvaraCitera
time
 time

Tråden flyttad från Forum PLUS/Mobbning och Misshandel


   
SvaraCitera

Ej alls säkert att du får plastikoperation gratis. Du får nog bekosta den själv, men fråga på vårdcentralen så kan de remittera dig vidare. Du lär ändå behöva någon att prata med.
Om du tittar i denna så ser många ut som du, särskilt efter barnafödande eller ätstörningar.

http://kroppsbild.wordpress.com/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om du tittar i denna så ser många ut som du, särskilt efter barnafödande eller ätstörningar.

folk verkar ha missförstått, det handlar inte om lite hängig hud utan om missbildningar. och jag har kollat igenom varenda sida av den bloggen utan att hitta någon som ser ut som mig.


   
SvaraCitera

vemärjagens:

handlar inte om lite hängig hud utan om missbildningar.

Förutom hämnad utveckling så ger ju inte ätstörningar missbildningar. Visa googlad bild!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Förutom hämnad utveckling så ger ju inte ätstörningar missbildningar. Visa googlad bild!

asså jag skämms ju så jävla mycket så jag kan knappt med, men ska se vad jag kan hitta.


   
SvaraCitera

vemärjagens:

asså jag skämms ju så jävla mycket så jag kan knappt med, men ska se vad jag kan hitta.

Så ska du inte känna, men förstår att det är svårt och jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

överst till vänster va de närmaste jag hittade, fast ändå inte så likt. fan nu mår jag bara ännu sämre

images.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ms ju så jävla mycket så jag kan knappt med, men ska se vad jag kan hitta.

seriöst jag spyr på mig själv... vet knappt hur jag ser ut längre för jag kan inte kolla mig i speglar,


   
SvaraCitera

vemärjagens:

seriöst jag spyr på mig själv... vet knappt hur jag ser ut längre för jag kan inte kolla mig i speglar,

[sad][love] Uppsök psykolog, många har den kroppssynen men fått hjälp!
Ingen av bilderna ser missbildad ut tycker jag. Olika stora bröst bara.


   
SvaraCitera